Gå til innhold
Hundesonen.no

Gir dere Pedigree dentastix eller andre?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Haha ja det har vi prøvd, bortkasta penger er jo som å gi de pølser.. Kjøper heller f.eks kjøttbein til 10-20kr kiloen. kylling og kalkunhalser går det også en del av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper sånn boks med pedegree dentastix. Han får 1 hver kveld etter mat. Denne tygger han veldig fint (ikke sluker). Han spiser ikke andre bein, så det er et bra alternativ. Dyrlegen sa at mange hadde god effekt av dette, ved hverdagsbruk. Jeg bruker også en tanngele som skal være bra.

Og så får han tørrfisk iblandt, og det er jo steinhardt. Det tygger han faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Funker de hvite beina av hud like bra?

Om de så funker for tenna så er jeg av den oppfatning av at hud er søppel,mat uten næring. Selvom de spiser søppel trenger jeg ikke gi de det når jeg kan gi de noe de faktisk har nytte av som fordøyelig næring og bein skal jo væøre en del av hundens kosthold. :)

Og hva angår disse dentastix så har jeg forstått det sånn at halvparten av greia med de er ikke tygginga men NASA / kjeks / rakettforskning for å balansere syre / PH som allerede er ute og kjøre for de som går på kjeks. Med andre bortfaller mye av konseptet for de av oss som ikke gir hundene kjeks.

Red: Glemte jo helt prisen som er helt vanvittig. Koster jo mer å gi det dentasstix enn hva jeg bruker på hundemat. Syk syk mafiabransje, er glad jeg ikke sponser den på noen som helst måte.

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine får pedigree dentastix, ikke fordi jeg tror de hjelper mot tannstein(ikke så myke som de er..), men fordi de er der jeg er hver dag og handler og er greit for å ha noe å tygge på, jeg er kun på dyrebutikk når jeg kjøper hundefôr, og det er ikke så ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

mine får pedigree dentastix, ikke fordi jeg tror de hjelper mot tannstein(ikke så myke som de er..), men fordi de er der jeg er hver dag og handler og er greit for å ha noe å tygge på, jeg er kun på dyrebutikk når jeg kjøper hundefôr, og det er ikke så ofte..

frysedisken der du hander mat til deg selv har da bein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine får også pedigree dentastix innimellom. Veldig kjekt når vetten hadde fått et stort lager av disse pakningene å gi ut til kundene og jeg fikk med en hel bærepose :D

samt at jeg har fått på flere utstillinger.

Egentlig sjelden jeg har kjøpt de. Men har hendt det også. Bikkjene synes de smaker godt, så kanskje de får 1 i uka i snitt?

De går på en blanding av rått og tørt til daglig og har fine tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedingrediensen i Pedigree Dentastix er ris. Ris = fryktelig mye karbohydrater, karbo = sukker. Har dermed absolutt ingen tro på et slikt produkt, og at hunden også kun bruker jekslene til å tygge en slik sak.

Margbein er jeg litt usikker på hva er (hvilken del), men varmebehandlet kjøpt i dyrebutikk e.l er iallefall ikke trygt å gi hund, da det er altfor hardt. Og synes de stykkene ser for store ut i seg selv å gi i det hele tatt, men dog aldri sett et margbeinstykke rått.

Her går det i rå kyllinglår/vinger, svinehaler, koteletter, samt hele, store kjøttstykker for rensing av tenner, og det derimot - fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedigree Dentastix, ja - hundene synes de er kjempe, kjempegode. Dog er det nesten skummelt å gi det til den glupske bostonen da hun prøver å svelge ALT så fort som mulig.

Men jeg kjøper det stort sett bare på utstillinger hvor Pedigree har stand - da er prisen noe bedre enn på Rimi i alle fall.

Margbeinene kjøper jeg oftest på Maxi Stormarked - av og til har de flotte frosne sånne.. 10 cm lange, endel kjøttrester på utsiden og marg inni. Er de frossne får de dem slik, er de ikke det så er det slik de får dem. Fordelen med disse er jo at hundene liker å gnage på dem selv etter ALT av kjøtt er borte. De har glede av dem i ukesvis/månedsis etterpå.

Sånne oksehudben ("politistaver") synes hundene er helt OK - men ordentlige bein er såklart langt,bedre synes de.

Også har vi grisehalene da - det er vel kanskje det hundene liker aller, aller best. Men igjen - litt skummelt med bostonen som prøver å svelge de på langs..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å begynne med noe annet enn dentastix snart... Både pga. den stive prisen og fordi jeg egentlig ikke føler det gjør noe som helst, bortsett fra å muligens gjøre ånden en smule friskere. Men er det noe ubehandlet kjøtt/bein fra frysedisken som ikke er lurt å gi? Eller er alt greit? Og hvor ofte er det greit å gi? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurasieren fikk en stund pedigree dentastix nesten daglig, og endte med mye belegg og begynnende tannsten. Sluttet med dentastix, og det forsvant. Fikk dessverre aldri vent han til rått skikkelig, og han gnagde ikke noe særlig på ben, så her måtte det tannpuss til for å få vekk belegg. Valpen eg har nå er mer vant til å få litt av hvert, så her går det i kyllingvinger eller lår, oksehaler, nakkekoteletter og den type ting. Har ikke klart å finne margben/kraftben i butikkene rundt her enda. Enn så lenge har han hvite fine tenner, men han er bare 7 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...