Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp-meg-før-jeg-skinner-meg-tråden


Ingvild
 Share

Recommended Posts

7839899484_b2520ebeb8_z.jpg

Hei.

Jeg er passe lei håret mitt nå om dagen, og trenger forslag til hva jeg kan gjøre med det - som kommer til å kle meg og funke for håret mitt - før jeg tar saksa fatt og plutselig har ekstremt kort hår.

Tuppene er nokså flisete nå. Håret har utrolig nok blitt solbleket i løpet av sommeren (godt gjort mtp mengden sol det har vært utsatt for), så det er både gult og multicolored for tiden. Jeg vil beholde en god del av lengden, men kan ha det litt kortere altså. Men jeg vil ikke ha "kort hår"-frisyre, om dere skjønner hva jeg mener? Dvs at det kan vokse ut litt igjen uten at jeg nødvendigvis må dra til frisør og endre hele frisyren min annenhver uke for at det skal se ålreit ut.

Også er det viktig at det er lettstelt og lite styrete. Men egentlig er alt en endring til det bedre akkurat nå, tror jeg. Nå ender jeg bare opp med å sette det i en hestehale fordi det som en gang var en lugg bare detter i øynene, eller håret er i veien, eller det blir for varmt (det er litt tykt dette håret mitt), eller noe.

Jeg er ikke redd for håret mitt - det er bare hår og vokser ut igjen, så ikke vær redd for å foreslå noe litt spenstig.

Sånn ser håret mitt ut i ca to sekunder

7839900396_c841df3a8f_z.jpg

før det blir slik

7839897446_0bc626dbe3_z.jpg

og jeg tar håret bak øret i ca fem sekunder før jeg finner fram en hårstrikk og setter det opp.

7839898666_2909aa6a75_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long bob ville jeg klippet meg i om jeg var deg. :) Noe a la disse, som er flotte og ganske enkelt å holde fint:

heidi_klum_l_80237.jpg

red-long-bob-hairstyle.jpg

eva-longoria-inverted-bobs.jpg

Og kanskje farget det noen nyanser mørkere, om det også er din opprinnelige farge uten solbleking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long bob ville jeg klippet meg i om jeg var deg. :) Noe a la disse, som er flotte og ganske enkelt å holde fint:

heidi_klum_l_80237.jpg

red-long-bob-hairstyle.jpg

eva-longoria-inverted-bobs.jpg

Og kanskje farget det noen nyanser mørkere, om det også er din opprinnelige farge uten solbleking.

Åh, men man ser at de har brukt mye tid med rettetang og hårspray, og det har jeg ikke tålmodighet til. Jeg liker lengden på de to øverste godt, men jeg takler ikke hår som faller i øynene, og det tror jeg særlig de to øverste har potensiale for. Men kort lugg kler jeg ikke (har prøvd :lol: ) og midtskill er uaktuelt (da blir jeg seende ut som Ben i A1s storhetstid), så da må det vel kanskje fort bli sånn, da.

Syns du var fin på alle bildene, jeg :) Men ikke barber den ene siden, da. Det er utrolig få som kler det og det er egentlig ikke noe fint i det hele tatt.

Side cut er det ingen fare for at jeg anskaffer meg, nei. :lol:

Jeg synes du har superfint hår jeg!

Det hjelper ikke hvor fint det er løst når jeg bare ender opp med å sette det i hestehale. :P Kan ikke huske sist jeg orket å gå med det en hel dag/kveld løst. Jeg tror egentlig ikke jeg er skapt for å ha litt lengde på håret, for jeg går jo bare og irriterer meg over det.

Hva med å klippe det opp litt? Trenger ikke ta så mye av lengden for det.. Da blir det litt lettere, ikke så tungt. Og da faller det ikke så lett sammen. En kombo av det sammen med en god skum og/eller gele.. :)

Men det er jo ikke akkurat så spenstig! Nå har jeg bare latt håret gro et par år uten å gjøre noe med frisyren i det hele tatt egentlig, så jeg er moden for litt mer forandring enn å bare stusse det eller klippe det opp litt. Jeg syns rett og slett det er litt kjedelig nå. Og irriterende, i tilfelle det er noen som ikke har fått med seg det innen nå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke akkurat så spenstig! Nå har jeg bare latt håret gro et par år uten å gjøre noe med frisyren i det hele tatt egentlig, så jeg er moden for litt mer forandring enn å bare stusse det eller klippe det opp litt. Jeg syns rett og slett det er litt kjedelig nå. Og irriterende, i tilfelle det er noen som ikke har fått med seg det innen nå. :lol:

Det kan bli spenstig, jo. Veldig spenstig! Tenker ikke på som i å klippe tuppene men som i å klippe opp. Altså kortere enkelte steder sånn at det blir lettere og mer rocka. Du blir overrasket over hvor mye du kan gjøre med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo prøvd en sånn "bob-klipp" som det heter, eller liksom ha det til ca. rett over skuldrene, og det foran gradvis litt lengre, bare passe på å få klipt det så tuppene går innover liksom (heter sikkert noe fancy, jeg husker ikke hva :P). Også bare klippe opp luggen en del så den blir lett og fin :) Bare pass på at luggen ikke blir så kort på det korteste/letteste at den liksom står ut når den er nyføna eller noe (snakker av erfaring :P ). Tror det hadde blitt kult :D Evt. ta en sånn krølle-permanent med det eller noe, tøft :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forslaget om lang bob er bra! Har hatt det selv, og det funker som bare det. Uten å rette det. Litt lenger foran enn bak. :)

Dessuten er det faktisk fint å klippe tuppene rett av, altså ikke no oppklipt, og effilere dem tilslutt så det blir litt livat. Oppklipt i etasjer er litt ut... Hehe. Har nylig hatt det sånn selv (rett) og liker det :) har ganske likt hår som deg tror jeg akkurat nå.. Synes forøvrig det var fint nå jeg da. Men klippe tuppene mer rett av og effilere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som dette ende jeg opp etter at jeg var skikkelig lei håret mitt. Ble stor fornøyd og det var utrolig lite styr med det faktisk. Nå er det vokst ned til skuldrene og enda litt til uten at jeg har gjort stort med det annet enn å gre gjennom håret om morgenen og klippet tuppene 1 gang tror jeg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Sånn som dette ende jeg opp etter at jeg var skikkelig lei håret mitt. Ble stor fornøyd og det var utrolig lite styr med det faktisk. Nå er det vokst ned til skuldrene og enda litt til uten at jeg har gjort stort med det annet enn å gre gjennom håret om morgenen og klippet tuppene 1 gang tror jeg.

Totalt OT; Men for en nydelig kjole og du er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreads! :D

Det var litt for spenstig, Siri! :lol:

Det kan bli spenstig, jo. Veldig spenstig! Tenker ikke på som i å klippe tuppene men som i å klippe opp. Altså kortere enkelte steder sånn at det blir lettere og mer rocka. Du blir overrasket over hvor mye du kan gjøre med det ;)

Men jeg er liksom ikke "rocka" heller. Vanskelig å forklare, men på meg selv liker jeg ikke helt å ha det tydelig oppklipt i "etasjer", og frisyrer som skal være "rocka" eller "sporty" eller "ungdommelig" er liksom ikke helt meg.

Du kunne jo prøvd en sånn "bob-klipp" som det heter, eller liksom ha det til ca. rett over skuldrene, og det foran gradvis litt lengre, bare passe på å få klipt det så tuppene går innover liksom (heter sikkert noe fancy, jeg husker ikke hva :P). Også bare klippe opp luggen en del så den blir lett og fin :) Bare pass på at luggen ikke blir så kort på det korteste/letteste at den liksom står ut når den er nyføna eller noe (snakker av erfaring :P ). Tror det hadde blitt kult :D Evt. ta en sånn krølle-permanent med det eller noe, tøft :D

Permanent har jeg slitt ut håret mitt nok på tror jeg! Har tatt det fire-fem ganger, og det blir fint, men guri så slitt håret mitt blir av det. Det skal få litt pause fra sånne ting nå!

Jeg tror du hadde kledd en litt ala frisyre som jeg har.. Bob som er kortere bak enn foran ;) Men jeg har krøller da som er litt forskjell ifra ditt da :P

Mitt er ikke særlig krøllete, nei. :P Flatt og kjedelig...

Ikke at Ingvild høres ut som hun har planlagt det, men uansett.. sidecut er vel opp til EN SELV om man vil ha, jeg f. eks har jo ikke sidecut for at resten av verden skal trives med det og synes at det er så innmari fint :P .

Helt klart! Sidecut er ikke noe for meg, men jeg syns det ser kult ut om man kler det og det er ens stil. :)

Det forslaget om lang bob er bra! Har hatt det selv, og det funker som bare det. Uten å rette det. Litt lenger foran enn bak. :)

Dessuten er det faktisk fint å klippe tuppene rett av, altså ikke no oppklipt, og effilere dem tilslutt så det blir litt livat. Oppklipt i etasjer er litt ut... Hehe. Har nylig hatt det sånn selv (rett) og liker det :) har ganske likt hår som deg tror jeg akkurat nå.. Synes forøvrig det var fint nå jeg da. Men klippe tuppene mer rett av og effilere.

Lang bob er dere flere som foreslår, og det er vel kanskje det eneste alternativet jeg har egentlig, om jeg vil ha det litt kortere uten å få "kort frisyre". Hm. Jeg googlet litt og fant noen jeg syns var fine, og som ikke ser ut som om de har stått med rettetanga i to timer før de gikk ut døra. Da er det jo håp!

283253-5-1242906845560-n400.jpg

562303-8-1260213912719.jpg

533994-9-1257953865899.jpg

Jeg vet ikke om det nødvendigvis er den hårfrisyren jeg kler aller aller best, men om det ikke blir så bra, er det ikke vanskelig å gjøre det om til frisyrer som jeg har hatt før som ser ok ut. Også vokser det jo ut igjen.

Men. Når jeg ser tilbake på bilder fra da jeg hadde håret i ca. den lengden, hadde jeg det alltid satt det opp litt med et par fliseklemmere for å slippe å få luggen i ansiktet. Og jeg husker hvor irriterende det var å aldri få til en ordentlig hestehale. Så kanskje jeg egentlig ikke har lyst til å ha det kortere i det hele tatt? Dette var vanskelig! :lol:

Jeg tror jeg burde spørre en frisør om litt råd, men jeg har egentlig ikke så mye tillit til frisørene her på Ås, til tross for at det er ca. fjorten tusen og åttito av dem (eller i alle fall sju salonger med to-tre frisører i hver).

Er jeg den eneste som syns det hadde vært litt festlig å se Ingvild skinna? :lol:

Jeg hadde det hakket kortere enn dette, men det har jeg ikke bilde av - uansett er dette det nærmeste du får se meg skinna. :lol: Forhåpentligvis, med mindre jeg blir gal en sen kveld og klikker litt med saksa igjen. (Frisyren på bildet er innmari selvklipt kan man si.)

199804_5961936105_1490_n.jpg

Sånn som dette ende jeg opp etter at jeg var skikkelig lei håret mitt. Ble stor fornøyd og det var utrolig lite styr med det faktisk. Nå er det vokst ned til skuldrene og enda litt til uten at jeg har gjort stort med det annet enn å gre gjennom håret om morgenen og klippet tuppene 1 gang tror jeg.

Det var veldig fint på deg, men ikke helt min stil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, selvsagt var jo de bildene jeg sendte veldig stylet og ordnet i og med at det var de personene det var, men var jo bare et eksempel på en klipp. :) Du kan jo evt. rette når du skal noe spesielt, men er jo fint med lang bob selv med bølger i håret!

Sånn som dette ende jeg opp etter at jeg var skikkelig lei håret mitt. Ble stor fornøyd og det var utrolig lite styr med det faktisk. Nå er det vokst ned til skuldrene og enda litt til uten at jeg har gjort stort med det annet enn å gre gjennom håret om morgenen og klippet tuppene 1 gang tror jeg.

Åh, virkelig flott dame og fin klipp! Jeg har så utrolig langt hår selv, og noen ganger drømt om å klippe i en slik kul bob, men tør ikke... Men skulle jeg klippet meg kort, hadde det garantert blitt noe liknende dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt for spenstig, Siri! :lol:

Du er så pingle altså :P

Men jeg er liksom ikke "rocka" heller. Vanskelig å forklare, men på meg selv liker jeg ikke helt å ha det tydelig oppklipt i "etasjer", og frisyrer som skal være "rocka" eller "sporty" eller "ungdommelig" er liksom ikke helt meg.

Med tanke på dine litt ehhhhh... "voksne" vaner, så burde du kanskje heller satse litt mer denne veien...*fnis*

trafikk+gammel+dame+behandlet+2.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha frisørtips så fikk jeg anbefalt Vibeke hos Fønix i Ski (rett over veien for jernbanest). Har bare vært hos henne en gang, men fikk et godt inntrykk og tror det jeg har hørt om henne stemmer (at hun faktisk hører på deg og er ærlig om hva som passer deg). Så jeg kommer helt klart til å fortsette hos henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gwyneth Paltrow sitt på første bildet du la ut er sånn jeg har hatt det lenge nå-ish. Tror det hadde blitt pent på deg :D

Forøvrig er de flinke på Edmund på Ski storsenter! Men ikke alle. Så velg en som har mye erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en annen klippe kort tråd her og der ble det foreslått en Nicole Richie frisyre, halvlang. Den viste jeg til en frisør i helgen og fikk noe tilsvarende og håret mitt var like langt og flatt som ditt. :) Nå er det lettstelt, men jeg har litt fall og krøller som kom frem ved klippen, så det ser ikke helt likt ut som bildet. Kanskje med glattetang og styling, men det går greit å ikke gjøre noe også. Og jeg får det fortsatt i en liten hestehale hvis jeg vil :)

Jeg finner ikke knappen for å legge til bildet, for alt er blankt her i editoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...