Gå til innhold
Hundesonen.no

hund blitt angrepet 10 ganger


Linda=D
 Share

Recommended Posts

Kom over denne nå og det har vært mye bitt den siste tiden og utifra div. forum er ikke jeg den eneste som synes det går litt over stokk og sten at alle man løper til media og hyler og overdramatiserer (Ja noe er alvorlig og noe mindre alvorlig)

Limer inn to kommentarer som jeg fannt under artikelen:

"Amstaff er forøvrig en forbudt hunderase i Norge,så ser du en slik hund,ring Politiet umiddelbart."

"Beklager min uvitenhet om hunderaser! Eieren grep helgidvis raskt inn og bandt hunden, og var oppriktig lei seg. Men uten hans umiddelbare inngripen hadde det nok gått galt."

Her har de altså 10 hundeangrep og velger å dra frem amstaffen og gi den en egen underoverskrift som lyser mot en. Også viser det seg å sannsynligvis ikke være en amstaff. Altså er det rart man blir litt provosert når det ropes ut i hytt og pine om kamphunder, amstaff, schæfer, rottis og gud vet hva for noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på denne jeg: "– Det som jeg vil ha frem er at det ikke nytter å ha kontroll på store hunder i møte med andre hunder. For to år siden var det en liten hund som ble drept av en annen hund her på Nesøya, sier hun."

Med andre ord, vi som har store hunder, vi har ikke kontroll i møte med andre hunder, for, det nytter visst ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg reagerte også på denne jeg: "– Det som jeg vil ha frem er at det ikke nytter å ha kontroll på store hunder i møte med andre hunder. For to år siden var det en liten hund som ble drept av en annen hund her på Nesøya, sier hun."

Med andre ord, vi som har store hunder, vi har ikke kontroll i møte med andre hunder, for, det nytter visst ikke.

Tror det er snakk om løse hunder gitt.. ;) Har du alltid kontroll du da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall er det dårlig formulert.

Om jeg alltid har kontroll på mine hunder? Den tid jeg er med hundene mine så har jeg kontroll på dem ja. Jeg forventer faktisk at andre har kontroll på sine hunder når de er sammen med dem også. Selv om jeg i møte med andre hunder tar mine forhåndsregler fordi selv om jeg forventer at andre skal ha kontroll så vet jeg at det desverre er mange som ikke har det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

I så fall er det dårlig formulert.

Deg om det, jeg oppfatter hele artikkelen til å omhandle løshunder. Debatten som går om dagen dreier seg vel ikke om kontroll i bånd? Felles for alle tilfellene er vel at de har vært løse.

Siterer:

– Det er for mange som går med hunden sin løs. De sier at hunden er så snill og at de har kontroll, men det viser seg stadig vekk at de ikke har det, slår hun fast.

Om jeg alltid har kontroll på mine hunder? Den tid jeg er med hundene mine så har jeg kontroll på dem ja. Jeg forventer faktisk at andre har kontroll på sine hunder når de er sammen med dem også. Selv om jeg i møte med andre hunder tar mine forhåndsregler fordi selv om jeg forventer at andre skal ha kontroll så vet jeg at det desverre er mange som ikke har det.

Deg om det som over. Om du til enhver tid mener du har kontroll med de løse får du stå for det selv. Med sånne holdninger kommer hvertfall ikke debatten om kontroll og ett ansvarlig hundehold videre. Jeg trodde denslags fantasier var forbehold ekspertpanelet på canis.

Debatten går lokalt her også, og handler utelukkende om løse hunder uten kontroll.

http://tb.no/nyheter...mrade-1.7442974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en hund er blitt angrepet 10 ganger av andre hunder, lurer jeg litt på om kanskje muligens det er en liten smule sjanse for at denne pelsdotten sitter oppi kørja og kjefter løs på alt og alle og at den en gang i blant har fått svar på tiltale. En bitteliten morderhund er ikke noe å skrive i avisen om, men den ene som tar til motmæle og samtidig veier tredve kilo mer,er så klart den som "angriper". Den syklende eieren syns kanskje det er litt artig å få trynet sitt i avisen, også.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan si å vite noe om hva som har skjedd, så har jeg en følelse av at flesteparten av 'angrepene' har vært hunder som har lurt på hva i ******* som bjeffer fra kurven...

Loke hadde garantert prøvd seg på å hoppe opp å sjekke.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får den samme fornemmelsen som både ida og Loke.. Jeg sier ikke at det er tilfellet i denne saken, for det veit jeg lite om. Men jeg kjenner til fenomenet irriterende småbikkjer som ikke gir seg med å bjeffe og/eller som utagerer langt mer voldsomt enn den sinteste "kamphund". Så at denne hunden er en relativt provoserende, liten sak kan jo tenkes..?

Jeg går ikke rundt og er redd min lille dott på 2,5 kg skal bli angrepet av store hunder, men jeg er veldig påpasselig så hun ikke ypper eller oppfører seg dritalt ovenfor hunder hun aldri hadde hatt en sjangs mot hvis det hadde skjedd noe. Chessea tåler ikke trynet på tisper som prøver å bråke med henne, og det kunne like gjerne vært hun som glefset etter en liten hund som ikke oppførte seg etter flere advarsler.

Men det blir litt på siden, da jeg som sagt ikke har grunnlag for å vite hva som er tilfellet i denne spesifikke saken. Men at det er uheldig at det trekkes frem en enkeltepidose der en amstaff skal ha angrepet hunden til denne dama, det synes jeg. så absolutt. Det ER stigmatiserende, og det er med på å bidra til økt frykt for "den typen" hunder. Synd for hunden at den har vært utsatt for mange angrep, men jeg klarer ikke å se at det er helt tilfeldig. I såfall er det en veldig uheldig hund.

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvor media vil om dagen jeg, da. Ønsker man å skape frykt blant folk som ikke egentlig har noen dokumentasjon utover påstander som kommer ut i aviser og andre sosiale medier? Det er så synd at man ikke kan se mer fornuftig på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Jeg skjønner egentlig ikke helt hvor media vil om dagen jeg, da. Ønsker man å skape frykt blant folk som ikke egentlig har noen dokumentasjon utover påstander som kommer ut i aviser og andre sosiale medier? Det er så synd at man ikke kan se mer fornuftig på dette.
Et etter min mening fornuftig innspill fra NKK og Raseforbudgruppen: Vi må slutte å behandle hunder som om de var mennesker. NRK Østfold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som syns at hva som enn sitter i kurva på sykkelen burde få være i fred for store løse hunder uten kontroll av eieren?

E-T-wallpaper-et-the-extra-terrestrial-1281699-1024-768.jpg

Høyst sannsynlig er det nok ikke bare du som synes det. Jeg er enig med deg. Men allikevel har jeg store vansker med å tro at hunden sitter i kurven og har blitt angrepet der 10 ganger. Etter alll sannsynlighet har denne hunden ved flere anledninger møtt på hunder også mens den er på bakken. Og hvordan den da oppfører seg ovenfor andre hunder vet vi lite om, og dermed også årsaken til at den har blitt angrepet et unormalt høyt antall ganger (etter mitt skjønn unormalt).

Men jeg tror ingen her er uenig med deg i at om hunden faktisk sitter og gneldrer ennå så mye i kurven sin, så er det ikke greit at den blir angrepet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var arten hund som var viktig for folk, hvorfor må da som oftest "tøffe gutter" og mennesker som vil fremheve sin egen "store" personlighet, velge muskelhund som sin rase?

Jeg liker ikke at store hunder løper løse, og etter at jeg fikk liten hund, synes jeg enda mindre om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at store hunder løper løse, og etter at jeg fikk liten hund, synes jeg enda mindre om det.

Så lenge dei har kontroll på hunden, så er det jo ingen problemer for dei med store hundar å ha dei lause. Det er verre om dei slepper bikkja og lar deg gå utan å passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dei har kontroll på hunden, så er det jo ingen problemer for dei med store hundar å ha dei lause. Det er verre om dei slepper bikkja og lar deg gå utan å passe på.

Det er vel det samme om det er omvendt og det da? Små hunder skal vel heller ikke være løse uten at eier har kontroll.
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på disse som snakker om gneldrehund i kurven.

Da vi kom på Bønes i fjor på utstilling kom en løs papilon bort til Aris og skulle yppe seg, jeg sa ****** høyt "Om ikke den bikkja fjernes snarest får min hun lov til å ta igjen" - skal si de fikk fart på seg. Folk hadde bare ledd om jeg hadde fortalt at han ble angrepet av en slik liten hund, motsatt hadde de sikkert krevd min hund avlivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man blir nesten helt svett bak øyeeplet av all denna kritikken mot store hunder, KAMPHUNDER å ja jeg vet ikke hva.... Å hvis en liten pelsklædd i kurv på en sykkel blir angrepet 10ganger så er det noe med den hunden!!

skjønner ikke at det er mulig, i dag så var vi ute på travbana i askim med staffene løse (vet det er båndtvang, så skyt meg i kneet for den) så kommer det jaggu en pels dott å begynner å bjeffe på mine to som ikke gidder å glane på denne dotten engang. eieren kommer slentrende lenge etterpå ut av skogen å maser om at vi skal ha hundene våres i bånd fordi det er kamphunder (iiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk)hva med den som løp løs da??

jeg trente lydighet med hannen min men tispa lå rolig å slappa av, med denne dotten løpende rundt. silas la seg ned på kommando å ble der mens jeg gikk å kjefta på dotte eieren. endte med at jeg ikke aner hva slags livsfarlige hunder jeg har, hva slags skade dem kan gjøre å ja gudene vet..

blir man irritert? ehhh.. ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir såklart irritert. Jeg har miniatyrer, en mellomstor og en gigant rase. Ene minien min er tøffere enn toget, skikkelig tøff i trynet mot andre hannhunder , ypper veldig. Så såklart har jeg ham i bånd og slipper han ikke bort til fremmede hunder selv i bånd. For jeg vet han er som han er. Han kunne enkelt egla på seg en rottweiler feks, og man vet jo da hvem som hadde tapt. Så skjønner ikke mange småhundeiere tørr ta så mange sjanser som de gjør .Begge miniene her er omplasseringshunder, som nok har blitt behandlet som babier før og dette har satt sine spor, selv om jeg ikke behandler dem sånn så er de det folk ser på som plagsomme små gneldrebikkjer. Fått høre mange stygge slengbemerkninger fra folk med store hunder, og syns det er unødvendig når jeg har kontroll selv om de gneldrer i vei. De vet jo ikke at vi trener på ting etc. Så skulle ønske folk heller kunne snakke med eierne om de hadde noe på hjertet enn å slenge dritt om hundene. Enten om det er kamphund eller bjeffete liten dott osv. Syns bare det er så unødvendig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden gikk vi på Karl Johan medScilos og treff på verdens søteste chi snelle. Jenta med chien spurte om de kunne hilse og jo, jada, det kunne de da og dermed beit minifrøkna over nesa til Scilos, så han skvatt bakover og nøys og nøys. Nå tar han jo ikke igjen med noe han ikke er helt sikker på om er en hund en gang, men det er veldig synd med uoppdragne småbikkjer. Egentlig burde folk ha hatt "orntlig" hund først, så de vet hva som egentlig kreves av oppdragelse. Fibi er til tider en forvokst, uoppdragen, chihuahua. Skikkelig irriterende drittbikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en liten knott på 6kg, og kun opplevd en gang på det 1 1/2året at en hund har opptredd aggresivt mot han sånn ordentlig. Å da sto han bak meg å var kjempe redd. Han hilste PENT på en Stor Puddel som kom løpdende mot oss. Å pluttselig glefset den etter han, men traff heldigvis ikke.

Sto mellom de, og den prøvde å komme rundt meg for å ta Theo. Sto sånn i sikkert 15min før den forsvant.

Eieren forsvant inn i bilen sin da hun så den løp mot oss, så der var det ikke mye hjelp å få.

Polititet hadde fått mange klager på den damen, da hunden hennes virret rundt og ikke oppførte seg pent mot andre hunder. Så de toll en prat med henne.

Nå ser jeg henne aldri med hunden uten bånd.

Ellers møtte jeg på en Dobermann her om dagen som var på tur i parken sammen med en Rottis, Den Doberfrøkna har ristet en annen liten hund skikkelig en gang, men hun oppførte seg kjempe fint mot Theo. Enda han maset litt på henne.

Klarte ikke å dy meg med å spørre om hendelsen da jeg er alt for nygjerrig av meg.

Å eieren sa at den lille hunden hadde yppet skikkelig på Doberfrøkna, og vært veldig plagsom med ei ekstrem kjefting og bjeffing hver gang de møttes...

Ikke at det er greit at en hund tar en annen sånn, men kan forsåvidt forstå det også. Nok blir liksom nok til slutt...

Så uten å vite særlig om hunden i kurven, vil jeg tro den er litt kjeftete av seg siden det har hendt 10ganger... For det er mange ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...