Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Kanskje? Jeg aner faktisk ikke.. Jeg synes liksom sånt høres logisk ut nesten uansett hvem som forklarer :P Jeg får bare stole på han og ta det rolig. :)

UL igjen i dag. Vi så jo ei jente forrige gang, 82% sikkert sa han. I dag hadde hun beina kryssa, så det var umulig å dobbeltsjekke. Er i uke 32 nå. Han har jo mast helt sinnsykt om sukker, og virka nesten overrasket når tulla var helt perfekt i størrelsen. 1% i avvik og det er jo knapt nok til å bevege seg vekk fra linja.

Ellers lå hun i seteleie og har fått 4-5ukersfrist på å snu seg. Hvis ikke måtte vi snakke om keisersnitt - IKKE lyst!

Har sortert og skrevet opp masse klær vi har fått nå, om noen føler seg kallet kan de godt se gjennom om vi har det vi trenger til den første stunden? :P

Strømpebukser: 7

Str 50:

Sokker: 10

Bukser: 4

Body langermet: 5

Body kortermet: 4

Tynn jakke: 2

Pysj: 1

Genser: 2

Str 56:

Bukser: 5

Body langermet: 7

Tynn jakke: 1

Pysj: 3

Kosedress: 1

Bukse m sokker: 1

Kjole: 2

Genser: 1

I tillegg har vi 20 gasskluter og 10 vanlige kluter + 3-4 babytepper.

Synes det ser lite ut? Det er også minimalt i ull. I tillegg er det en varmedress, en kjøredress i ull plus tre luer i bomull.

Passer alle babyer i str 50 i begynnelsen? Og selv om vi har lite i 50, kan vi da bruke noe i 56? Feks pysjer?

Ka du tru?

4-5 uker er god tid til å snu seg, altså :) Og ks pga det? Er det noe annet spesielt, da eller? For vet om mange som har født vanlig selv om babyen ligger i seteleie :)

Lill: Det er helt utrolig at babyene kan være såpass klare så tidlig altså! E hadde apgarscore på 3,3 og 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

4-5 uker er god tid til å snu seg, altså :) Og ks pga det? Er det noe annet spesielt, da eller? For vet om mange som har født vanlig selv om babyen ligger i seteleie :)

Lill: Det er helt utrolig at babyene kan være såpass klare så tidlig altså! E hadde apgarscore på 3,3 og 7.

Det er ikke noe spesielt nei. Og etter det jeg googler så er det et vanlig tema. Men jeg får inntrykket av at det vanligste er å røntge og sjekke om man har bredt nok bekken først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig rart hvor tidlig de kan bli ferdig. Men det sier jo også sitt om at termindato ikke er noe "magisk dato" og noen barn er klare før, og noen er klare etter :)

2 mnd til barnet mitt fyller 2 år! Herlighet så hvor tiden går :) Vi var i bassenget igjen idag, herregud som hun liker det :ahappy:

Fine barnet mitt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A snudde seg på vei ut han *flir* han lå perfekt plassert i ukesvis før fødselen ble startet og så begynte han å romstere på helt feil tidspunkt. Lillesøs sin siste lå i seteleie frem til termin , da plutselig la hun seg klar. De er uberegnelige. Wow til apgarscoren til sophia! Den jenta er tøff ! Det var flere fortidligfødte som ble født likt som A ( bakdelen med å føde på riksen , det var mange dramatiske fødsler samme natt ) og det var så tydelig forskjell på de og A at det var tydelig at han egentlig var over 1 mnd eldre. De var liksom slappere og fjernere , ikke bare mindre. Sophia er så søt :wub: Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig rart hvor tidlig de kan bli ferdig. Men det sier jo også sitt om at termindato ikke er noe "magisk dato" og noen barn er klare før, og noen er klare etter :)

2 mnd til barnet mitt fyller 2 år! Herlighet så hvor tiden går :) Vi var i bassenget igjen idag, herregud som hun liker det :ahappy:

Fine barnet mitt.

Nui, så søt den jenta er :wub: Likte spesielt den delen hvor mor sier "Nå må vi snart dra, så dette blir en av de siste gangene", hvorpå far sier "høhø". Dere ble en stund til, ble dere ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var for øvrig på ultralyd igjen i går, og denne gangen fikk vi både bilder og film. Herre så rørt jeg ble! Det er jo en (nesten) fiks ferdig baby inni der jo! Og han ser ut som en baby også! Og så deilig å få se ham nå som bekkenet har gjort kjempevondt og jeg ikke har fått sove og alt bare har vært stress. Nå ble liksom all den frustrasjonen bare borte, ihvertfall for en stund :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig rart hvor tidlig de kan bli ferdig. Men det sier jo også sitt om at termindato ikke er noe "magisk dato" og noen barn er klare før, og noen er klare etter :)

2 mnd til barnet mitt fyller 2 år! Herlighet så hvor tiden går :) Vi var i bassenget igjen idag, herregud som hun liker det :ahappy:

Fine barnet mitt.

Nui, så søt den jenta er :wub: Likte spesielt den delen hvor mor sier "Nå må vi snart dra, så dette blir en av de siste gangene", hvorpå far sier "høhø". Dere ble en stund til, ble dere ikke? :)

Sier Lars høhø?! Jeg hører nemlig uhøauah, som på Lars sitt språk kan bety mer eller mindre hva som helst :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig rart hvor tidlig de kan bli ferdig. Men det sier jo også sitt om at termindato ikke er noe "magisk dato" og noen barn er klare før, og noen er klare etter :)

2 mnd til barnet mitt fyller 2 år! Herlighet så hvor tiden går :) Vi var i bassenget igjen idag, herregud som hun liker det :ahappy:

Fine barnet mitt.

Nui, så søt den jenta er :wub: Likte spesielt den delen hvor mor sier "Nå må vi snart dra, så dette blir en av de siste gangene", hvorpå far sier "høhø". Dere ble en stund til, ble dere ikke? :)

Korrekt :lol: jeg endte i boblebadet mens de hoppet fra bassengkanten i 30 min til :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også mye fint til lille bebis i går. Tenk å få så mange gaver og ikke finnes enda en gang! :lol: Nå har vi fått såpass mye babytøy i det siste, at jeg tviler på at vi kommer til å trenge å kjøpe noe særlig i de første størrelsene ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også masse fint. Mer til babyen enn til oss. Jeg synes det er litt snålt, hun er jo ikke født, men klager selvsagt ikke. Vi trenger IKKE kjøpe babyklær på noen mnd nå. Og vi har kanskje brukt 200 kr på klær til henne - sånn for gøy bare :P

Ellers har lille tuppeline fått navn. Eller, med et lite forbehold, TENK om hun ikke ligner i det hele tatt når hun kommer ut :lol: Valget falt på Tuva Marie. Marie er et navn som har gått i arv i årevis og bare "er der", blir ikke brukt. Så i dagligtale heter hun Tuva. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også masse fint. Mer til babyen enn til oss. Jeg synes det er litt snålt, hun er jo ikke født, men klager selvsagt ikke. Vi trenger IKKE kjøpe babyklær på noen mnd nå. Og vi har kanskje brukt 200 kr på klær til henne - sånn for gøy bare :P

Ellers har lille tuppeline fått navn. Eller, med et lite forbehold, TENK om hun ikke ligner i det hele tatt når hun kommer ut :lol: Valget falt på Tuva Marie. Marie er et navn som har gått i arv i årevis og bare "er der", blir ikke brukt. Så i dagligtale heter hun Tuva. :)

Så fint navn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også masse fint. Mer til babyen enn til oss. Jeg synes det er litt snålt, hun er jo ikke født, men klager selvsagt ikke. Vi trenger IKKE kjøpe babyklær på noen mnd nå. Og vi har kanskje brukt 200 kr på klær til henne - sånn for gøy bare :P Ellers har lille tuppeline fått navn. Eller, med et lite forbehold, TENK om hun ikke ligner i det hele tatt når hun kommer ut :lol: Valget falt på Tuva Marie. Marie er et navn som har gått i arv i årevis og bare "er der", blir ikke brukt. Så i dagligtale heter hun Tuva. :)
Tuva er et nydelig navn ! Verdens søteste jente heter det :wub: Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må få med bilde.. Hun i rosa er Tuva hehe.. Hun er så skjønn innvendig og utvendig at tante er helt smeltet.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Og hun føyer seg fint inn i rekken av utrooolig søte Tuvaer jeg kjenner :wub:

Er det noen her inne som har gått til kiropraktor med baby? Erfaringer? :)

Yngste niesen min har gått til det, de har vært veldig fornøyde, hadde noen låsninger i naken som gjorde at hun syntes det var vondt å sitte i sete blant annet. Og kjenner mange andre som er fornøyde også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min går jevnlig pga av låsninger babyen fikk under fødselen.

Tuva var kjempefint navn! Gratulerer med navnvalg :D

Her går ikke ting så greit nå... Grr. Heavy muskelsmerter 80% av tiden, jeg sover sikkert 15 timer i døgnet og begynner å bli bekymret for kroppen min. Har fått hastetime imorgen, så jeg i det minste blir henvist videre og får noen vitaminsprøyter + ta blodprøver for å sjekke verdier i kroppen. Normalt er det ihvertfall ikke, selv ikke så langt på vei som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yuhu, jeg er 30% friskmeldt! Avdelingen jeg jobber i skal flytte 2.januar. Håper formen fortsetter å være stigende sånn at jeg klarer å henge med på alt det nye på den nye jobben. Snakket med nye sjefen nettopp og hun var veldig hyggelig :)

Er det forresten vanlig å være sliten i magen? Har en veldig rar følelse i magen, som om den er utslitt.. Klarer ikke beskrive det :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min går jevnlig pga av låsninger babyen fikk under fødselen.

Tuva var kjempefint navn! Gratulerer med navnvalg :D

Her går ikke ting så greit nå... Grr. Heavy muskelsmerter 80% av tiden, jeg sover sikkert 15 timer i døgnet og begynner å bli bekymret for kroppen min. Har fått hastetime imorgen, så jeg i det minste blir henvist videre og får noen vitaminsprøyter + ta blodprøver for å sjekke verdier i kroppen. Normalt er det ihvertfall ikke, selv ikke så langt på vei som nå.

Hvordan gikk det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? :)

Blodprøvene får jeg ikke svar på før på mandag, men urinprøven var fin og jeg har ekstremt lavtblodtrykk, som jeg alltid har :P Det er ikke noe å gjøre enn å gi på med vitamintilskudd (som jeg fikk ) og smertestillende på de verste periodene. Hadde lavblodprosent også. Lite å gjøre desverre, annet enn å følge med fremover å vurdere igangsetting med engang jeg er i uke 37, men det vil jeg jo heller ikke. Så vi får se, Soph kom jo før så kan jo hende han her også kommer før av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøvene får jeg ikke svar på før på mandag, men urinprøven var fin og jeg har ekstremt lavtblodtrykk, som jeg alltid har :P Det er ikke noe å gjøre enn å gi på med vitamintilskudd (som jeg fikk ) og smertestillende på de verste periodene. Hadde lavblodprosent også. Lite å gjøre desverre, annet enn å følge med fremover å vurdere igangsetting med engang jeg er i uke 37, men det vil jeg jo heller ikke. Så vi får se, Soph kom jo før så kan jo hende han her også kommer før av seg selv.

Da er det vel bare å slenge beina på bordet da, ja. ;) Heldigvis ikke så mange ukene igjen! Håper vitamintilskudd og smertestillende hjelper. Og at den lille holder seg i magen litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...