Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder skambet barn (2) og to voksne


Ara
 Share

Recommended Posts

leser i kommentarfeltet på en av artiklene at noen har sett barna slå og sparke etter hundene, som deretter angrep. Det er vel også det eieren sier. Lurer på hvem som snakker sant..

http://www.l-a.no/ny...article5429.ece

Det kan jo tenkes at barna har blitt redde når hundene kom løpende, og reagerte på en måte som ytterligere trigget hundene. Uansett ingen undskyldning. Hunden (e) som angrep, og beit må avlives ! Det kan det faktisk ikke være noen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 302
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kjenner at hele diskusjonen om journalisten bør bruke ordet kamphund eller ikke, føles svært uvesentlig. Det er en journalist liksom, dukker det opp "kamphund" når h*n googler rasen, så brukes ord

Amen ! Dette er bare vanvittig provoserende. Jeg har en nevø som akkurat fylte 6 år. Han er skeptisk til hunder og ville sannsynligvis begynne å slå og skrike hvis en stor hund kom bort til han.

Det er jo ikke løs hund i seg selv som er et problem. Denne saken, og alle andre lignende saker, er et resultat av mange uheldige omstendigheter. Vi snakker om feil hund, på feil sted, til feil tid, m

Det kan jo tenkes at barna har blitt redde når hundene kom løpende, og reagerte på en måte som ytterligere trigget hundene. Uansett ingen undskyldning. Hunden (e) som angrep, og beit må avlives ! Det kan det faktisk ikke være noen tvil om.

jeg er helt enig, unnskyldning er det ikke. SLike hunder har ikke livets rett...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hundeeier hevder han har full kontroll, så sendte han vel hundene etter barnet på lekeplassen da ...

På tv2 nyhetene kunne de melde at en av hundene ville bli avlivet.

Og på FB er det nå en gruppe som heter: Avliv alle tre kamphundene i Mandal, den har visst bare 8 medlemmer enn så lenge da.

Endret av Justisia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hunden ikke var godt nok sikret og handlet som den gjorde enda den hadde alle muligheter til å trekke seg unna,så er det vel ikke sjanse i havet for at den får leve og da bli hos eier. Har den i tillegg en anmeldelse på seg fra før så er vel løpet kjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

– Trente hundene til angrep

Forsvarer hundenes oppførsel

Politiet husket ikke Buster Den fem år gamle hunden Buster måtte avlives etter det brutale angrepet som skjedde på Frøysland i september. Ni måneder etter er samme hundeeier nok en gang i søkelyset, etter at hans franske mastiff i følge med to andre hunder angrep tre personer på Frøysland onsdag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehmm, da håper jeg virkelig ikke noen naboer her kommer og fotograferer hagen her. Med en bitepølse i huske stativet som bikkjene biter og henger i.... Vi har også prøvd dekk. Også må de for all del ikke komme og se på aktivitetsdagene der man har en konkurranse hvor hunden skal henge lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ehmm, da håper jeg virkelig ikke noen naboer her kommer og fotograferer hagen her. Med en bitepølse i huske stativet som bikkjene biter og henger i.... Vi har også prøvd dekk. Også må de for all del ikke komme og se på aktivitetsdagene der man har en konkurranse hvor hunden skal henge lengst mulig.

Jeg håper for din del at du ikke har hunder som har hundeliv og lemlestelse av folk og fe på seg. Da må man nesten regne med sånt nemlig, aktivitetsdag eller ei. Jeg skjønner godt at folk reagerer når en som har vist seg såpass psykisk ustabil over tid holder på med sånt. Selvom jeg også vet at denne type aktivitet i utgangspunktet kan være uskyldig kan man nesten ikke regne med annet, man høster som man sår. Her burde varsellampene lyst knallrødt for lang lang tid siden når man vet hvordan denne personen har holdt på. Det verste er at det sitter folk og tror på sjøsprøytet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper for din del at du ikke har hunder som har hundeliv og lemlestelse av folk og fe på seg. Da må man nesten regne med sånt nemlig. Jeg skjønner godt at folk reagerer når en som har vist seg såpass psykisk ustabil over tid holder på med sånt. Selvom jeg også vet at denne type aktivitet i utgangspunktet kan være uskyldig kan man nesten ikke regne med annet, man høster som man sår. Her burde vel varsellampene lyst ildrødt for lang lang tid siden.

Ingen av mine hunder har hundeliv eller lemlestelse av folk og fe på seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg gnåler om at den type aktivitet er ikke trening for å få hunden til å lemleste mennesker. Det er helt normale aktiviteter.

Som jeg skrev:

Selvom jeg også vet at denne type aktivitet i utgangspunktet kan være uskyldig kan man nesten ikke regne med annet, man høster som man sår.

Normalt og normalt freulein.. Det blir litt vanskelig å diskutere med og forholde seg til noen som ene dagen mener at en kamphund ikke er en kamphund mens neste dag er det bare helt normalt og naturligste ting i verden å henge lengst mulig i bildekk. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt og normalt freulein.. Det blir litt vanskelig å diskutere med og forholde seg til noen som ene dagen mener at en kamphund ikke er en kamphund mens neste dag er det bare helt normalt og naturligste ting i verden å henge lengst mulig i bildekk. :icon_confused:

At en hund har kamplyst gjør den neppe til en kamphund. I såfall har jeg to kamphunder i huset, der mellompuddelen er den verste av dem. De aller fleste i min omgangskrets har kamphunder da, vil jeg tro, hvis det er det som er definisjonen på en kamphund, det at de henger i ting og ikke vil slippe. De aller fleste av oss oppmuntrer til den slags aktivitet til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nada peiling på denslags "lek". Men om en hund blir giret opp ,ikke ser skilnaden på eiers måte å gire den opp for lek og disse menneskenes fakter. Vil den ikke kunne koble hele seansen som en opptakt til den leken den kjenner og så nesten i refleks hoppe opp og bite i det som blir holdt opp foran den? Klønete formulert,men noen forstod sikkert. Om barnet hang og dinglet foran moren.... Jeg vet ihvertfall at om mine tipper over på jakt så skiller de ikke miniatyr fra hare... Rent hypotetsisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

At en hund har kamplyst gjør den neppe til en kamphund. I såfall har jeg to kamphunder i huset, der mellompuddelen er den verste av dem. De aller fleste i min omgangskrets har kamphunder da, vil jeg tro, hvis det er det som er definisjonen på en kamphund, det at de henger i ting og ikke vil slippe. De aller fleste av oss oppmuntrer til den slags aktivitet til og med.

Hvor lenge henger en gjennomsnittlig (mellom)puddel i bildekk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev:

Normalt og normalt freulein.. Det blir litt vanskelig å diskutere med og forholde seg til noen som ene dagen mener at en kamphund ikke er en kamphund mens neste dag er det bare helt normalt og naturligste ting i verden å henge lengst mulig i bildekk. :icon_confused:

Vis meg et sted der jeg påstår at Staffen ikke har vært en kamphund. Tror nok du tar feil av meg og noen andre.

Så alle som lar hundene sine leke seg med dekk og har drakamp med dem får bare takke seg selv hvisomatte hunden en eller annen gang kan finne på å bite et eller annet levende dyr/menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge henger en gjennomsnittlig (mellom)puddel i bildekk?

Hva har det med saken å gjøre? Det er kamplysta som gjør at den er villig til å henge seg fast i hva det nå enn er du leker med den med, er det ikke? Da er det ganske mange raser det er ønskelig at er kamphunder, deriblant din egen, sant? Eller tror du de skiller mellom bildekk og bitepølse? I så fall, bør de vel klare skille mellom et bildekk og et menneske også, syns du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva har det med saken å gjøre? Det er kamplysta som gjør at den er villig til å henge seg fast i hva det nå enn er du leker med den med, er det ikke? Da er det ganske mange raser det er ønskelig at er kamphunder, deriblant din egen, sant? Eller tror du de skiller mellom bildekk og bitepølse? I så fall, bør de vel klare skille mellom et bildekk og et menneske også, syns du ikke?

Kan du ikke istedet svare på det jeg spør om?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...