Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordisk Vinner og Dansk Vinner, Herning


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Rekker man virkelig finalene OG nattbåten hjem? Synes det har vært et fryktelig stress tidligere ganger man har vært i Danmark... (Mener ikke å høres blærete ut og anta man skal være med i finalene - men låner bort min boston til en oppdr.klasse som faktisk kan gå videre, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Danser mongodansen :D "Dansk Vinder På udstillingen lørdag den 3. november 2012 konkurreres der om titlen Dansk Vinder (DKV), som gives til bedste han og bedste tæve med CK i hver race. Endvidere

Flott med titler - jo fler jo bedre, liksom! Har bare såååå lyst på en vinnertittel på gamlefar Moby - om så "bare" en veterantittel. Det vil gi han vinnertitler med 10 års mellomrom (ble Nord V so

11 og 10 juniortisper... Jaja, jeg ANER ikke hva dommerne vil ha, har aldri sett de dømme berner før, så dette tar vi som en tur, og håper å få hamstret favorittsjokoladen i taxfree'en som primærmål

Rekker man virkelig finalene OG nattbåten hjem? Synes det har vært et fryktelig stress tidligere ganger man har vært i Danmark... (Mener ikke å høres blærete ut og anta man skal være med i finalene - men låner bort min boston til en oppdr.klasse som faktisk kan gå videre, da)

Det har gått greit før, bare man ikke kommer til BIS, for den dagen er det jo utdeling av en haug med årspriser før BIS finalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinærbesøk koster - uansett hvor mye/lite man skal gjøre, rottmaneier. Hvis du reiser til en "vanlig" veterinær må du regne med å få betale også der. De skal stemple og bevitne at ormekuren blir gitt - det gjør de neppe for under 250,- vil jeg tro..

Ang. båten - hvis jeg har forstått spørsmålet ditt - så sier man ifra at man har med hund(er) når du kommer dit og sjekker inn. Da sender de deg i riktig kø for å vente på båten - sikkert i en lang kø av andre hundebiler...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Det er jo bare tirsdag, hvordan kan folk ha pakket bilen allerede?

Det eneste jeg har gjort av forberedelser så langt er å skaffe piller til dyret, revaksinere rabiesen som gikk ut i morgen, og kjøpe noen piller til meg som gjør at jeg kanskje sover på ferga over - for jeg har manisk vannskrekk. Takke meg til å ta sats i Malmö med gassen i bånn, lukka øya og finne seg selv i København ti minutter etterpå. Men demokratiet vant, så da skal jeg ta morgenferga på fredag jeg også. Distraksjoner ønskes, om pillene ikke fungerer. Ellers går jeg i tax free'n,så får noen andre kjøre bilen videre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Det er jo bare tirsdag, hvordan kan folk ha pakket bilen allerede?

Det eneste jeg har gjort av forberedelser så langt er å skaffe piller til dyret, revaksinere rabiesen som gikk ut i morgen, og kjøpe noen piller til meg som gjør at jeg kanskje sover på ferga over - for jeg har manisk vannskrekk. Takke meg til å ta sats i Malmö med gassen i bånn, lukka øya og finne seg selv i København ti minutter etterpå. Men demokratiet vant, så da skal jeg ta morgenferga på fredag jeg også. Distraksjoner ønskes, om pillene ikke fungerer. Ellers går jeg i tax free'n,så får noen andre kjøre bilen videre.

Laaaaang frokostbuffet, tur i taxfree'n så er du neste over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg får sitte så jeg ikke må se ut noen vinduer, så er den grei. Jeg blir ikke båtsyk, bare angstfull. Eller alkoholfull, alt ettersom hva inntreffer først.

Har litt angst sjæl - kanskje vi bare skal sitte inne på kennelen hele turen? Ingen vinduer der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Det er jo bare tirsdag, hvordan kan folk ha pakket bilen allerede?

Det eneste jeg har gjort av forberedelser så langt er å skaffe piller til dyret, revaksinere rabiesen som gikk ut i morgen, og kjøpe noen piller til meg som gjør at jeg kanskje sover på ferga over - for jeg har manisk vannskrekk. Takke meg til å ta sats i Malmö med gassen i bånn, lukka øya og finne seg selv i København ti minutter etterpå. Men demokratiet vant, så da skal jeg ta morgenferga på fredag jeg også. Distraksjoner ønskes, om pillene ikke fungerer. Ellers går jeg i tax free'n,så får noen andre kjøre bilen videre.

Godt vi har med ekstra sjåfører om du skulle trenge det!

Satser på at det går så fint så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppgitt når jeg skulle bestille for fant heller ikke noe sted man kunne krysse av for hund. Ringte å da gikk alt så meget bedre. Hund i bil var det ikke mulig å få pga. at det allerede var maks antall på dekk allerede. Så vi skal ha Elvis i båtens kennel...og der blir vel sikkert jeg sittende å hvis det ikke er vinduer der haha. Vi drar med 8 båten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke å ha flere hunder i bilen?? Hundene mine vil nok ikke like å sitte i en kennel, da må vi kjøre rundt :( evt ta båten som går senere.. Men hva med alle de som har bestilt og bare sier ifra at de har med hund i bilen når de kommer frem? Blir avvist?

takk for svar på spørsmålene mine og, var ikke lett å lese de så jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at det var ett tema. Jeg har reist mange ganger til DK nå og har bare sagt at jeg har hund i bil når jeg har kommet på kaien.

Sånn har jeg også gjort det - bortsett fra at jeg ikke engang har nevnt at jeg har hund i bilen. Hvilken forskjell gjør det liksom at de har ørten biler med hunder i? De skal da ikke gjøre noe spesielt på turen over likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg også gjort det - bortsett fra at jeg ikke engang har nevnt at jeg har hund i bilen. Hvilken forskjell gjør det liksom at de har ørten biler med hunder i? De skal da ikke gjøre noe spesielt på turen over likevel?

Det tenkte jeg og. Så trodde ikke det var noe tema før det ble skrevet lenger opp her..

Edit: vi kjører rundt vi :P gubben er nervøs for at hundene skal bli redde av alle lydene på dekk.. hehe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha aldri meldt ifra noe om hunder før jeg står på brygga heller, jeg. Og ja, de "driter" nok i hvor mange biler som har hunder i seg - det er jo opp til eieren av bilen, liksom.

Det er heller ikke sånn at man "må" forhåndsbestille - hvemsomhelst kan jo kjøre dit og kjøpe billett for reisen (såfremt ikke båten er full) - og DE har i alle fall ikke meldt ifra om de har bilen full av hunder eller katter..

Men nei, det å kjøre rundt er litt dyrere (dels flere mil på landeveien men også bro og eller ferge), men tidsmessig er det ikke store forskjellen i effektiv reisetid. Men det er laaaangt å kjøre, da.. Tenk nærmest tur/retur Oslo-Trondheim, liksom.. (Dog med langt bedre veier)

Er veeeldig i tvil selv, jeg - men tror jeg tar det sikre for det usikre og kjører bil til Helsingborg - ferge til Helsingør og så til Herning. Hvis man bare greier å stå opp og reist tidlig på morgenen så har man jo god tid i alle fall..

Kanskje stoppe på Ullared på veien? (Har aldri vært der)

Pause på fergekaien i Helsingborg og se på naturen rundt Storebæltbroen..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er heldigvis glade i å kjøre bil, og tar det hele som en tur :) På båten fra helsingborg til helsingør er det jo til og med lov til å ha med seg hundene inn på båten, dog ikke i restaurantene. Men såppas skjønner jo vi hundemennesker og ;)

På hjemmeveien trenger man heller ikke krysse av for en bestemt tid, så da kan man bare ta den fergen som går når man kommer på kaja. Veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som vi pleier,reiser til Larvik og inn på båten uten noe om og men :D .Bare vi rekker båten da... :icon_redface:

Slapp av, jeg vet hvor gasspedalen er, og jeg trenger verken tisse- eller spisepauser underveis til Larvik ;)

Men DU kjører bilen ombord.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...