Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Men så er det sånn at en av moren til Øivinds beste venninner også skal bli mormor, og vi fikk vite nå at de har valgt det samme navnet og hun blir født nå snart, før vår baby.

Vi treffer ikke disse så ofte akkurat, ...

Nei, det ville jeg ikke brydd meg om! Hadde det derimot vært i nær slekt, som barn til din eller Øyvinds søsken, er det værre.

Jeg måtte forøvrig bytte navn på en katt, da det noen mnd senere kom et tantebarn med samme navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

nei,er jo bare å forklare enkelt at dette var bestemt for lenge siden.

ville du byttet navn på balrog om jeg kjøpte meg en valp rett før deg og kalte han balrog?

Egentlig det vi også tenker.

Men til det siste, ja det ville jeg helt klart! :P Er litt sær på hundenavnene altså. :aww:

Om noen heter det nå, så må jeg jo bare leve med det - men i forkant så hadde jeg byttet.

Marie; jeg ville ikke bytta. Skjønner veldig godt du synes det er dumt, men du har jo forklaringa og begrunnelsen din "på det rene". Fortell det slik du gjør her om du møter svigermor sin venninne du :)

Idag har H ligget i nye vognposen sin for første gang, varm og deilig var den! Og jeg blir stadig vekk bare mer og mer forelska i denne lille frøkna vår. Igår kveld skulle jeg gjøre et par ting, og ble sittende og se på bilder av henne istedet :aww: Det er nesten skremmende store følelser synes jeg, jeg ante ikke at det gikk an å bli så glad i noen.. :heart:

Takk, og sånne koselige innlegg må dere bare fortsette å komme med altså! :heart:

Jeg syns ikke man skal gå rundt å tenke på slikt. Foreldrene til det andre barnet kan få tro hva de vil, og moren til Øivind og venninnen syns sikkert bare det er koselig at de heter det samme :) Dere bør velge det navnet dere ønsker, og ikke bry dere om andre, mener jeg :) Det blir kjipt å angre på et valg dere tok på vegne av noen dere ikke en gang kjenner. Edit: Det vil alltid være noen som heter det deres barn heter (med mindre man velger noe helt sprøtt noe), det betyr ikke at dere hermer.

Tusen takk for innspill. :)

Det skjer ofte her også :P De vokser alt for fort! Hvilken vognpose har dere?

Marie: jeg hadde ikke byttet navn :)

Takk for innspill!

Hvis din og hans bestemor heter det samme så er det vel opplagt at det ikke er herming. Men vår datter har to navn som var bestemt hvis vi engang fikk jente. Også direkte oppkalling. Rett etter fikk en jente i helt nær omgangskrets et av navnene, det følte jeg var herming og mange var enige med meg.

Min mormor og hans morfar hadde jente/ gutte versjonen av samme navn. :)

Men jeg kan tenke meg at det kan føles litt kjipt, spesielt hvis det er et uvanlig navn.

Nei, det ville jeg ikke brydd meg om! Hadde det derimot vært i nær slekt, som barn til din eller Øyvinds søsken, er det værre.

Jeg måtte forøvrig bytte navn på en katt, da det noen mnd senere kom et tantebarn med samme navn...

Enig, og :lol:

Takk for innspill! Da vet jeg liksom at folk ikke syntes vi er lite hensynsfulle om vi beholder navnet. Også gjelder det fremdeles å finne ut om det er jente vi får da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det. :)

Mannen liker ikke gutteversjonen like godt, så da blir det isåfall noe helt annet. Og på guttenavn er vi veldig usikre.

Men men, skal på ny ultralyd (3D) den 29. oktober, fordi vi er så nysgjerrige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min idag, 38+1. Gleder meg SÅ til baby, gruer meg tilsvarende til fødsel.. Si det går bra a, dere...

:angel:

Epiduralbedøvelse er en fin ting :angel: Og får du tibud om akupunktur, så ta imot med takk. Det hjelper deg til å slappe skikkelig av mellom riene.

Det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt denne:

14-1.jpg

Jeg viste den til mormor, så sier hun at hun også hadde laget en sånn for noen år siden, men den ble ikke brukt fordi man ikke får på selen i fels. bilsete.

Hva sier dere?

I den jeg har bestilt er det hull til selen til bilstolen (fempunkts heter det tror jeg :lol: ) sånn at ungen ikke må pakkes inn i selve posen før man setter nedi, man bare åpner posen- setter ungen ned i bilstolden der posen sitter på allerede osv. Om du skjønner :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt denne:

14-1.jpg

Jeg viste den til mormor, så sier hun at hun også hadde laget en sånn for noen år siden, men den ble ikke brukt fordi man ikke får på selen i fels. bilsete.

Hva sier dere?

Den varianten du har bestilt har hull til belte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

552515_10151240258520861_809681699_n.jpg

Magen min idag, 38+1. Gleder meg SÅ til baby, gruer meg tilsvarende til fødsel.. Si det går bra a, dere...

:angel:

Så fin! :ahappy:

Det går bra! Søstra mi beroliget meg veldig mens jeg var gravid, hun har født tre barn. Hun sa at det er en helt annen type smerte enn man vanligvis opplever når man slår seg eller noe. Fødselssmertene er konstruktive, man kjenner at kroppen jobber og at det er fremgang, at det skjer noe som man ønsker når man har smerter. Samtidig går man (eller, iallefall gjorde både hun og jeg det) inn i en egen sinnstemning, hvor man lar kroppen ta kontroll. Og den vet jo hva den skal gjøre! Ikke en eneste gang under fødselen opplevde jeg å være redd, ikke engang da jeg trodde de skulle si at vi måtte ta keisersnitt (gjorde ikke det, heldigvis).

Jeg ble litt sånn fødselsfrelst jeg. Det er det vondeste jeg har opplevd by far, men det glemmer man fort. Ikke tvert for min egen del, med etterrier og sting. Men selv om det tok et par uker før det ikke var vondt å gå og sitte lenger, så svevde jeg på en rosa sky og de smertene etterpå var helt irrelevante. Særlig i forhold til den opplevelsen fødselen var, jeg har et helt nytt forhold til kroppen min nå. Og man har jo, som Marie sier, verdens beste premie å konsentrere seg om!

Samme dagen jeg fødte sa jeg at dette kunne jeg gjort igjen i morgen. Og jeg kunne tatt 10 fødsler på rad for å få lille H, glatt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har du! :)

Spent på kjoleprøvingen... Når er den store dagen igjen?

Liker veldig godt å lese slike innlegg om fødsler altså. Det er litt skummelt, men jeg gleder meg mye mer enn jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfarne mødre som har tips for å få begynnende brystbetennelse til å ikke utvikle seg videre. Vet om at man skal tømme brystet ofte/holde seg varm osv, men noen flere tips? Er ikke i dårlig form ellers, men kjenner det i det ene brystet...

Red; når man i tillegg driver å trapper ned på ammingen/babyen vil ikke amme så mye mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfarne mødre som har tips for å få begynnende brystbetennelse til å ikke utvikle seg videre. Vet om at man skal tømme brystet ofte/holde seg varm osv, men noen flere tips? Er ikke i dårlig form ellers, men kjenner det i det ene brystet...

Red; når man i tillegg driver å trapper ned på ammingen/babyen vil ikke amme så mye mer...

tømme det i dusjen? Jeg ammet bare på det brystet som var betent og tømte det i tillegg i dusjen, det hjalp. Brystbetennelse er noe herk , jeg våknet plutselig med verkende bryst og høy feber husker jeg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfarne mødre som har tips for å få begynnende brystbetennelse til å ikke utvikle seg videre. Vet om at man skal tømme brystet ofte/holde seg varm osv, men noen flere tips? Er ikke i dårlig form ellers, men kjenner det i det ene brystet...

Red; når man i tillegg driver å trapper ned på ammingen/babyen vil ikke amme så mye mer...

Jeg fikk beskjed om å stryke kulene vekk, om du skjønner? Gjerne når du pumper eller ammer, stryk over kulen og utover, det skal hjelpe å løse opp blokkeringa. Jeg tror jeg greide å unngå betennelse med det en gang, men har ikke sluppet unna helt nei. Jeg ble kjempedårlig, mye feber, kasta opp og svimla når jeg bare skulle gå over gulvet. Fikk penicillin-kur hos legen jeg, selv om jeg ikke hadde så høy crp. Han tok ikke sjansen på å la det utvikle seg når jeg ble så dårlig.

Det er noe sjit, god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...