Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Skrevet

Eneste grunnen til at jeg sniker i denne tråden er deg haha, og det hørtes nesten litt stalker-ish ut! Måtte jo se an hvordan det går når du er så stille på FB :D Og stalke delen overlater jeg til Åsmund!

:lol: Synes det passer seg bedre her enn på FB :P Og Åsmund. Han stalker deg, sant? Ikke meg, vel? :blink: *Se seg over skuldra*

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

:lol: Synes det passer seg bedre her enn på FB :P Og Åsmund. Han stalker deg, sant? Ikke meg, vel? :blink: *Se seg over skuldra*

Man vet aldri med Åsmund............. *Insert smiley i busk her*

Men er derfor jeg må stalke her hihi,

• Like 1
Skrevet

Takk, Marie og Loke!

Elzorro: det er sjelden ventetid der heldigvis, da er det i så fall bare snakk om en ukes tid. Veldig deilig :) bør vi kanskje dra ganske snart da?

Skrevet

Takk, Marie og Loke!

Elzorro: det er sjelden ventetid der heldigvis, da er det i så fall bare snakk om en ukes tid. Veldig deilig :) bør vi kanskje dra ganske snart da?

Hør med de med en gang du. I de skadetilfellene jeg er borti og henvisninger vil man gjerne vente til den akutte fasen av skaden er over. Men jeg aner ikke hvordan fysioene tenker om E :)

Skrevet

Hør med de med en gang du. I de skadetilfellene jeg er borti og henvisninger vil man gjerne vente til den akutte fasen av skaden er over. Men jeg aner ikke hvordan fysioene tenker om E :)

Okei :) får kanskje snakke med legen først, og så ringe de etterpå.

Skrevet

Hvordan går det idag Martine? Masse god bedring til Emilie! :flowers:

Og hvordan er det med deg Raksha?

Jeg er i møkka dårlig humør av alt dette regnet, og får litt dårlig samvittighet for lillesnupp. Hun merker det ikke da, men lell.

Forøvrig når sussinga nye høyder her i huset. I morges satt hun og bladde i ei bok om spor, og sussa hvert eneste hundebilde i boka :D:wub:

• Like 3
Skrevet

Hvordan går det idag Martine? Masse god bedring til Emilie! :flowers:

Og hvordan er det med deg Raksha?

Jeg er i møkka dårlig humør av alt dette regnet, og får litt dårlig samvittighet for lillesnupp. Hun merker det ikke da, men lell.

Forøvrig når sussinga nye høyder her i huset. I morges satt hun og bladde i ei bok om spor, og sussa hvert eneste hundebilde i boka :D:wub:

Vi skal straks tilbake på legevakten. Hun har ikke like vondt nå, men det er nok pga ibuxen hun fikk. Hun går litt rundt her, slenger på armen men nekter å bruke den. Takk :hug: så koselig med den sussingen :wub:

Skrevet

Huff så kjipt med armen til E. Håper de får fiksa den ordentlig og hun slipper mer vond

:hug:

Elzorro : wed er en liten uke før meg terminmessig, men blir ikke helt sammenligbart siden hun har to. Termin 21 aug. Her. Begynner å få litt kontroll :lol:

Formen er mye bedre enn den var i natt. Verste slapp da magen var tom for ting å spy, sånn rundt halv fem. Føler meg overkjørt av en traktor, men lite søvn gjør sånt. Skal til lege om et par timer og utelukke sf.

Skrevet

Formen er mye bedre enn den var i natt. Verste slapp da magen var tom for ting å spy, sånn rundt halv fem. Føler meg overkjørt av en traktor, men lite søvn gjør sånt. Skal til lege om et par timer og utelukke sf.

Godt! Lykke til, og håper alt er bra :hug:

Skrevet

Jeg er den heldige vinner av høyt blodtrykk. Kombinert med smerteanfallet i natt, så er de redd for SF. Så mye for å utelukke. :gaah: Men foreløpig bare beskjed om å drite i å jobbe og ta det med ro, sjekke blodtrykk igjen på fredag. Urinprøva var fin, så da er det hvertfall ikke noe akutt krise.

Skrevet

Jeg er den heldige vinner av høyt blodtrykk. Kombinert med smerteanfallet i natt, så er de redd for SF. Så mye for å utelukke. :gaah: Men foreløpig bare beskjed om å drite i å jobbe og ta det med ro, sjekke blodtrykk igjen på fredag. Urinprøva var fin, så da er det hvertfall ikke noe akutt krise.

Isj. Godt det ikke er akutt krise i det minste. Og jeg vet det er vanskelig å ta det med ro. :hug:

Skrevet

Isj. Godt det ikke er akutt krise i det minste. Og jeg vet det er vanskelig å ta det med ro. :hug:

Takk... Jaaa vanskelig! Og ikke minst så blir jeg jo mer stressa av at det kan være noe galt. :lol: Vel vel - pakke sykehusbag i kveld så jeg har den klar. Fikk beskjed om å dra på legevakta om jeg blir like dårlig i natt.

Skrevet

Åh Rak :hug:

Det høres fryktelig kjipt ut! Ta vare på deg selv. :)

Her har vi holdt på siden halv 1 med å få J til å sove. Løpt over humper med vogna, lagt oss med henne, badet henne og lagt igjen, men niks... Hva skjer nå da? Dagsovingen har jo funket fint lenge nå. Varmen? Men det var varmt forrige uke og. Gleder meg til inatt :D

Skrevet

Takk... Jaaa vanskelig! Og ikke minst så blir jeg jo mer stressa av at det kan være noe galt. :lol: Vel vel - pakke sykehusbag i kveld så jeg har den klar. Fikk beskjed om å dra på legevakta om jeg blir like dårlig i natt.

Lurt! IKKE stress, for det går sikkert helt fint :)

Skrevet

Åh Rak :hug:

Det høres fryktelig kjipt ut! Ta vare på deg selv. :)

Her har vi holdt på siden halv 1 med å få J til å sove. Løpt over humper med vogna, lagt oss med henne, badet henne og lagt igjen, men niks... Hva skjer nå da? Dagsovingen har jo funket fint lenge nå. Varmen? Men det var varmt forrige uke og. Gleder meg til inatt :D

Skal det - takk :):hug:

Ååh tulleJ! Må sove!

Lurt! IKKE stress, for det går sikkert helt fint :)

Yep!

Løy visst, hadde utslag på eggehvite også, men uansett ikke noe akutt, er ikke annet å gjøre enn å følge med og ta det med ro. *puste og ignorere alt som skulle vært gjort* :lol: Ungen er viktigere enn at ikke alt er klart.

Skrevet

Løy visst, hadde utslag på eggehvite også, men uansett ikke noe akutt, er ikke annet å gjøre enn å følge med og ta det med ro. *puste og ignorere alt som skulle vært gjort* :lol: Ungen er viktigere enn at ikke alt er klart.

Nemlig :) Få klart det absolutt viktigste, så ordner resten seg etterhvert :)

• Like 1
Skrevet

Kjedelige greier, Rak! Drit i alt som burde gjøres. Jobben din er nå å slappe av alt du kan :) Stor klem!

Yep - takk! Regner med korte turer med hundene og sånt er greit? "slappe av" er liksom litt difust egentlig.

Skrevet

Høres kjent ut... Vær så snill å ta det med ro? Hilsen hun som fikk alvorlig SF til slutt...

• Like 2
Skrevet

Om du er i risikosonen for svangerskapsforgiftning så ville jeg lagt meg i senga med pc, bok og satt tv'n der inne jeg. Du kødder ikke med de greiene der, det kan bli svært alvorlig. For deg også. Fram til fredag iallfall når du har fått sjekket status igjen.

• Like 1
Skrevet

Høres kjent ut... Vær så snill å ta det med ro? Hilsen hun som fikk alvorlig SF til slutt...

Lover! Men kroppen tillater ikke å ligge for mye, da streiker bekken og rygg, så litt småturer må vel være greit?

Om du er i risikosonen for svangerskapsforgiftning så ville jeg lagt meg i senga med pc, bok og satt tv'n der inne jeg. Du kødder ikke med de greiene der, det kan bli svært alvorlig. For deg også. Fram til fredag iallfall når du har fått sjekket status igjen.

Okey. Ikke gjøre noe frem til fredag. Deal :) Syns det er vanskelig, for legen jeg var hos er han som helst ikke vil ha gravide inn, han er overhodet ikke komfortabel med det - what so ever. Han spurte meg hvordan ungen pleier å ligge før han lette etter fosterlyd liksom :lol: (som forøvrig var fin). Men han sjekket jo nøye da, tok blodtrykk på begge armene, sjekket pulsen manuelt og sånt.

• Like 1
Skrevet

Deal! :) Skjønner at det er vanskelig. Er det bare en lege på vakt på kontoret av gangen? Kan du be om en annen lege? Det er en helt akseptert ting å gjøre, de pleier ikke å bli sure eller ta det personlig.

Skrevet

Lover! Men kroppen tillater ikke å ligge for mye, da streiker bekken og rygg, så litt småturer må vel være greit?

Okey. Ikke gjøre noe frem til fredag. Deal :) Syns det er vanskelig, for legen jeg var hos er han som helst ikke vil ha gravide inn, han er overhodet ikke komfortabel med det - what so ever. Han spurte meg hvordan ungen pleier å ligge før han lette etter fosterlyd liksom :lol: (som forøvrig var fin). Men han sjekket jo nøye da, tok blodtrykk på begge armene, sjekket pulsen manuelt og sånt.

Jeg fikk beskjed på føden om at å gå turer var helt greit og bare bra, ligge på venstre side pga blodtilførsel etc.

Skriver mer senere, middag her :)

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...