Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal 23-24 juni 2012


Aslan
 Share

Recommended Posts

Får være den første jeg da.

Vi hadde ikke den største konkurransen i dag, kun 6 hannhunder stilte. En junior, en åpen, en champion og tre i veteran(hvorav to er championer). Oliver trakk til slutt det lengste strået og ble beste hannhund. :)

I BIR og BIM ble vi slått av ei utrolig lekker juniortispe, hun som ble BIR valp på hovedspesialen vår for 3 uker siden (Og BIS på valpeshowet før der igjen). Helt greit å bli slått av henne og veldig deilig å kunne reise hjem tidlig. :)

Jeg stilte også halvsøstra til Oliver, Nellyvill's Endless Love "Enja" som vant åpenklassen med CK og ble 3btk.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smula slo til med sin første blåsløyfe hun. Hodet hennes som var velskåret for tre uker siden kunne nå ha vært mer langstrakt og hatt bedre utfylt snuteparti, og den korrekte halen hennes hadde nå ikke så godt halefeste lenger. Denne kritikken var bare komisk, egentlig *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til fornøyde og bedre lykke neste gang Line!

Vi fikk flat rød, altså ikke CK, noe jeg er superfornøyd med nok en gang. Samme dommer som Line, men håper og tror han kunne min rase bedre :P

Kritikken "Excellent type. God balanse. Utmerket hode & uttrykk. Meget god hals. God overlinje. Godt bryst. Velkroppet for alder. God bakpart med fin lår-something. God haleføring når han vil. God pelskvalitet, ikke i kondisjon. Kan bli friere og mer stabil i bevegelsene". Ikke gærent for en fullstendig nedrøyta fjortislømmel syns jeg :D

Av lapphundhannene i dag var det bare Thorvald og han som allerede var champion som fikk excellent, så det syns jeg var helt strålende og veldig artig, selv om det på et vis er surt å nok en gang være nære certet. Men det kommer forhåpentligvis med tida. Av fire utstillinger har Thorvald fått rødsløyfe på alle 4 og CK på 2 av de, så det er tydeligvis bare ikke jeg som syns han er fin :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det vi kom for, så vi er stoooorfornøyde! Først Trym som ble 3 BHK, også Tuva beste tispe CERT og BIM :D Så nå mangler hun kun et lite norsk CERT eller et svensk et for å bli NORD UCH :D

Også så vi Moskus på vei til Oppdal og hjem igjen!

IMG_9247.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til de som er fornøyd! :)

Blaze debuterte i junior og fikk en flat rød. Dommeren ønsket bedre ører, litt sterkere underkjeve og litt mer bakbeinsvinkler, men hun likte skallen, overlinjen og bevegelsene :) Kjempefornøyd med den og han passet ikke en eneste gang :D Sto som en prest også så treninga har gitt resultater.

Det kom forresten bort en sheltiemann som syntes Blaze var ei veldig flott juniortispe :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smula slo til med sin første blåsløyfe hun. Hodet hennes som var velskåret for tre uker siden kunne nå ha vært mer langstrakt og hatt bedre utfylt snuteparti, og den korrekte halen hennes hadde nå ikke så godt halefeste lenger. Denne kritikken var bare komisk, egentlig *flir*

Jeg kjenner til den følelsen der. Det hjelper ikke så veldig mye at blå betyr very good, når det samtidig betyr at dommeren ikke syntes at hun var av de aller beste. Men etter mange røde, rosa og nasjonalfargete i framtida så er det glemt! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til fornøyde og bedre lykke neste gang Line!

Vi fikk flat rød, altså ikke CK, noe jeg er superfornøyd med nok en gang. Samme dommer som Line, men håper og tror han kunne min rase bedre :P

Kritikken "Excellent type. God balanse. Utmerket hode & uttrykk. Meget god hals. God overlinje. Godt bryst. Velkroppet for alder. God bakpart med fin lår-something. God haleføring når han vil. God pelskvalitet, ikke i kondisjon. Kan bli friere og mer stabil i bevegelsene". Ikke gærent for en fullstendig nedrøyta fjortislømmel syns jeg :D

Av lapphundhannene i dag var det bare Thorvald og han som allerede var champion som fikk excellent, så det syns jeg var helt strålende og veldig artig, selv om det på et vis er surt å nok en gang være nære certet. Men det kommer forhåpentligvis med tida. Av fire utstillinger har Thorvald fått rødsløyfe på alle 4 og CK på 2 av de, så det er tydeligvis bare ikke jeg som syns han er fin :wub:

Lårbredde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...