Gå til innhold
Hundesonen.no

Kulltreff med Manas søsken

pippin
 Share

Recommended Posts

Idag har vi vært på søskentreff! Det var kjempekoselig og alle gikk fint overens. Alle kunne desverre ikke komme, men det var mor og 3 av søsknene. Vi var på Havstein og fikk bruke området der. Var jo faktisk ganske fint der! :)

Tok MANGE bilder, og det ligger ca 100 på bloggen :whistle:

Her kommer noen:

Mana fant en tennisball og det var lykken selv

IMG_6571-1.jpg

Mana og bror Lobo

IMG_6604.jpg

Bearhug!

IMG_6609.jpg

Mor Tikaani

IMG_6622.jpg

IMG_6638-1.jpg

Søster Kamp kom

IMG_6692.jpg

IMG_6723.jpg

IMG_6734.jpg

IMG_6747.jpg

IMG_6827.jpg

IMG_6836.jpg

IMG_6864.jpg

IMG_6872.jpg

IMG_6896.jpg

IMG_6946.jpg

IMG_7011.jpg

IMG_7013.jpg

IMG_7019.jpg

Alle fremmøtte :)

IMG_6954.jpg

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bærer ikke så mye preg av mammaen sin, disse lekre, blåøyde. Har du noe bilde av far? (bare nysgjerrig;-))

Faren er sorthvit ja, så ingen likner på mora egentlig :P Ligger et bilde av han på sida til Mana. Under kategorien "Mana": http://www.redferret.no/mana/mana.html

Fantastiske bilder som alltid Pippin! :P

Og jeg syns Mana er vakrest av dem, hun har noe spesielt ved seg som gjør henne så nydelig! :)

Takk! :) Jeg er helt enig :whistle::P

Fiiine! Enkelt å se søskenlikheten hvertfall. Jeg syns jo Mana er høy og stor, men broren er jo enda større? :lol: Kule!

Ja herregud, broren var ekstremt lang og høy! Haha! Ble litt sjokkert jeg! :lol: Folk sier Mana er så langbeint, de skulle sett Lobo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren Eine (kikket på bildet) ser jo nesten ut som en border collie :D Men det er tydelig hvem avkommet har arvet utseende og øyne fra, det var ikke mye "spor av mor" der i gården.

Nydelige voffser! ♥

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! :) Elsker jo virkelig å ta slike bilder jeg :whistle:

Veldig morsomt å se de sammen! Jeg tror ikke de kjente igjen hverandre på den måten. Men mor og Mana, de kjente igjen hverandre! Det var helt nydelig å se på. Mana var ikke så ivrig som vanlig, men var tydelig annerledes i møtet, og Tikaani (mora) ble like glad og oppførte seg likens. Så de tror jeg kjente igjen hverandre. Veldig gøy og fascinerende!

Og ikke tvil om at de har arvet det meste fra faren. Hehe! Men noen som vet om fargegen som sort/hvit er veldig dominerende i slike kull? Er ikke sort/hvit veldig dominerende generelt eller tar jeg helt feil der? Noen som vet? Er jo veldig fascinerende å tenke på, samt at det interesserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei jeg hadde jo ikke det, men nå er hun et familiemedlem og har vært det i 3 år, så å sende henne tilbake er uaktuelt. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
    • Hei,  Jeg har en 3 år gammel malteser på for. Jeg betalte 5k da jeg fikk henne, men signerte fortsatt en vanlig forvert avtale. Hun skal ifølge avtalen få 2 kull. Det ble spesifisert da jeg fikk henne at hun skulle avles med andre registrerte maltesere.  Oppdretter bestemmer seg i stedet for å få et blandings kull og lage maltipoo på første kull. Jeg likte det ikke, men orket ikke å lage noe styr av det. I oktober hadde hun første løpetid etter kull nr 1. Det er nå ca 6 mnd siden og jeg har fulgt med for å sjekke om hun får løpetid.  I dag fikk jeg melding av oppdretter hvor hun truer med å ta henne tilbake fordi jeg ikke har sagt ifra om løpetid, men hun har jo ikke hatt løpetid enda. Hun mener maltesere har løpetid hver 4. Mnd? Dette høres ikke riktig ut. Jeg ble veldig satt ut siden jeg alltid har gitt beskjed ved løpetid tidligere. Mitt spørsmål er hvilke rettigheter har jeg? Jeg har jo betalt en viss sum for hunden. Jeg har fulgt kontrakten, og kan dokumentere at oppdretter har brutt kontrakten. Kontrakten spesifiserer at hun må følge nkk sine retningslinjer for avl, og de åpner ikke for blandingsavl. Hun sa hun er i sin fulle rett til å blande raser så hun er åpen på at hun vil bryte kontrakten nå og.  Jeg vil egentlig bare bli ferdig med dette og hadde planer om å si ifra ved løpetid som sikkert kommer nå straks, men nå føler jeg meg ikke trygg på dem overhodet.    Edit: jeg har hatt hunden i 3 år og er absolutt ikke interessert i å heve kjøpet. Jeg ønsker egentlig kun at de skal forholde seg til kontrakten, og ikke true meg med å hente henne når jeg alltid har fulgt kontrakten. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...