Gå til innhold
Hundesonen.no

www.lydighund.com , er dette noe seriøst eller er det bare scam? Erfaringer?


heidi80
 Share

Recommended Posts

Hei!

Faren min var litt raskt utpå å klikke inn denne siden og betalte for en pakke som skal innholde et valpekurs ? Jeg meg selv er veldig skeptisk, skal vistnok være en svensk firma og de lover 100% pengene tilbake hvis man ikke er fornøyd? Men finner på nettet kun denne siden og ikke noe adresse eller tlf, det gjør meg skeptisk. Har faren min nå blitt lurt?? Eller det noen som har vært borte i dette programet før og hva er erfaring med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere sett denne, og tror det er en eller annen form for tull, ja. Men samtidig KAN det jo absolutt være at man får info man kan bruke - men neppe så revolusjonerende fantastisk som det ser ut som...

(siden finnes på mange forskjellige språk, forresten)

Håper du får sett hva det går ut på og informerer oss hva det eg. er!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ja, vell *klippet fra siden* : HEMMELIGHET #11: Hvordan du får hunden din til å passe på deg om nettene istedet for å være innelåst på et rom.

Ja ekke det fint da? Godt jeg har schäfere da så jeg slipper trene de til å passe på meg gjennom postordre,.. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest den andre tråden her om emnet som Snusken la ut endel mailer - så synes jeg jo ikke det er så farlig jeg, da.

Folk som tror at det er SÅ lettvint at de kan bestille en "pakke" lydig hund på nettet kanskje til og med kan lære opptil flere ting på dette kurset. Det virker jo positivt, og vanskelig å gjøre store feilene hvis man følger intensjonen i mailene. Men at den læringsfilosofien der er en stor HEMMELIGHET er vel kanskje bittelitt overdrevet...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Selvfølgelig er det bare humbugg.

En norsk side med engelsk personvern info - gjetter på at dette er e-post sanking side.

Men Jorg Sverre Jørgensen *klippe info som ikke trengs å offentliggjøres*

kan man jo ringe og besøke for å sjekke opp?

Hvor finner du denne opplysningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Brønnøysundregistreret tenker jeg, evt. whois-databasen for hvem som eier domenet. ;)

Ikke i whois, der står det ingen navn.

Grunnen til jeg spør er at jeg kjenner den mannen og tviler på at han har noe som helst med den nettsiden å gjøre...

Edit: og da fant jeg han inne i brreg... Merkelig... Vedkommende er nestleder i en av norges største hundeklubber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ikke i whois, der står det ingen navn.

Grunnen til jeg spør er at jeg kjenner den mannen og tviler på at han har noe som helst med den nettsiden å gjøre...

Edit: og da fant jeg han inne i brreg... Merkelig... Vedkommende er nestleder i en av norges største hundeklubber...

Hva er det egentlig som er så merkelig med å selge hundebøker på postordre? Hele greia er jo bare klassisk markedsføring. De selger sikkert masse.

Jeg ser heller ikke at de selger "kurs" i så måte. De selger ett system, metode pr bok og lydbok. Hvis Morten Egtvedt kan gjøre det kan vel hvem som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som er så merkelig med å selge hundebøker på postordre? Hele greia er jo bare klassisk markedsføring. De selger sikkert masse.

Jeg ser heller ikke at de selger "kurs" i så måte. De selger ett system, metode pr bok og lydbok. Hvis Morten Egtvedt kan gjøre det kan vel hvem som helst?

Tja, å gi 100% garantier for hundetrening vet jeg ingen andre som gjør, uansett metode. Jeg hadde gladelig betalt 350kr for 100% innkalling på mine, men tror ikke jeg gidder å prøve en gang. :P

Er det samme som garanterer 100% lydighet med 15 minutters trening per dag også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

...og jeg tenker at sånt gidder jeg ikke å bekymre meg om - om folk tror de kan få lydig hund på postorde så får de bare betale tenker jeg. *ler* Verden vil bedras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den siden får alle varsellamper til å gå her i hvertfall. Kjøp en bok i dyrebutikken, se på Hundeviskeren, ta et kurs og søk litt på google isteden.

Nå vet jeg ikke hvor bra dette brevkurset er - men hva koster en god bok om hundedressur på en dyreforretning, da? Hvor bra er alle disse?

Er dog enig i at alle garantiene her er kanskje å ta i bittelitt... Men det ser ut som om det er en fast tekst/oppsett, så den som har agenturet i de forskjellige landene kanskje er nødt til å bruke samme ordlyd for å få selge dette "systemet" ?

Vi ser jo til stadighet reklamer som garanterer allverden - men det meste er jo avhengig av at det brukes riktig. (eks. vaskemidler, tannkrem. kremer, etc). Disse lover jo også pengene tilbake hvis man ikke er fornøyd (eller for teit til å bruke det riktig?). Er dette egentlig noe værre?

Så lenge dette systemet ikke inneholder tips og råd som strider mot dyrevernsloven, såklart!

Så - who cares? Sååå dyrt var det jo heller ikke - selv slankepiller selges dyrere enn dette og ALLE vet jo at disse ikke funker...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Selvfølgelig er det bare humbugg.

En norsk side med engelsk personvern info - gjetter på at dette er e-post sanking side.

Men Jorg Sverre Jørgensen tlf: 411 26 618 - Øverfossveien 14. 7081 Sjetnemarka kan man jo ringe og besøke for å sjekke opp?

Flott med skikkelige detektiver på formuet, synd du ikke går dypere i materien for å finne ut at jeg, Jorg Jørgensen fra Sjetnemarke, ikke er den som drifter denne siden... Håper du kan dementere dette på også andre evt. fora du har publisert dette...??

Jeg står reg. i Brønnøysundreg. som et enkeltmannsforetak, og i tillegg var jeg nestleder for Nidaros BHK i Trondheim. Dette firmaet kun for å gjennomføre kurs i regi NBHK. Siden jeg hadde ble lagt ned for mange år siden, med -desverre- samme domenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Flott med skikkelige detektiver på formuet, synd du ikke går dypere i materien for å finne ut at jeg, Jorg Jørgensen fra Sjetnemarke, ikke er den som drifter denne siden... Håper du kan dementere dette på også andre evt. fora du har publisert dette...??

Jeg står reg. i Brønnøysundreg. som et enkeltmannsforetak, og i tillegg var jeg nestleder for Nidaros BHK i Trondheim. Dette firmaet kun for å gjennomføre kurs i regi NBHK. Siden jeg hadde ble lagt ned for mange år siden, med -desverre- samme domenet.

Vel, ingen grunn til å bjeffe på frk. detektiv for at du Jorg Jørgensen står oppført med dette domenet i Brønnøysundregistrene. Hvis du mener dette er feil foreslår jeg at du endrer det.

*voff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...