Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Skrevet

Ja, okei, så bra :) Det var veldig vondt da jeg gikk tur i dag, men er mye bedre nå. Selv om det murrer litt ennå. Hadde ringt føden, hadde jeg ikke vært så utrolig trøtt på å sitte på det sykehuset i time etter time etter time og vente på lege. Da er det bedre å dra dit når jeg har avtale.

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

Hvordan går det nå wed?

Ruslebiffen har funnet ut av lekegymmen :) ! Herregud så fascinerende å se på. Han er jo enda ikke så mye våken, så han er kanskje under der 2-3 ganger i uken, men på morgen idag fant han ut av hvordan ta tak i lekene selv, og den ene spiller jo av musikk og DET uttrykket på han hver gang han klarte å dra den "rett" så den spilte :) ! Morsomt å se på ansiktsuttrykkene hans.

936764_10151556185655256_2122316689_n.jp

• Like 4
Skrevet

Hvordan går det nå wed?

Ruslebiffen har funnet ut av lekegymmen :) ! Herregud så fascinerende å se på. Han er jo enda ikke så mye våken, så han er kanskje under der 2-3 ganger i uken, men på morgen idag fant han ut av hvordan ta tak i lekene selv, og den ene spiller jo av musikk og DET uttrykket på han hver gang han klarte å dra den "rett" så den spilte :) ! Morsomt å se på ansiktsuttrykkene hans.

Åh, dette husker jeg at jeg lærte om i utviklingspsykologi i fjor! Det må være utrolig spennende å se selv på den måten hvordan et barn utvikler seg!

• Like 1
Skrevet

Kjenner det fortsatt litt. Men kan slike smerter komme av urinveisinfeksjon tro? Synes jeg har litt tegn på det også.

Da bør du levere en urinprøve straks slik at de får testet den..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

• Like 1
Skrevet

Da bør du levere en urinprøve straks slik at de får testet den..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Det skal jeg jo uansett gjøre i morgen.

Skrevet

Kjenner det fortsatt litt. Men kan slike smerter komme av urinveisinfeksjon tro? Synes jeg har litt tegn på det også.

Jeg ville helt ærlig ringt føden jeg altså. Alt er forskjellig fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap og du har mye høyere risiko for fortidlig fødsel.

Mamma hadde kynnere i flere måneder og gikk 14 dager på overtid med storesøster, jeg kom uten forvarsel på termindatoen. Hadde hun ikke vært inne på kontroll , hadde jeg vært en hjemmefødsel.

Samme dame, like store babyer, vidt forskjellige svangerskap og fødsel.

Så for oss å skulle svare på hva som er normalt for ditt svangerskap er helt umulig. Men jeg ville som sagt vært ekstra påpasselig med tvillinger.

• Like 1
Skrevet

Det er jo mye roligere nå. Det er litt murring, men kjenner ikke noe nedpress eller noe (hvordan enn det skal kjennes ut? Kjenner ikke noe jeg vil beskrive sånn hvertfall.) Var på UL senest fredag kveld, sjekka da også blodtrykk og urin, og alt var bra. Jeg har dratt til sykehuset to ganger den siste halvannen uka, og begge gangene har jeg sittet i et venterom i fire timer. Det er VONDT å sitte sånn i fire timer. Derfor vil jeg helst vente til timeavtalen min i morgen klokka 12... Det bør vel gå greit det? ER jo bedre nå. Kjenner tegn på mulig urinveisinfeksjon som sagt, men det er vel ikke akutt?

Skrevet

Det er jo mye roligere nå. Det er litt murring, men kjenner ikke noe nedpress eller noe (hvordan enn det skal kjennes ut? Kjenner ikke noe jeg vil beskrive sånn hvertfall.) Var på UL senest fredag kveld, sjekka da også blodtrykk og urin, og alt var bra. Jeg har dratt til sykehuset to ganger den siste halvannen uka, og begge gangene har jeg sittet i et venterom i fire timer. Det er VONDT å sitte sånn i fire timer. Derfor vil jeg helst vente til timeavtalen min i morgen klokka 12... Det bør vel gå greit det? ER jo bedre nå. Kjenner tegn på mulig urinveisinfeksjon som sagt, men det er vel ikke akutt?

En tvillinggraviditet i uke 26 med mulig rier pleier ikke å måtte vente i flere timer.. I hvert fall ikke det jeg har hørt...
Skrevet

En tvillinggraviditet i uke 26 med mulig rier pleier ikke å måtte vente i flere timer.. I hvert fall ikke det jeg har hørt...

Rier? Er menssmerter/murring det samme som rier?

Skrevet

Det kan være begynnende rier. Ettermiddagen og natten før E ble født lå jeg med "murringer". Det viste seg å være rier.
Skrevet

Mine rier ble aldri sterkere enn litt sterke menssmerter som kom og gikk. Aldri ble de ordentlig lange eller kom jevnlig som boka sa de skulle.

Skrevet

Det er jo bare å ta en telefon til føden/jordmor/legen, å beskrive, og så høre hva de sier. MIN erfaring er at man blir ikke sittende lenge å vente når man har kommet så langt, og det er et eller annet som muligens kan bety at noe skjer. Men det er min erfaring... Du kan jo til og med ringe og samtidig forklare at du ikke orker å sitte så lenge å vente... Jeg har sittet mye og ventet på sykehus i mitt liv, men da jeg var gravid var det jammenmeg et annet servicenivå, ja;)

Syns generelt (og det sier jo veldig mange som jobber med gravide og) at man skal ha veldig lav terskel for å ta en telefon hvis det er noe som helst som føles rart når man er gravid. Konsekvensene kan bli så innmari store hvis det skulle være noe (noe det sikkert ikke er...)...

• Like 1
Skrevet

Jeg stemmer i for å ringe. Og ring føden, ikke legevakt. Der ventet ALDRI jeg lenge i alle fall. Der avtalte de heller et ca-klokkeslett også kom jeg inn for undersøkelse. For hvis du faktisk hadde ringt om det ikke var for at du må vente der nede så ville jeg i alle fall ringt.. Jeg følte aldri noe "nedpress" og riene begynte som murringer her også. Og typisk tegn du skal være obs på er vel om de sitter i ryggen. Husk at OM en fødsel skulle være i gang og de oppdager det tidlig så kan de kanskje stanse den. :)

• Like 1
Skrevet

Og vi sier ikke dette for å skremme deg til å ta kontakt altså, bare for å vise hvor forskjellig hver kvinne kan oppleve det, og hvor viktig det er at OM det er noe at man får tatt tak i det tidlig :)

• Like 1
Skrevet

:hug: til Wed! Jeg hadde nok ventet, men da jeg så hvor seriøst jeg ble tatt da jeg var hos legen sist, så er jeg litt mer på at man bør ringe en gang for mye. Var veldig betryggende å ikke ble avskrevet som hysterisk.

Også så nydelig som Jaran er. :wub:

Fy som jeg gleder meg til å bli kjent med mageboern her. :D

Skrevet

Min føddel startet med mensmurringer. Innen riene kom hadde jeg 4-5 cm åpning. Ikke nedpress eller noe sånt, bare mensubehag. Hadde jeg ikke vært satt i gang hadde jeg neppe koblet det...

Skrevet

Det VAR føden jeg ringte de to siste gangene, og det VAR der jeg venta i fire timer begge gangene. Nå er det ikke vondt lenger, men om det kommer tilbake skal jeg ringe. Hvis ikke drar jeg dit som vanlig i morgen.,

• Like 1
Skrevet

Oppdaget brått at det er sterkt frarådet å la barn under 5 år stå på skateboard. Uffda, Ask har vel rundt et par timer til sammen på brettet, han er helt hekta. Nå er jeg litt usikker på hva vi gjør, men tenker egentlig at han kan fortsette å skate på sponplater her hjemme enn så lenge.Å nekte han å skate nå blir helt umulig.

Skateparken som han maser etter får vi vente med så lenge som mulig. Vi har vært der å kikket, det får holde.

Damn. Ingen skal få beskylde meg for å være hysterisk i hvertfall :lol:

Har tenkt at det er bra for balanse og mototrikk jeg. Han tryner jo nesten aldri og står som et fjell.

Hvorfor er det sterkt frarådet? :huh:

Skrevet

Da har vi vært på ny kontroll på ullevål. Fikk en lege som var av en helt annen oppfattning av hun jeg hadde sist. Han sa at barnet nok vill være rundt 4 kg og at splashet kom til å bli stort, men at det var ikke noe som skulle tilsi at det var noe sensasjonelt over funnene i magen. Egentlig er denne legen en av de jeg ikke ville hatt, men han var faktisk ganske hyggelig mot meg som pasient :) Jeg skulle til og med få komme innom igjen neste mandag om jeg ikke hadde født enda, selv om han hadde kveldsvakt/nattevakt og dermed ingen time å gi meg.

Dessuten hjalp maseriene jeg hadde før helgen for jeg har litt åpning :D Han tok bort noen hinner og sånt og håpet at det ville gjøre kroppen mer moden og at hun dermed kom av seg selv om ikke så alt for lenge :)

• Like 3
Skrevet

Da har vi vært på ny kontroll på ullevål. Fikk en lege som var av en helt annen oppfattning av hun jeg hadde sist. Han sa at barnet nok vill være rundt 4 kg og at splashet kom til å bli stort, men at det var ikke noe som skulle tilsi at det var noe sensasjonelt over funnene i magen. Egentlig er denne legen en av de jeg ikke ville hatt, men han var faktisk ganske hyggelig mot meg som pasient :) Jeg skulle til og med få komme innom igjen neste mandag om jeg ikke hadde født enda, selv om han hadde kveldsvakt/nattevakt og dermed ingen time å gi meg.

Dessuten hjalp maseriene jeg hadde før helgen for jeg har litt åpning :D Han tok bort noen hinner og sånt og håpet at det ville gjøre kroppen mer moden og at hun dermed kom av seg selv om ikke så alt for lenge :)

Åååh nå ble jeg glad :D

Skrevet

Hvorfor er det sterkt frarådet? :huh:

Fordi hjernen til barn under den alderen sitter ganske "løs" under hinnene, og dermed er risikoen for hjerneblødning/hjernehinneblødning større ved slag mot hodet enn hos eldre barn og voksne.

Skrevet

Fordi hjernen til barn under den alderen sitter ganske "løs" under hinnene, og dermed er risikoen for hjerneblødning/hjernehinneblødning større ved slag mot hodet enn hos eldre barn og voksne.

Det betyr at de heller ikke burde sykle da?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...