Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordisk Vinner og Dansk Vinner, Herning


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Danser mongodansen :D "Dansk Vinder På udstillingen lørdag den 3. november 2012 konkurreres der om titlen Dansk Vinder (DKV), som gives til bedste han og bedste tæve med CK i hver race. Endvidere

Flott med titler - jo fler jo bedre, liksom! Har bare såååå lyst på en vinnertittel på gamlefar Moby - om så "bare" en veterantittel. Det vil gi han vinnertitler med 10 års mellomrom (ble Nord V so

11 og 10 juniortisper... Jaja, jeg ANER ikke hva dommerne vil ha, har aldri sett de dømme berner før, så dette tar vi som en tur, og håper å få hamstret favorittsjokoladen i taxfree'en som primærmål

Begge mine "hjemmeboende" hunder er i full røyting, så jeg sparer masse penger i påmelding.. Mulig jeg melder på Oliver en av dagene, bare for å "safe" litt i tillfellet han ikke røyter helt ned. Får bestemme meg innen mandag.

Jäger er påmeldt på lørdag og skal meldes på på søndag i løpet av helgen. :) Har fryktelig lyst på de juniortitlene altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som kjører via Sverige er det utstilling i Växjö samme helg der enkelte raser går fredag - for de som vil ta'n helt ut liksom ;):lol:

2 dager igjen på fristen tror jeg!

Alt under kontroll!

Vi skal sikkert på samme båt igjen, snart tradisjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper nok antakelig turen til Danmark likevel, jeg har verken tid eller råd til en sånn tur nå når jeg har kjøpt hus. Jeg har dermed et ledig hotellrom rett ved utstillingen om noen skulle være interessert :).

Enkelt eller dobbelt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ferge jeg også. Vi tok turen innom Danmark og deretter videre til Tyskland og så tilbake igjen i sommer. Og de 3-4 timene på båten er gull verdt! + da har du også mulighet til å shoppe litt i taxfreen om du ønsker det ;) (Selv om det mest sannsynlig er billigere i danmark enn på båten)

Alt er billigere i Danmark end taxfree på båden ;)

Jeg betaler 1590,- for to netter på hotellet vis a vis utstillingen :D.

De heter vel Hönsehund i Danmark (om jeg ikke tar helt feil)...?

Spör meg ikke hvorfor!

Susanne

Ja, de hedder hønsehunde.. Jeg ved dog heller ikke hvorfor..

Da var nok noen tusen belastet kredittkortet... Hotell (Scandic Silkeborg) samt 4 hunder hver dag på utstillingen...

Hvis det er mange sonen-folk som skal bo der (eller i nærheten), kanskje vi skulle ha et langbord og middag sammen på lørdag kvelden? Et Sonen-treff, liksom?

Så gjenstår bare reiseruta, da.. Huff.. ferge.... ta den nedover (pga tiden), men kanskje man skulle kjøre hele veien hjem (må ta fri fra jobb på mandagen uansett).

Susanne

(Edit - jeg la med pdf fil med reg.beviset til valpen, ja.. Men den spurte om stamtavle på de tre andre også, selv om de har stilt der før...)

Sonetræf i Silkeborg. Så vil jeg gerne med, hvis det er okay? :D Jeg bor i Silkeborg, og tager til Herning og kigger d. 3... og vil rigtig gerne hilse på nogle norske folk inden jeg rejser til Norge :D D. 4 kan jeg desværre ikke nå, at komme ud og kigge, da jeg skal arbejde til kl. 15...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man kan bruke kort på standene på uttillingen eller lønner det seg og ha kontanter?

Det lønner seg med kontanter. Sist jeg var det opplevde jeg at de hadde begynnt å ta gebyr for utenlanske kort, er vist noen nye EU krav. Så jeg fant en minibank og tok ut penger når jeg skulle handle flere steder og viste ca hvor mye jeg trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg med kontanter. Sist jeg var det opplevde jeg at de hadde begynnt å ta gebyr for utenlanske kort, er vist noen nye EU krav. Så jeg fant en minibank og tok ut penger når jeg skulle handle flere steder og viste ca hvor mye jeg trengte.

Det hender også at folk fra nedover i Europa står på stands (kan ofte ha veldig billige varer) og disse tar ofte kun kontanter, så veldig lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man da ha euro eller dkk?

De gangene jeg har støtt på dem i DK/S har de tatt lokalvaluta (sliter nok ellers om de kun tar euro) :)

Men de sier nok ikke nei takk til det heller ;)

Gleder meg! Håper PM'en kommer fort fort fort :ahappy:

Jeg ooog! Lurer på om vi er 40 i juniorklasse hann som vi har vært enkelte ganger tidligere... :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når de østeuropeiske standsene virkelig gjorde sitt inntog på utstillinger (endel år tilbake på en 4-dagers utst. i Danmark). De danske standene (som vi anser som billige) satte ned prisene sine hele dagen... Det sto stands der og solgte hundegoderi, utstyr og bur til halve prisen av danskene - og det var nærmest ville tilstander.

Vi startet til og med og prute - og det funket! Folk kjøpte flotte Tholo trimmebord til 7-800,- store stoffbur for bare 3-400,- osv. MEN også standsleierne har jo lært seg etterhvert og prisene er helt klart mere jevne nå (dessverre mer til danske priser - men endel er klart billigere enn her likevel).

Ofte står prisene både i Danske kroner og Euro - så begge deler går nok greit i standsene. Men på utst. forøvrig, kafeteria etc, så er det ofte Danske kroner som gjelder. (Enklere å forholde seg til er det også - man "skjønner" prisen litt enklere...)

Men morsomt å handle der, ja.. 15-20 kr for plastskåler, 25,- for splashfree, hundegodiser i store poser for noen tiere, etc..

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...