Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Skrevet

Yay! :ahappy:

Har vært veldig greit her også i dag. Masse soving!

Yey! Kanskje det er smittsomt? :D

Hjemme igjen! Må le litt av spanjolene. Espen fikk ikke gå med Isa i bæresele gjennom sikkerhetskontrollen, det måtte tydeligvis jeg gjøre. Han satt med henne på fanget i flyet, men jeg fikk barnesikkerhetsbeltet i hånden og fikk beskjed om å feste ungen i meg :P Stakkars pappan ble litt oppgitt :P Han synes jo det er så stas å bære rundt på ungen sin! Men det synes tydeligvis spanjolene er suspekt oppførsel :D

:lol: stakkars Espen!

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

Haha, så søt hun er, Rak! Grattis til Ask :)

Fæl natt! Ikke skriking, men har vært bare tull med mat. Spiser bare bittelitt og sovner igjen. Dermed blir de jo veldig fort sultne igjen. Og siden begge to har holdt på sånn, har det ikke blitt mye søvn på meg! La ned én unge tilbake i senga etter mat, sov fem minutter selv, før neste unge skulle ha mat. La den ungen ned igjen, fem minutter søvn på meg, før mating igjen... Sukk.

Skrevet

Dere får trøste dere med at dere kommer til å glemme alle problemer om noen år. Jeg kan nemlig ikke huske at det var veldig problematisk å ha de med på ferie noe sted, uavhengig av alder, og jeg antar at jeg en eller annen gang må hatt noe av det samme trøbbelet som dere har :)

Det er veldig sant! Jeg tar meg i å tenke hele tiden at det var da voldsomt så vanskelig det er å ha baby nå til dags, mine bare sov og smilte og spiste det de skulle de. Tipper jeg har glemt et og annet ja. :lol:

Grattis til med dagen til yndlingsrødtoppen min!

• Like 2
Skrevet

Argh! Jeg klarer ikke bysse på den ene samtidig som jeg vipper på stolen til den andre. Kroppen min klarer ikke sånn multitasking. HATER når de hyler samtidig!

Skrevet

Argh! Jeg klarer ikke bysse på den ene samtidig som jeg vipper på stolen til den andre. Kroppen min klarer ikke sånn multitasking. HATER når de hyler samtidig!

Vipp med foten? :)

Skrevet

Vipp med foten? :)

Gjør jo det da! :lol: Men klarer ikke det mens overkroppen gjør noe annet. Prøv sjøl! Poenget var uansett at begge hyler på en gang, og det er STRESSENDE. Og de forsterker hylinga på hverandre.

• Like 1
Skrevet

Gjør jo det da! :lol: Men klarer ikke det mens overkroppen gjør noe annet. Prøv sjøl! Poenget var uansett at begge hyler på en gang, og det er STRESSENDE. Og de forsterker hylinga på hverandre.

Så for meg at du satt/gikk med en på armen, og brukte den andre armen til å vippe den andre :lol: Skjønner at det ikke er noe gøy, altså :hug: Er du alene med de?

Skrevet

Så for meg at du satt/gikk med en på armen, og brukte den andre armen til å vippe den andre :lol: Skjønner at det ikke er noe gøy, altså :hug: Er du alene med de?

Åja :lol: Ja, men mannen er bare i butikken, så er ikke alene så lenge. Vi lå på gulvet alle tre og lekte og prata og smilte til hverandre. Så var plutselig ******* løs! Trøtte, sikkert... Men så SOV da! :gaah: Nå har de slokna. Måtte det vare en stund :aww: Ellers går det stort sett ganske greit her :lol: Småtvillinger er lekende lett så lenge de er blide :aww:

• Like 3
Skrevet

Åja :lol: Ja, men mannen er bare i butikken, så er ikke alene så lenge. Vi lå på gulvet alle tre og lekte og prata og smilte til hverandre. Så var plutselig ******* løs! Trøtte, sikkert... Men så SOV da! :gaah: Nå har de slokna. Måtte det vare en stund :aww: Ellers går det stort sett ganske greit her :lol: Småtvillinger er lekende lett så lenge de er blide :aww:

Håper de sover en stund så du får slappet av! :)

• Like 1
Skrevet

Kommet hjem fra 4månederskontroll på HS. De er kjempe bekymret siden hun bare har gått opp 20 gram på 5 uker. Det ville jeg også ha vært, men hun har vokst 5 cm (!) på samme tid. De mener at de må ha målt lengden feil sist siden hun da lå litt under kurven sin og nå er hun plutselig litt over. Jeg kjenner jeg ikke er så stresset på dette for jeg har en usedvanlig blid og fornøyd unge. Det hadde jeg ikke hatt om jeg hadde hatt en sulten unge.. Husker med gru da hun var 6-9 uker.

Jeg prøvde å si at det kanskje er litt vanskelig å legge på seg masse samtidig som hun vokser så mye i lengden, men fikk beskjed om at vekten var viktigst :icon_confused:

Edit: Jeg ser at hun har vokst, hun har nemlig fått hals! Og gått opp to sokkestørrelser på fem uker :aww:

Skrevet

Kommet hjem fra 4månederskontroll på HS. De er kjempe bekymret siden hun bare har gått opp 20 gram på 5 uker. Det ville jeg også ha vært, men hun har vokst 5 cm (!) på samme tid. De mener at de må ha målt lengden feil sist siden hun da lå litt under kurven sin og nå er hun plutselig litt over. Jeg kjenner jeg ikke er så stresset på dette for jeg har en usedvanlig blid og fornøyd unge. Det hadde jeg ikke hatt om jeg hadde hatt en sulten unge.. Husker med gru da hun var 6-9 uker.

Jeg prøvde å si at det kanskje er litt vanskelig å legge på seg masse samtidig som hun vokser så mye i lengden, men fikk beskjed om at vekten var viktigst :icon_confused:

Edit: Jeg ser at hun har vokst, hun har nemlig fått hals! Og gått opp to sokkestørrelser på fem uker :aww:

Jeg er enig med deg! Min x-svigerinne fikk mye "mas" fra helsesøster om at gutten hennes ikke la så mye på seg som ønsket, men han var en blid, aktiv og våken baby - av den lange slanke sorten. Presis som sin far. Jeg tror nok du ville merket det på andre områder hvis hun var sulten.

Skrevet

Jeg er enig med deg! Min x-svigerinne fikk mye "mas" fra helsesøster om at gutten hennes ikke la så mye på seg som ønsket, men han var en blid, aktiv og våken baby - av den lange slanke sorten. Presis som sin far. Jeg tror nok du ville merket det på andre områder hvis hun var sulten.

Ja hun har jo ikke noe problem med å si i fra om hun er sulten. Det virker jo som om hun har matvett.. Man blir jo litt usikker av sånt og man føler seg jo litt som en dårlig mor når de blir så bekymret og skal følge dette opp tett. Men det er jo egentlig bra også at de tar det så alvorlig. Men igjen, jeg ksn ikke skjønne at de forventer at hun skal vokse så mye i lengden og legge på seg samtidig. Sist la hun på seg mye og vokste lite i lengden, denne gangen omvent. Hun er ikke et underernært barn, hun er av den runde sorten :P

Jeg tar det til meg og skal tilby henne mer mat på flaske tilfelle det er lite innhold i puppen igjen. Også skal vi jo begynne med grøt nå, og det tror jeg lillemor gleder seg til :P

Skrevet

Sophia var også en lang slank baby og husker jeg endte opp med å grue meg til hver HS kontroll og maset om mat! Herregud den uendelig evigvarende greia om at hun må spise mer og oftere. Altså, hun fikk spise seg mett hver gang og fikk mat hver gang hun var sulten. Jeg tvangsforer jo ikke unger akkurat.... Hun var også alltid blid, kjempefornøyd og veldig tilfreds. Så da gjorde jeg som magefølelsen sa og grudde meg til hver kontroll isteden :P Hun er enda en lang og slank jente, og sånn ER hun bare. Til tross for at hun spiser 4 brødskiver om morgenen, masse lunsj en middagsposjon tilsvarende en mann og alt innimellom :P

Skrevet

Sophia var også en lang slank baby og husker jeg endte opp med å grue meg til hver HS kontroll og maset om mat! Herregud den uendelig evigvarende greia om at hun må spise mer og oftere. Altså, hun fikk spise seg mett hver gang og fikk mat hver gang hun var sulten. Jeg tvangsforer jo ikke unger akkurat.... Hun var også alltid blid, kjempefornøyd og veldig tilfreds. Så da gjorde jeg som magefølelsen sa og grudde meg til hver kontroll isteden :P Hun er enda en lang og slank jente, og sånn ER hun bare. Til tross for at hun spiser 4 brødskiver om morgenen, masse lunsj en middagsposjon tilsvarende en mann og alt innimellom :P

Hey, hørtes kjent ut :lol:

Hvis det fortsetter er jeg sikker på du er bedre parent enn mor mi som fikk meg til å føle meg som en kreftsyk spiseforstyrra person når hun kommenterte jeg var beinete og sykelig tynn og måtte spise mer. Det er ukult :ermm: Kommet meg greit over det da, men kunne helt greit vært foruten.

Skrevet

Synes det er så mange med tvillinger fra før som får tvillinger igjen! :o Synes jeg leser om det hele tida :lol: Kjekt med tvillinger, såklart, men tror likevel jeg skal doble dosen p-piller :aww:

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...