Gå til innhold
Hundesonen.no

Livsforsikring som en del av hundeforsikringen?


MiO
 Share

Recommended Posts

Jeg betaler ca 1500 kr i året for hundeforsikringen min hos Agria. Jeg trodde (inntil i dag) at jeg hadde livsforsikring inkludert der. Men det viste seg at det hadde jeg ikke. Jeg spurte hva det ville koste å legge det til, og det var snakk om 600 kroner til i året. Altså vil forsikringen bli på over 2000 kr.... jeg sa jeg ville tenke på det, og gjorde ikke noen forandringer - ennå.

Så, dette vil kort fortalt si, at hvis hunden min stikker ut i trafikken, blir påkjørt og dør (for eksempel) så får jeg altså ikke igjen en krone på forsikringen...? Hm. Jeg begynte å gruble. Hvor vanlig er det å ha livsforsikring på hunden? Holder det ikke at man er dekket for veterinærutgifter ved sykdom osv? "Klarer jeg meg" uten den utbetalingen hvis hunden skulle dø av ulykke f.eks? Ville jeg ha ønsket å ha pengene så jeg kan kjøpe ny hund fort, eller ville jeg uansett ha ventet så lenge at jeg kan spare det opp selv?

Jeg vet ikke.

Kunne tenke meg å høre litt hva andre mener og hva andre har gjort mht forsikring.

Har du livsforsikring på din hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har livsforsikring på mine hunder. Rett og slett fordi jeg har ikke økonomi til å legge ut for en ny hund sånn plutselig.. Sjansen for at jeg finner meg en valp jeg vil ha, hvis en av mine skulle dø sånn plutselig, er vel heller minimal, men det skal i alle fall ikke stå på pengene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva labradoren har er jeg ikke sikker på, det er pappa som administrerer hennes forsikring.

Jeg valgte ikke livsforsikring da jeg forsikret Geo i Agria nå i vår. Jeg har nok sparepenger til å kjøpe ny hund dersom han skulle dø brått. Og uansett ville det nok gått litt tid før jeg hadde kjøpt ny hund (jeg måtte jo ventet på en kombinasjon jeg ønsket å kjøpe fra), så jeg hadde fått litt tid til å spare opp om jeg ikke hadde hatt noe som helst på sparekontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har livsforsikring på begge mine... Men jeg går stadig runder med meg sjøl for å vurdere om jeg egentlig trenger det! Har maks beløp på veterinærforsikringene, og det er jo selvfølgelig det viktigste. Om de blir sjuke, skal det IKKE stå på pengene for å få dem friske igjen i allefall... Har også Agria Spesial. Om noen av de dør, hadde det vært så vondt og ****** at det nesten bare hadde blitt en ekstra belastning å styre med forsikring i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har livsforsikkring på våres. Og det var veldig fint på den forrige hunden, mastercardet hadde gått litt varmt med div egenandeler, så det var fint å få livsforsikkringen så vi kunne betale det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sankket med vår lokal dyrleger om å få dekket medisiner og vetrinærutgifter av forsikringen sa hun at det somreggel kostet mer enn det smakte, at det ikke lønnet seg.

Det kommer jo veldig an på hunden da.

Jeg har 4 hunder som alle sammen har både livsforsikring og veterinærforsikring.

Mens 3 av de aldri har brukt forsikringen, så har hund nr 4 fått dekket til sammen nesten 35 000 kr i veterinær på 3 år.

1000-lappene går utrolig fort om man er uheldig.

Så for min del synes jeg at veterinærdelen er langt viktigere enn livsforsikringa selv om jeg har en romslig bufferkonto til hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på hunden da.

Jeg har 4 hunder som alle sammen har både livsforsikring og veterinærforsikring.

Mens 3 av de aldri har brukt forsikringen, så har hund nr 4 fått dekket til sammen nesten 35 000 kr i veterinær på 3 år.

1000-lappene går utrolig fort om man er uheldig.

Så for min del synes jeg at veterinærdelen er langt viktigere enn livsforsikringa selv om jeg har en romslig bufferkonto til hundene.

Jeg tror kanskje hun mente at livsforsikringa kostet mer enn det smakte? Selv om jeg ser at det kan leses annerledes. Veterinærforsikring er en selvfølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje hun mente at livsforsikringa kostet mer enn det smakte? Selv om jeg ser at det kan leses annerledes. Veterinærforsikring er en selvfølge!

Jeg leser det motsatt...hahaha...

Men vi er jo enige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har livsforsikring på de fleste av mine. Ikke på gamla, det dekkes vel ikke på bikkjer som dør av alderdom uansett. Og ikke på fleskedyret, hun blir mest sansynlig avlivet pga albuene (en gang i framtiden) og da vil det ikke dekkes.

Men resten har. Og jeg øker forsikringen ettersom de oppnår resultater, og får høyere verdi. Så summen her er fra 10000,- (valpepris) og opp til 40000,- Siden jeg er litt overtroisk på slikt, så er jeg sikker på at det er en god forsikring for at det IKKE skjer noe alvorlige ting med hundene. Hadde de vært uforsikret, er det garantert at de som er verdt mest hadde blitt overkjørt eller noe :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det motsatt...hahaha...

Men vi er jo enige da.

Jeg mener at livsforsikringa er en selvfølge, og noe jeg gjerne betaler for. Men jeg snakket med vår lokale vetrinær om vetrinærforsikring og det mente hun var unødvendig, og at det kostet mer enn det smakte. Ser selfølgelig at flere kan se det som en nødvendighet, og det kommer gjerne nyttig med, men jeg har det ikke og har ikke trengt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at livsforsikringa er en selvfølge, og noe jeg gjerne betaler for. Men jeg snakket med vår lokale vetrinær om vetrinærforsikring og det mente hun var unødvendig, og at det kostet mer enn det smakte. Ser selfølgelig at flere kan se det som en nødvendighet, og det kommer gjerne nyttig med, men jeg har det ikke og har ikke trengt det

Spørsmålet var om veterinæren din mente at det var livsforsikringa eller veterinærforsikringa som var unødvendig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke livsforsikring på mine. Det er jo ikke sånn at jeg ha en ny hund med en gang hvis en av dem skulle dø. Som Ingvild sier så ville jeg jo (etter at sorgen begynte å avta litt) ha brukt tid på å lete etter en valp jeg hadde lyst på. Jeg har veterinær- og ulykkesforsikring. Hvis en av dem blir syk eller skadet vil jeg ha penger til å gi dem den behandlingen de trenger med en gang, uansett hvordan økonomien min ser ut akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke hadde vet forsikring hadde begge mine vært avlivd alt. Amiga har på 2 leveår rundet vel 40-50 tusen og issi 20 snart.... Ulykke hunder har jeg :-P

Så hva jeg betaler i forsikring har jeg fått tilbake så mange ganger at det er glade penger jeg betaler hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veterinærforsikring med spesial, rehab og medisin, slik at jeg kan dekke utforutsette kostnader ved skade eller sykdom. Det er her de store og uventede beløpene kan komme. Om hunden dør så må jeg ikke punge ut med titusener på dagen uansett, så det trenger jeg ikke forsikring for. Da er det bedre å spare penger på egenhånd.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...