Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Kanskje kjekt hvis man har hus ja , tenkte jeg ikke på. På 55 m2 var det liten vits liksom hehe.. Men den var veldig søt da.

Ja, vi har to etasjes hus og vugge er nødvendig så ikke kroppen min skal bli utslitt av å gå opp og ned trappen hele dagen :P

Soelvd, du trenger ikke kjøpe noe nå. For noen er det unødvendig, for andre praktisk. Vent å se om det er et behov, så kan du heller kjøpe da. :)

Helt enig! Husk at butikker er fortsatt oppe når babyen er født, bedre å så om man føler behovet er der :)

Edit; Også tror jeg at alt med både produktips, hva man bør og ikke bør gjøre med babyen, bæring osv osv så ta og husk at alle barn er veldig individuelle, alle familier er individuelle og man lærer å stole på seg selv og hva som er rett for deg/dere og deres baby :) Det er ikke hjernekirurgi selv om det noen gang kan virke sånn med alle som skal gi tips om sin måte på alt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at grunnen til at man har ei vugge på stua og ei på soverommet, er for at ungen skal klare å skille på natt og dag? Vet ikke om det har noe for seg, det var ikke derfor vi hadde to vugger, men pga at lurene til et spebarn kan være fryktelig korte i løpet av en dag. Det går kun i spis, sove, spis, sove....----> Da var det greit å ha ei vugge ei håndstrekning fra deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd å bli værømfintlige som gravide? Jeg har på og av hatt ganske intens hodepine de siste 2-3 dagene. I dag har jeg hatt noen timer uten hodepine, så begynte det plutselig å dundre i hodet igjen i stad. Så slo det meg at det har tordna jevnt og trutt i mange dager nå. Så har det faktisk vært sol noen timer i dag og nå har tordenværet begynt igjen. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har alle tre ungene sovet i senga si på rommet sitt om dagen, og i senga på rommet sitt om natta- og de har ikke hatt noe problem med å skille dag og natt :P

Det jeg derimot anbefaler, er å kjøpe lekegrind eller sprinkelseng med regulerbar bunn til å ha fremme :) Med en god madrass, et leketeppe og en babydyne er det den ultimate oppbevaringsplassen- og setter man den inntil (eller bruker den som hjørnebord mellom 2-og 3-seter, som vi gjorde) er det supertrivelig å pludre og å sitte å glooooo på den lille. De storkoser seg også over å få ligge høyt og "være med". Helt til de blir så store at de reiser seg. Da slipper man bunnen ned- og har trygg oppbevaring når man bare må på do e.l.

80x80 er en yppelig str.- de digre drogene på 1x1 meter skal man ha plass til altså... Og siden mine ikke har blitt putta oppi der annet enn ved nødvendighet når de blir større- kan grinden fint brukes til de klatrer ut av den.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det annerledes å sove med barnet sitt? hilsen hun som ikke sovner innatt hundene eller T :P liker plass jeg :aww:

Jeg er også sånn, og det gikk fint å ha en baby i senga, men man sover ikke helt inntil da; vi lagde liksom en seng i senga, eller et rede som de kalte det på sykehuset;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn, og det gikk fint å ha en baby i senga, men man sover ikke helt inntil da; vi lagde liksom en seng i senga, eller et rede som de kalte det på sykehuset;)

Hva slags rede? Er du ikke redd for å rulle på babyen? Bare husker når vi hadde valper her. De var på BADET og de første ukene vekte jeg Trond Ivar hysterisk fordi jeg trodde han rulla på valpene. Samme når kattungen var her, den bodde også på badet på natta. Skjønner ikk ehvordan det skal gå når det faktisk ER en baby i senga :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Jeg synes ikke det er så spennende, jeg :P Veldig koselig å måle, veie og sjekke at alt er i orden, men ikke noe jeg gidder en gang i uka. :P Har det begynt å sparke livlig i magen din nå?

Nei ikke en gang i uka kanskje, men syntes det er koselig å gjøre noe som har med babyen å gjøre. :P

Veldig, og jeg elsker det. Unntatt nå som hun(?) har snudd seg og sparker helt feil sted!

Sparking hele dagen nå, spesielt når jeg ligger og sitter i ro. Regner med at det er derfor bæring og vugging har noe for seg, fordi de er vant til å sovne under bevegelse. Øivind kan også kjenne det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke en gang i uka kanskje, men syntes det er koselig å gjøre noe som har med babyen å gjøre. :P

Veldig, og jeg elsker det. Unntatt nå som hun(?) har snudd seg og sparker helt feil sted!

Sparking hele dagen nå, spesielt når jeg ligger og sitter i ro. Regner med at det er derfor bæring og vugging har noe for seg, fordi de er vant til å sovne under bevegelse. Øivind kan også kjenne det. :)

Ser den. Lurer på hvor mange ganger jeg vært innom barnebutikken for å prøve vogna vi for lenge siden har bestemt oss for at vi vil ha :angel: Bare fordi det er så stas :lol:

Kjenner meg veeeldig igjen i det du skriver. Babyen her har sparka rett ned i blæra en stund og det er ikke så kjekt. Så har han/hun sparka opp i noen dager igjen nå, veeeldig koselig. Samboer kjente spark for første gang for en uke siden. Han fikk litt sånn "Wow, det er noen der!" akkurat som meg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags rede? Er du ikke redd for å rulle på babyen? Bare husker når vi hadde valper her. De var på BADET og de første ukene vekte jeg Trond Ivar hysterisk fordi jeg trodde han rulla på valpene. Samme når kattungen var her, den bodde også på badet på natta. Skjønner ikk ehvordan det skal gå når det faktisk ER en baby i senga :lol:

Jeg tror man sover på en annen måte, på en måte. Veldig mye lettere enn før man fikk barn. Et rede lager man ved å ta et mellomstort håndkle som man ruller til en litt tykk rull, også ruller man et laken e.l utenpå (noe som er glatt og mykt)... Rullen legger man i en "lang halvsirkel" slik at babyen ligger innenfor den, vi lærte å lage slik fordi det roer ned de bittesmå å ha litt "trangere" soveplass (de skulle jo vært i magen fortsatt), og fikk anbefalt å fortsette med det hvis vi skulle ha babyen i senga hjemme, da har de på en måte en liten mur rundt seg. Litt som en sikkerhet og litt for trygghet og "lunhet" for babyen:) har sikkert bilde av det men får ikke lagt ut med mobilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man sover på en annen måte, på en måte. Veldig mye lettere enn før man fikk barn. Et rede lager man ved å ta et mellomstort håndkle som man ruller til en litt tykk rull, også ruller man et laken e.l utenpå (noe som er glatt og mykt)... Rullen legger man i en "lang halvsirkel" slik at babyen ligger innenfor den, vi lærte å lage slik fordi det roer ned de bittesmå å ha litt "trangere" soveplass (de skulle jo vært i magen fortsatt), og fikk anbefalt å fortsette med det hvis vi skulle ha babyen i senga hjemme, da har de på en måte en liten mur rundt seg. Litt som en sikkerhet og litt for trygghet og "lunhet" for babyen:) har sikkert bilde av det men får ikke lagt ut med mobilen...

Takk for forklaring, det var ikke dumt. Det der med å sove lettere kjenner jeg meg igjen i, for det har jeg begynt med allerede. Jeg har sovet som en stein gjennom hele natten i et par år nå. Nå våkner jeg plutselig av Monti som drømmer på natta, naboen som går forbi og mannens lys fra wake up-lighten. Helt rart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forklaring, det var ikke dumt. Det der med å sove lettere kjenner jeg meg igjen i, for det har jeg begynt med allerede. Jeg har sovet som en stein gjennom hele natten i et par år nå. Nå våkner jeg plutselig av Monti som drømmer på natta, naboen som går forbi og mannens lys fra wake up-lighten. Helt rart :P

Og nå skal du plutselig få enda en som skal vekke deg med pludring, gråting og bevegelser (eller bare fordi du ikke får sove før du har sjekket om babyen faktisk fortsatt puster...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ha kosa litt med L når du hadde sjansen;) (skulle egentlig tro det virka litt prevantivt med alt det grøtgreiene og alt vi styra med på lørdag;)

Hehe neida det er ikke prevantivt. Det skal mye til før det er det altså :)

Jeg kan kose neste gang det er mulighet for det :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den. Lurer på hvor mange ganger jeg vært innom barnebutikken for å prøve vogna vi for lenge siden har bestemt oss for at vi vil ha :angel: Bare fordi det er så stas :lol:

Kjenner meg veeeldig igjen i det du skriver. Babyen her har sparka rett ned i blæra en stund og det er ikke så kjekt. Så har han/hun sparka opp i noen dager igjen nå, veeeldig koselig. Samboer kjente spark for første gang for en uke siden. Han fikk litt sånn "Wow, det er noen der!" akkurat som meg.. :D

Å det må vi også begynne med!

Og det er nettopp den sparkingen der som ikke er så hyggelig. Heldigvis pleier det å være mest av sparking utover.

Utrolig stas å kjenne for begge to ja!

Huff, nå har jeg akkurat hørt at to av de tre mistenkelige dødsfallene på Ahus i år, var nyfødte. Og også hørt om baby som døde i magen rett før fødsel. Liker ikke!

(Bekymringer av alle slag er litt større for tiden, og vanskeligere å takle enn før jeg ble gravid syntes jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe neida det er ikke prevantivt. Det skal mye til før det er det altså :)

Jeg kan kose neste gang det er mulighet for det :jump:

Bare å kose, hun smiler til alle som smiler til henne foreløbig, så hun er veldig fin å hilse på for tiden (men jeg har hørt rykter om at babyer også har en slags spøkelsesalder; da deles nok ikke smilene ut like gavmildt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det må vi også begynne med!

Og det er nettopp den sparkingen der som ikke er så hyggelig. Heldigvis pleier det å være mest av sparking utover.

Utrolig stas å kjenne for begge to ja!

Huff, nå har jeg akkurat hørt at to av de tre mistenkelige dødsfallene på Ahus i år, var nyfødte. Og også hørt om baby som døde i magen rett før fødsel. Liker ikke!

(Bekymringer av alle slag er litt større for tiden, og vanskeligere å takle enn før jeg ble gravid syntes jeg.)

Vi får besøk halve desember og har eksamner i hele januar. Så jeg håper virkelig vi er ferdig innredet småbarnshus innen jul!

Æsj, det må være så grusomt det der.. Jeg leste nettopp om ei som mistet babyen sin i uke 32 - hadde ikke sparket på noen timer og hun drøyde med å reise på føden. Kunne vært reddet om hun hadde reist med en gang. Og rett etter det leste jeg om ei som mistet babyen sin i krybbedød 6 dager gammel. Burde virkelig ikke lese sånt, det går jo som regel bra...

Jeg har aldri vært den bekymra typen, men ting er blitt vanskeligere å takle her også. Plutselig er jeg engstelig når mannen kjører hjem fra jobb, livredd for at noe skal skje og at jeg ikke skal ha noen mann og pappa til babyen, feks. Jeg ville jo alltid at han skulle komme hjem trygt, men nå tar det faktisk opp tid at jeg tenker og bekymrer meg for det. Og plutselig er verdensproblemer mye viktigere - hva slags verden skal barna mine vokse opp i? ++++ Slitsomt. Men er vel morsinnstinktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kose, hun smiler til alle som smiler til henne foreløbig, så hun er veldig fin å hilse på for tiden (men jeg har hørt rykter om at babyer også har en slags spøkelsesalder; da deles nok ikke smilene ut like gavmildt;)

Åh, gled deg til spøkelsesalderen :angel:

De to her på 19 mnd. satte ny rekord her om dagen, en hel time i hver sin stol ved kaffebordet- stirrende på besøket med øksemorderblikk, ikke en lyd kom ut mellom de stramme leppene, ikke et øyelokk blunket. Hver minste antydning til å ville smile til dem, se på dem eller snakke til dem fra besøkets side endte i svært truende underlepper med god fart ned mot knærne. Og det var etter en halvtimes "klynge seg desperat fast på/i mamma/pappa"- seanse... :|

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir vi ikke å kjøpe noen ting før etter jul tror jeg.. Januarsalg er fint fint :lol:

Jeg er veeldig avslappet. Kanskje litt for avslappet noen ganger? Mannen er nok litt omvendt, og vil egentlig til legen hver gang Soph blir litt varm bare. Og når det kommer til svangerskapet har jeg et veldig "er det meningen at det skal bli, så blir det " innstilling :) Men, det er veldig meg generelt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gled deg til spøkelsesalderen :angel:

De to her på 19 mnd. satte ny rekord her om dagen, en hel time i hver sin stol ved kaffebordet- stirrende på besøket med øksemorderblikk, ikke en lyd kom ut mellom de stramme leppene, ikke et øyelokk blunket. Hver minste antydning til å ville smile til dem, se på dem eller snakke til dem fra besøkets side endte i svært truende underlepper med god fart ned mot knærne. Og det var etter en halvtimes "klynge seg desperat fast på/i mamma/pappa"- seanse... strong>ression.gif

:lol: :lol: :lol:

Jeg håper at vi slipper unna :aww: 20 mnd, og enda ikke hatt noe sånt eller sånn redd-fremmede alder og seperasjonsangst alder osv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol: :lol:

Jeg håper at vi slipper unna :aww: 20 mnd, og enda ikke hatt noe sånt eller sånn redd-fremmede alder og seperasjonsangst alder osv .

Eldstemann hadde bare to korte slike perioder, og det var stort sett med fremmedfolk :) Smådamene er helt på bærtur, t.o.m bestemødrene og fedrene (som de ser hele tiden) er potensielle barnemishandlere om dagen :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...