Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Recommended Posts

Skrevet

52784_10151281757865861_758399536_o.jpg

Han er her! Leo ble født 8 dager etter termin, på natten 5.november- 3740 g og 51 cm lang. Jeg er så forelsket i han..verdens fineste :heart:

Dog kunne han droppet å komme med øyne/panne først etter å ha knekt halebeinet på mammaen sin. som valgte å føde uten smertestillende (og ombestemte seg for sent..) Hoho: Hyggelig at dere har husket på meg forresten :hug:

Gratulerer så mye:) Jeg, som fortsatt er helt overfølsom etter fødsel (som var for et halvt år siden, er det normalt?), får tårer i øynene av sånne vakre ting som en ny liten baby... Gratulerer igjen:)

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

Oi, og vi som prøvde å berolige deg i forhold til fødselen, jaja. :P

Du er tøff! :hug:

Gratulerer så mye med den lille nydelige gutten! :heart:

Skrevet

På sykehuset sine hjemmeside så står det :

"Besøkstider barselavdeling:

Mandag-fredag: 18.15-19.00.

(Pappa- og søskenvisitt: 19.00-20.00.)

Lørdag-søndag: 14.00-15.00

Det er viktig at du undersøker besøkstidene ved den enkelte avdeling før du kommer til sykehuset. Enkelte har åpen besøkstid, og da kan besøk avtales med personalet på vaktrommet ved den enkelte avdeling."

Er det vanlig at barselavdeingen har åpen besøkelsetid hvis ting går greit?

De er ofte veldig strenge på besøkstider på barsel.

52784_10151281757865861_758399536_o.jpg

Han er her! Leo ble født 8 dager etter termin, på natten 5.november- 3740 g og 51 cm lang. Jeg er så forelsket i han..verdens fineste :heart:

Dog kunne han droppet å komme med øyne/panne først etter å ha knekt halebeinet på mammaen sin. som valgte å føde uten smertestillende (og ombestemte seg for sent..) Hoho: Hyggelig at dere har husket på meg forresten :hug:

Gratulerer så mye! Nydelig liten fyr! God bedring til deg, det hørtes virkelig ikke godt ut :S

Guest Kåre Lise
Skrevet

Han er her! Leo ble født 8 dager etter termin, på natten 5.november- 3740 g og 51 cm lang. Jeg er så forelsket i han..verdens fineste :heart:

Dog kunne han droppet å komme med øyne/panne først etter å ha knekt halebeinet på mammaen sin. som valgte å føde uten smertestillende (og ombestemte seg for sent..) Hoho: Hyggelig at dere har husket på meg forresten :hug:

woow, gratulerer masse med Leo, hilse ferske barnefaren også, må ikke glemme han, han prata stort om termin sist han var her nemlig hehe :)
Skrevet
woow, gratulerer masse med Leo, hilse ferske barnefaren også, må ikke glemme han, han prata stort om termin sist han var her nemlig hehe :)

Akk.. Nå ble jeg skikkelig skuffet.. Siden jeg så at du hadde skrevet her, trodde jeg på en nyhet at det skulle komme en liten mini-snusker, men neida...

Sent from my GT-I9100

Guest Kåre Lise
Skrevet

Akk.. Nå ble jeg skikkelig skuffet.. Siden jeg så at du hadde skrevet her, trodde jeg på en nyhet at det skulle komme en liten mini-snusker, men neida...

Haha, å nei du må nok vente litt enda, :o
Skrevet

Takk for det, snusken. Hilsen overbrakt:-) Nå har jeg sånne småtjukke tørrforhunder, så vi sees snart..

Skrevet

Gratulerer Mara! :D

Jeg ble tante til ei nydelig jente i dag :wub: Jeg har allerede vært på besøk, og gleder meg til å bli mer kjent med henne :D

  • Like 6
Skrevet

Gratulerer Mara! :D

Jeg ble tante til ei nydelig jente i dag :wub: Jeg har allerede vært på besøk, og gleder meg til å bli mer kjent med henne :D

Gratulerer :D :D

Skrevet

Gratulerer med vakre Leo, Mara!

Gravidhormonene mine gir meg en tåre i øyekroken, han var virkelig herlig fin! Gratulerer!

Tror ikke det bare er gravidhormonene! Jeg er ikke gravid(meg bekjent), men sitter med tårer selv :P

Skrevet

Jeg ble tante til ei nydelig jente i dag :wub: Jeg har allerede vært på besøk, og gleder meg til å bli mer kjent med henne :D

Gratulerer:)

Skrevet

Noen som har noen synspunker på lang vs kort permisjon. Sitter og regner litt på hva som lønner seg mtp permisjonslengde og blir igrunnen ikke så mye klokere. Planen er at babyen blir født i mai og at jeg uansett går i ulønnet permisjon fra der foreldrepengene slutter og til august.

Skrevet

i dag har jeg kjeftet på en gryte, grått fordi ryggen er dust, spist sossisser uten tilbehør fordi det er det eneste riktige og nådd nirvana da jeg fikk bestilt verdens søteste gavepapir på etsy. Tror jeg bare får innse at hjernen er druknet i hormoner, og at jeg bare får krysse fingrene for at jeg får den tilbake i februar :P

  • Like 5
Skrevet

Noen som har noen synspunker på lang vs kort permisjon. Sitter og regner litt på hva som lønner seg mtp permisjonslengde og blir igrunnen ikke så mye klokere. Planen er at babyen blir født i mai og at jeg uansett går i ulønnet permisjon fra der foreldrepengene slutter og til august.

Vi fikk beskjed av NAV om at det alltid lønnet seg å ha 100% lønn (kort permisjon) og så heller spare penger ila permisjonen slik at man heller kan ta en mnd eller to ulønnet permisjon på slutten.

  • Like 1
Skrevet

Vi fikk beskjed av NAV om at det alltid lønnet seg å ha 100% lønn (kort permisjon) og så heller spare penger ila permisjonen slik at man heller kan ta en mnd eller to ulønnet permisjon på slutten.

Skulle vel svare deg ca akkurat det samme som Marianne her. Økonomisk lønner det seg å ta 100% og heller spare underveis.

  • Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...