Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg fikk faktisk en bra ting fra jobb. Et sånt 'dåpssett ' med porselenskål og sølvskje med eventyrmotiv. kidden min ble hverken døpt eller feiret , det var mer en slags fødselsgave.

Mye brukt og noe vi kommer til å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers:

belgian_malinois_infant_creeper.jpg?color=PetalPink&height=460&width=460

Det er viktig å forme de tidlig :aww:

Først spurte du hva vi ville blitt glad for å få, og da måtte jeg tenke veldig. Men fant ihvertfall ut at jeg ikke ville blitt så glad for mange smykker iallefall, fint med et og det holder. Ull hørtes også lurt ut! Og babytepper av forskjellige slag.

Men lite hadde overgått en sånn i rett rase altså! :wub:

Eller kanskje man kan få til bilde av eget dyr (Bestas!) også? Nå fikk jeg mange ideer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på det, men lurte på om det var vanligere å gi ved dåp feks. Takk for tips! :)

Til dåpen fikk nevøene bunadskniv i sølv, niese fikk ett Ole Brum litografi, barnebarn fikk OBOS medlemsskap. Der kan man jo gi alternative gaver, for da får de ofte mye sølv og smykker.

Edit; den mest omdiskuterte dåpsgaven jeg vet om, var besteforeldrene som ga barnebarnet ett trommesett i dåpsgave..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket barnebestikk til mine barn. Men jeg synes det er altfor dyr gave å gi som fødselsgave, I så fall måtte det være til barnebarn. De fikk gaffel og skje til dåpsgave. Jenta fikk gullsmykke, så til henne kjøpte jeg sølvbestikk for penger hun fikk i fødselsgave. De brukte både bestikk og sølvkrus mens de var små, så nå har tingene koselige bruksmerker.

Jeg har også mine sølvting (krus, skje og gaffel) enda og synes det er veldig koselige minner selv om de bare står til pynt i et skap.

Som fødselsgaver har jeg kjøpt barneservise, antikke teskjeer, Lego eller Duplo, små sko, eller jeg har strikket "hentesett" eller teppe. Litt etter hvor nær i slekt eller venneforhold jeg har hatt til babyens foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi veldig glad for smykkene vi fikk til dåpen, selv hun kun har brukt ett foreløpig. Fikk også penger (konto hvor et fast beløp settes inn frem til hun blir 18 år). Trommesett allerede til dåpen gadde jeg ikke blitt sp glad for :P Men ulltøy er helt supert altså!

Marie: vi hadde sånt fotopapir man kan stryke på klær før! Da kan man fikse klær med akkurat det motivet man selv ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først spurte du hva vi ville blitt glad for å få, og da måtte jeg tenke veldig. Men fant ihvertfall ut at jeg ikke ville blitt så glad for mange smykker iallefall, fint med et og det holder. Ull hørtes også lurt ut! Og babytepper av forskjellige slag.

Men lite hadde overgått en sånn i rett rase altså! :wub:

Eller kanskje man kan få til bilde av eget dyr (Bestas!) også? Nå fikk jeg mange ideer. :)

Som en sånn

welsh_springer_spaniel_infant_creeper.jpg?color=PetalPink&height=460&width=460

best_friend_australian_kelpi_infant_creeper.jpg?color=PetalPink&height=460&width=460

trained_by_a_kelpie_infant_creeper.jpg?color=PetalPink&height=460&width=460

259_480x480_Front_Color-Natural.jpg?region=name:FrontCenter,id:29338288,h:4.2857141494751,a:TopCenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi først er på et hundeforum, hva tenker dere som skal ha barn og dere som har barn om hundretrening vs barneoppdragelse? Snakket litt med jordmoren min om det sist, hun var overbevist om at de som har hund har mye igjen for det når de får barn. Både når det gjelder trygge rammer, å være konsekvent, det at man lærer å sette andres behov foran dine, o.l.

Hva tenker dere? Hvilke sammenhenger ser dere og hva kan man absolutt ikke overføre til barneoppdragelse?

Edit: Herlighet, det her ble jo skikkelig trippelposting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall tenkt på hundene når jeg har gjettet på hvordan jeg kommer til å bli i oppdragerrollen.

Jeg prøver liksom å se adferden utifra situasjon og behov og er ganske forståelsesfull og kanskje litt snillist.

Men kan være veldig konsekvent og tror jeg får nytte av det jeg kan om hundeadferd og trening.

Feks har jeg tenkt på et eksempel. Om man er ute å handler med ungen og den maser og skriker om ting den vil ha, så kommer jeg ikke til å kjøpe noe. Men om vi har betalt og er ute av butikken og ungen har vært kjempeflink og enkel å ha med seg, så kan jeg heller gå inn igjen å kjøpe noe som belønning. :)

Aner ikke om dette blir helt teit. Jeg vet at barn er noe helt annet enn hunder og virker veldig sterkt på sine foreldre. Så jeg aner egentlig ikke hvordan det kommer til å bli. :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall tenkt på hundene når jeg har gjettet på hvordan jeg kommer til å bli i oppdragerrollen.

Jeg prøver liksom å se adferden utifra situasjon og behov og er ganske forståelsesfull og kanskje litt snillist.

Men kan være veldig konsekvent og tror jeg får nytte av det jeg kan om hundeadferd og trening.

Feks har jeg tenkt på et eksempel. Om man er ute å handler med ungen og den maser og skriker om ting den vil ha, så kommer jeg ikke til å kjøpe noe. Men om vi har betalt og er ute av butikken og ungen har vært kjempeflink og enkel å ha med seg, så kan jeg heller gå inn igjen å kjøpe noe som belønning. :)

Aner ikke om dette blir helt teit. Jeg vet at barn er noe helt annet enn hunder og virker veldig sterkt på sine foreldre. Så jeg aner egentlig ikke hvordan det kommer til å bli. :sweat:

Sånn tenker i alle fall jeg også, så da får vi være teite sammen :lol: Også ser jeg på supernanny eller hva det heter. Og tenker at "det er jo omtrent samme tankegang som når jeg trener hund, her er det håp!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg får mye igjen for det å ha hund fra før av. Det å være konsekvent, følge opp og gi henne tid å tenke selv. Men, skal ærlig innrømme at jeg bestikker fra gang.til gang :D Noen ganger er det utrolig vanskelig når man er døsliten selv å følge opp alt man har som krav fra før. Og at foreldrerollen er så utrolig mye mer kompleks på områder enn jeg.trodde, men på samme tid så enkel egentlig :)

Jeg smatter på ungen min ute :lol:

Gå tur med barn er ikke alltid det enkleste, og hun har samme innkalling som hundene...

(Og håper på å få noe tørrfor kuler ut av det, herlighet som ungen digger det.)

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smatter p&#22581;ngen min ute :lol:

G&#22580;ur med barn er ikke alltid det enkleste, og hun har samme innkalling som hundene...

(Og h&#23589;r p&#22565; f&#22574;oe trrfor kuler ut av det, herlighet som ungen digger det.)

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

Ehm.. Kanskje bra at hun f&#23712;ssken slik at hun oppdager hun ikke er en hund? :P:lol:

N&#23712;det gjelder oppdragelse s&#22579;ier min venninne som jobber me barn,utdanner seg som frskolel&#27813;r osv. At sv&#27828; mye er ganske likt, s&#23470; egentlig. Og me sunn fornuft.kjem man langt ;)

Men selvflgelig, bur, b&#23460; inne for &#22578;oe seg, l&#27813; de &#22580;isse i hagen og slikt m&#22571;anskje revurderes ;)

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er H mye bedre, igjen :) Så håper jeg at feberen ikke kommer tilbake ikveld igjen.. Usj, når en uskyldig forkjølelse er såå trist for mammaen, hvordan skal det da bli hvis hun blir skikkelig syk? Satser på at hun har immunforsvar av stål! :aww:

Angående barndåp og gaver; H fikk mange fine ting synes jeg. Selvfølgelig endel smykker, men de var veldig fine :) Og tre smykkeskrin og penger til sparekontoen. Ellers fikk hun mye bruksting synes jeg; "Barnas store sangbok" fra JM Stenersens forlag. Det finnes flere bøker i den serien, som vi skal "ønske henne" til jul og bursdag. Så fikk hun et sett med Albert Åberg-bøkene i en boks som forestiller blokka Albert bor i, og små lekefigurer av Albert og vennene. Hun fikk slik grøtskål med tilhørende gaffel og skje, skinntøfler som blir fine innesko når hun begynner å gå, en UCC-kjole, en Dunderly-bamse, barnebestikk fra Hardanger, deler til Mummi-servise som hun kan samle på, og ei barnebunadsølje. Jeg synes hun fikk masse fine ting, som kan brukes istedet for å støve ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bebisen har en "Perfect Image Collies" med en collie foran og bak, hun må jo begynne tidlig å reklamere :aww:

Soph hadde mange sånne fine bodyer, jeg fatter ikke hvor de har blitt av :/

Jeg bestilte fra en utenlandsk side, må finne link senere :) cafepress har vel også mye, aner ikke om man kan lage selv der også? Jeg lagde alle mine selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte endel bodyer på en butikk i Oslo som jeg ikke husker navnet på og et par kompiser bestilte inn bodyer fra diverse band hjemmesider og t-shirthell.com.

Ikke noe hundegreier da , mer musikk og svart humor. Jeg er strengt tatt mer kjent som musikkgal enn hundegal :-P

Når det kommer til hundeoppdragelse vs barneoppdragelse synes jeg det er vanskelig å sammenligne. Jeg er nok endel mer konsekvent og tydelig enn mange andre foreldre, men samtidig føler jeg at forskjellen på mange måter er enorm. Det er mye mer krevende med barn , de lærer ikke like fort og gjør gjerne ting bare fordi det ikke er lov - ikke på tross av. samtidig synes jeg ikke det er et mål i seg selv at A skal bli ' lydig ' , jeg vil heller at han skal forstå ( i den grad det er mulig ) hvorfor ting ikke er så lurt. Mye av læringspsykologien er nok det samme , men man har to vidt forskjellige ' mål ' om man kan kalle det det.. Sliter skikkelig med å forklare kjenner jeg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...