Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Det der er så grusomt :( Der var ei her som mistet ungen sin fordi en katt hadde lagt seg oppi vognen når babyen sov ute.

Så forferdelig, det må være helt grusomt å oppleve! Men jeg forsto ikke helt hva som gikk galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg har ikke barn og vet ikke hva som finnes av utstyr, men går det ikke an å få tak i sånne gjennomsiktige plastgreier man kan feste over vogna/barnet sånn at f. eks ikke regn kommer inn, går det an å feste på en sånn så man ikke trenger å bekymre seg for katter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn og vet ikke hva som finnes av utstyr, men går det ikke an å få tak i sånne gjennomsiktige plastgreier man kan feste over vogna/barnet sånn at f. eks ikke regn kommer inn, går det an å feste på en sånn så man ikke trenger å bekymre seg for katter?

Her om dagen så jeg faktisk et "kattenett" til vogn i butikken, samme som myggnettet men sikkert mer solid... Sånn regntrekk over hele blir nok for tett... Skal jo kunne puste inni der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo uansett ikke la babyen stå ute uten jevnlig tilsyn. Et myggnett gir en viss beskyttelse, men er ikke til å stole på. Katter søker varme, og de har en fabelaktig evne til å finne varme. Derfor kan de finne på å legge seg oppå babyansiktet. Mine barn sov mye utendørs, men jeg hadde vognen vendt mot et vindu eller verandadør så jeg kunne følge med.

En katt vi hadde kom og satte seg ved siden av barnet i sportsvognen, den satte seg på "enden" slik at den ble sittende akkurat likt ungen. Veldig snål katt, de satt der som tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel aldri la dem være uten jevnlig tilsyn, men å bli kvalt tar jo ikke lang tid for en baby som ikke har krefter til å kjempe imot og får noe direkte lagt over nese og munn. En middels lang dotur er vel alt som skal til i verste tilfelle.

Usj, for et grusomt emne, men det er vel viktig å være bevisst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg livredd for! Her vi bor kryr det av katter, og jeg må si jeg stoler mer på hunder enn katter... Syns de er litt sånn lumske (men det er nok fordi jeg ikke forstår dem. Hunder derimot kan jeg lese ganske greit... ;), også er de liksom bare plutselig der... Bruker alltid insektsnett over vognen når den står ute alene (det er ikke så ofte), men en skikkelig smart katt kunne sikkert greid å bryte seg inn...

Jeg forsår meg heller ikke på katter :aww:

Det gjør jeg garantert, må jo vise frem til slekta! Det hørtes koselig ut!

Også parkerer vi vognene og tar en liten LP økt og. :aww:

Det høres ut som en fin plan :ahappy:

Så forferdelig, det må være helt grusomt å oppleve! Men jeg forsto ikke helt hva som gikk galt?

Nå ser jeg at soelvd har svart:

De legger seg på ansiktet til barnet så barnet ikke får puste, etter hva jeg har skjønt i alle fall.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor hadde en følelse av at det ble jente. Så på ren trass følte jeg at det ble gutt. Jeg følte det altså, men det var nok mest for å tro noe annet enn svigermor. Hun hadde rett;) Trass funker ikke som magefølelse altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen følte ganske tidlig at vi fikk jente, men på UL sa de at det er en gutt, så det har ikke stemt her ihvertfall :P

For øvrig suger det å ha influensa mens man er gravid. Jeg driver og sjekker feber hele tiden, og er redd for at det skal påvirke babyen, til tross for at det står alle steder at det går helt fint hvis det er utenfor første trimester. Ringte legevakten da feberen nådde 39.5, og de sa at det gikk bra, men at jeg kunne komme hvis jeg ville, siden jeg var gravid og bekymra. Har venta og sett litt an siden da. Alt blir liksom så mye mer big deal, plutselig, etter jeg ble gravid :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere hatt følelsen av hvilket kjønn babyen i magen har? Har det stemt? Når i svangerskapet fikk dere følelsen av hva det var?

Jeg har hatt følelsen av jente hele tiden. Finner forhåpentligvis ut av det på mandag når vi skal på en ny ultralyd. På den forrige trodde jordmor jente, men var ganske usikker.

God bedring Garmen! Kjenner meg igjen i det. Hvis jeg feks blir litt stresset i hverdagen så tenker jeg; pust nå og ro deg ned, så det ikke skader babyen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere hatt følelsen av hvilket kjønn babyen i magen har? Har det stemt? Når i svangerskapet fikk dere følelsen av hva det var?

Jeg var fullstendig overbevist om at det er en gutt i magen min. Vel, det er en jente. ;) Føles skikkelig rart, jeg har jo vært så overbevist.

De siste dagene har jeg hatt endel vondt i hodet (blodtrykk, urinprøver o.l. fin, hadde +1 på eggehvite men det har jeg hatt hele tiden). Det jeg har reagert mest på er at når jeg våkner må jeg knapt på do. Må jo på do, men tidligere har jeg våknet skikkelig tissetrengt i sju-åttetiden. Så i går og i dag har jeg prøvd å drikke et halvt tonn vann. Det hjelper lite og jeg må like lite på do. I natt sov jeg elleve timer og drøyde en time før jeg stod opp og gikk på do. Jeg er ikke spesielt tørst eller noe sånt. Noen som har erfart noe lignende? Jeg er litt sliten, vondt i hodet, etc og skulle jo egentlig tro jeg er dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fullstendig overbevist om at det er en gutt i magen min. Vel, det er en jente. ;) Føles skikkelig rart, jeg har jo vært så overbevist.

De siste dagene har jeg hatt endel vondt i hodet (blodtrykk, urinprøver o.l. fin, hadde +1 på eggehvite men det har jeg hatt hele tiden). Det jeg har reagert mest på er at når jeg våkner må jeg knapt på do. Må jo på do, men tidligere har jeg våknet skikkelig tissetrengt i sju-åttetiden. Så i går og i dag har jeg prøvd å drikke et halvt tonn vann. Det hjelper lite og jeg må like lite på do. I natt sov jeg elleve timer og drøyde en time før jeg stod opp og gikk på do. Jeg er ikke spesielt tørst eller noe sånt. Noen som har erfart noe lignende? Jeg er litt sliten, vondt i hodet, etc og skulle jo egentlig tro jeg er dehydrert.

Jeg tror jeg ville sørget for å få sjekket blodtrykk, blodprøver og urin litt oftere hvis du føler det sånn. Jeg hadde det sånn, men bare i perioder med det du sier at det ikke kommer så mye når du går på do. Det viste seg å være svangerskapsforgiftning. Ikke for å uroe deg, men det ER viktig å ta kroppens signaler alvorlig når du er gravid. Og det kan bare være at du begynner å bli sliten av svangerskapet også, men da har du ivertfall sjekket. Er du hoven i beina? Vondt i hodet som varer lenge og som er vanskelig å få bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville sørget for å få sjekket blodtrykk, blodprøver og urin litt oftere hvis du føler det sånn. Jeg hadde det sånn, men bare i perioder med det du sier at det ikke kommer så mye når du går på do. Det viste seg å være svangerskapsforgiftning. Ikke for å uroe deg, men det ER viktig å ta kroppens signaler alvorlig når du er gravid. Og det kan bare være at du begynner å bli sliten av svangerskapet også, men da har du ivertfall sjekket. Er du hoven i beina? Vondt i hodet som varer lenge og som er vanskelig å få bort?

Hadde hodepine for noen uker siden, da var jeg til jordmor for å sjekke blodtrykk og sånn rett før jeg reiste, det var fint. Ga seg etter et par dager, men som du sier, vanskelig å få bort. Men jordmoren min sier at jeg trenger ikke bry meg så mye med mindre det sitter i pannen. Dette sitter i bakhodet. og nakken føles stiv og øm, mer enn vanlig.

Jeg har følt helt frem til for et par dager siden at nå er det skikkelig lett å være gravid. Ingen store plager og formen har vært på topp. Ingen hovne bein som jeg ser, jordmor så heller ikke noe vann i kroppen når hun kikket på mandag. Siden jeg var innom en ekstra gang pga hodepine har jeg vært der ca hver 14. dag. Det er kanskje lite?

Men det er det med at det kommer lite når jeg er på do og også at det har en veldig mørk farge jeg har stusset på. Jeg går egentlig ikke rundt og tenker på sånt, men har tilfeldigvis stussa på det gjentatte ganger, om du skjønner.

Jeg er veldig obs på svangerskapsforgiftning. Har vært på en sukkerbelastningstest og skal på en til i november.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Siden jeg var innom en ekstra gang pga hodepine har jeg vært der ca hver 14. dag. Det er kanskje lite?

Men det er det med at det kommer lite når jeg er på do og også at det har en veldig mørk farge jeg har stusset på. Jeg går egentlig ikke rundt og tenker på sånt, men har tilfeldigvis stussa på det gjentatte ganger, om du skjønner.

Jeg er veldig obs på svangerskapsforgiftning. Har vært på en sukkerbelastningstest og skal på en til i november.

Takk for svar!

Ja sånn "høytblodtrykkhodepine" sitter i panna. Du kjenner (eller jeg gjorde ivertfall) at det er en annen hodepine enn vanlig. Husk at kroppen bruker mye mer væske til forskjellige ting nå, så du må nok regne med å drikke ganske mye mer. Men hvis du gjør det er det jo litt mystisk... Ville ivertfall tatt det opp neste gang. Annenhver uke er jo mer enn jeg hadde, og jeg hadde litt sånn ekstraproblematikk, så det må vel være nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn "høytblodtrykkhodepine" sitter i panna. Du kjenner (eller jeg gjorde ivertfall) at det er en annen hodepine enn vanlig. Husk at kroppen bruker mye mer væske til forskjellige ting nå, så du må nok regne med å drikke ganske mye mer. Men hvis du gjør det er det jo litt mystisk... Ville ivertfall tatt det opp neste gang. Annenhver uke er jo mer enn jeg hadde, og jeg hadde litt sånn ekstraproblematikk, så det må vel være nok...

Da får jeg være litt obs. Denne gangen er det 4 uker til neste gang. Men da skal jeg til legen, så da får jeg litt ny input, kanskje.

Og atte, kanskje du bare kan være min personlige gravid- og baby-veileder? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg være litt obs. Denne gangen er det 4 uker til neste gang. Men da skal jeg til legen, så da får jeg litt ny input, kanskje.

Og atte, kanskje du bare kan være min personlige gravid- og baby-veileder? :whistle:

Jeg kan jo bare "worst case scenario". Jeg kan være hu som forteller deg at du må se å komme deg til jordmor når det er noe som er mystisk;) Kan guide deg fram til uke 32 men alt etter der er et stort mysterium for meg;) men det er bare å spørre. Kanskje man har opplevd noe av det samme:)

Også kan jeg fortelle deg at etterpå kan det bli veldig så koselig; nå ligger jeg her med en veldig våken jente som sier ØIII, BLAAAU, VLAAA og I! og er voldsomt våken nå på formiddagen. Det er da hun har mest hun skulle ha sagt. Og sparker meg hardt i magen hver gang hun roper noe. Og ser litt på hendene sine med en alvorlig mine, før hun konsentrert stapper dem i munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bare "worst case scenario". Jeg kan være hu som forteller deg at du må se å komme deg til jordmor når det er noe som er mystisk;) Kan guide deg fram til uke 32 men alt etter der er et stort mysterium for meg;) men det er bare å spørre. Kanskje man har opplevd noe av det samme:)

Også kan jeg fortelle deg at etterpå kan det bli veldig så koselig; nå ligger jeg her med en veldig våken jente som sier ØIII, BLAAAU, VLAAA og I! og er voldsomt våken nå på formiddagen. Det er da hun har mest hun skulle ha sagt. Og sparker meg hardt i magen hver gang hun roper noe. Og ser litt på hendene sine med en alvorlig mine, før hun konsentrert stapper dem i munnen...

Sånne som meg trenger litt worst case scenario. ;)

Ååååh... Takk og lov for at jeg er gravid, for jeg blir så fryktelig babysyk av sånt :wub: :wub:

Og i dag fungerer forresten kroppen helt som normalt igjen :huh:

Endret av soelvd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E begynner å bli en meget bestemt frøken, det får både i og hundene erfare. Hvis hundene gjør noe hun ikke liker, så sier hun "æææææ! :@" høyt, bestemt og sint. De blir ganske sjokkerte da altså :lol:

Nå har hun funnet seg et rosa sugerør i skapet, g er helt betatt ser det ut som. Det har fått være med på omvisning i hele leiligheten :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke jeg fikk noe av nav siden jeg får støtte av lånekassen, jeg. Men jeg får i alle fall engangsstønaden på 35 000. Det ble 35k mer å rutte med plutselig, det. Helt okei når vi allerede har handlet og planlagt på grunnlag av at vi har trodd vi ikke får de pengene der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke jeg fikk noe av nav siden jeg får støtte av lånekassen, jeg. Men jeg får i alle fall engangsstønaden på 35 000. Det ble 35k mer å rutte med plutselig, det. Helt okei når vi allerede har handlet og planlagt på grunnlag av at vi har trodd vi ikke får de pengene der. :D

Vi syntes også det var helt greit med de ekstra pengene :D men de fikk bein å gå på de også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syntes også det var helt greit med de ekstra pengene :D men de fikk bein å gå på de også :lol:

:lol: Frykter de får det de også, ja. Men nå har jo vi spinka og spart og har penger til alt vi trenger (endel kjøpt og endel skal kjøpes) for de pengene vi har nå. Så de blir jo faktisk "bonus" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...