Gå til innhold
Hundesonen.no

tursekk


Strøssel
 Share

Recommended Posts

Bergans har noe for oss kortvokste. Husker ikke hva dem heter nå. Er 158cm høy og den fra bergnas har fungert bra på meg

Da tror jeg at jeg har samme, for den er basert på høyde. Min er ihvertfall sånn vinrød og jeg ELSKER den, uansett hvor tungt den er lastet så merker jeg knapt at sekken er der. Altså vekta av den merker man jo, men det føles som en del av ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Når man er såpas kort så passer ikke de fleste sekker. Så det er greit å vite hvor en skal begynen å leite for det er mange som ikke har peil på sekk som jobber i sportsbuutikekr også. Må først og fremst begynne med sekk som er beregnet for korte personer også kan du godt spørre om dem kan legge oppi noe vekt for å teste litt. Er du i tilleg til kort en meget slank person så kan en virkelig slite men det merker en ikke før en har skikkelig tung sekk og skal gå flere dager på tur

Edit: Denne kan du teste ut http://nettbutikk.be...pNodeID=1004005

edit eller denne http://nettbutikk.bergans.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=39628&WebSiteMapNodeID=1004005

denne blir for stor http://nettbutikk.bergans.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=100611&WebSiteMapNodeID=1004005

Skjed utvikling siden jeg kjøpte sekk og det er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er såpas kort så passer ikke de fleste sekker. Så det er greit å vite hvor en skal begynen å leite for det er mange som ikke har peil på sekk som jobber i sportsbuutikekr også. Må først og fremst begynne med sekk som er beregnet for korte personer også kan du godt spørre om dem kan legge oppi noe vekt for å teste litt. Er du i tilleg til kort en meget slank person så kan en virkelig slite men det merker en ikke før en har skikkelig tung sekk og skal gå flere dager på tur

Edit: Denne kan du teste ut http://nettbutikk.be...pNodeID=1004005

Tror det er den jeg har, og er som sagt kjempefornøyd. Nå er ikke jeg veeldig lav da (164) men min søster på 160 har samme sekken og er også veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dagstursekk er ikke så farlig som tursekk forde dem blir ikke så tunge. Jeg liker noe sant som dette http://nettbutikk.bergans.no/Ryggsekker/Dagstursekker/Skarstind-40L-Lady/Skarstind-40L-Lady-Blackberry-MagPink--141437-p0000326541.aspx men mange butikekr har en rimelig utgave http://nettbutikk.bergans.no/Ryggsekker/Dagstursekker/Hugger-30L/Hugger-30L--149215-p0000490252.aspx også mener jeg det er en enda rimeligere utgave men ikke sett den på en stund. Du bør prøve å få en sekk som er beregnet for korte rygger det er da gjerne dame sekker. Men om du ikke finenr sekk som er for så korte personer som deg så vil jeg tro det kan holde med rundt 160 der er det i hvertfall sekekr å velge i. Gå i sportsbutikk og finn sekk med rygglengde så langt ned som mulig også ber du dem laste opp noen kg for å kjenne hvordan sekken er på mens du trasker i butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at du skulle nevne Bergans Skarstind. Har tittet litt på den på nettet, og liker løsningene på den godt. Har du den selv? Er det en sidelomme til drikkeflaske på den? Klarer ikke å se utifra bilde, men det står i teksten. Vet du hvor vannavstøtende den er, og følger det med regntrekk?

Jeg må nok uansett komme meg til en butikk for å prøve ut litt forskjellige sekker, så jeg får nå se. Tror kaaanskje at jeg burde hatt størrelsen under istedet, men den går fra 165cm og oppover igjen. Ikke helt heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevner Bergans fordi jeg har vært fornøyd med bergans i mange år men det er også andre som leverer dagstursekker som er gode. Jeg ville gått i butikk og sjekket og prøvd siden du er såpass liten. En sekk skal sitte godt og heller gi en eller flere hundrelapper ekstra foren som sitter godt og er beregnet på korte rygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg spesielt kort og vet ikke noe om sekker for lave mennesker. Men på et mer generelt basis så vil jeg bare si at jeg alltid har vært grådig fornøyd med Bergans. De er funksjonable, utrolig gode å ha på ryggen, jeg føler jeg bærer veldig riktig med de og ikke minst så tåler de enormt. Den jeg bruker mest nå for tiden har lomme på lokket til diskman. Det sier vel sitt om hvor lenge den har holdt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at det er flere småttiser her inne :) Jeg er 158, og har brukt samme sekk i over ti år. Bergans, selvfølgelig. Husker ikke modellnavn akkurat nå, men det er en 45 liters Lady. Den sekken har vært med på MYE, og fungerer fremdeles like bra. Til dagstur er den kanskje litt stor, men jeg finner ingen småsekk med like god passform.

Sekken er det viktigste man har med seg på tur. Bruk tid på valget, og ikke vær redd for å bruke litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med så mange svar :) Tydelig at det er mange som er fornøyd med Bergans-sekkene sine. Har en 65-liter selv som jeg er knallfornøyd med. Samt en del turklær. Jeg var og prøvde litt sekker på onsdag i forskjellige butikker, og de hadde generelt lite til lave mennesker dessverre. Dvs, de hadde i større sekker, men ikke til dagstursekk, og Skarstind hadde de heller ikke. Endte opp med Berghaus FreeFlow 30+6L, som kunne stilles mye i lengden, og hadde god lufting i ryggen. Testvinner! Gikk Gaustatoppen i går, og den bestod med glans. Tenkte ikke over at jeg hadde den på meg engang, og den satt godt på når jeg måtte til pers med litt klatring den siste biten. Pakket alt unntatt liggeunderlag og sovepose (kunne ha festet de på riktignok) for en helg på hyttetur. Gikk veldig fint. Så hvis noen flere småttiser trenger dagstursekk, så er den absolutt å anbefale ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...