Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan velger du smykker?


Mirai
 Share

Smykker  

32 stemmer

  1. 1.

    • Halskjede
      16
    • Armbånd
      6
    • Øredobber/smykker
      13
    • Ring
      9
    • Annet (skriv gjerne hva i tråden)
      0
  2. 2.

    • Halskjede
      17
    • Armbånd
      7
    • Ring
      0
    • Øredobber/smykke
      15
    • Annet (skriv gjerne hva i tråden)
      1
  3. 3.

    • Pris
      16
    • Kvalitet på materialet det er laget av
      13
    • Innpakning
      1
    • Kvalitetshåndverk
      9
    • Annet (skriv i tråden)
      5
  4. 4.

    • Halskjeder
      17
    • Armbånd
      4
    • Øredobber/smykker
      16
    • Ringer
      4
    • Annet (skriv i tråden)
      0


Recommended Posts

Har sett så utrolig mye forskjellige smykker her i Thailand at alt jeg ser nå er gull og glitrende stener! Sliter med å velge ut f. eks ett armbånd av flere hundre, det er jo så mye å velge mellom.

Hvordan velger DU? Hva slags smykker er mest praktisk å ha mange forskjellige av, og hvilke er mindre praktisk? Hva har du mest av og hvorfor?

Kjenner jeg blir mest dratt mot kjeder og armbånd av en eller annen grunn, har lite ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger eit eg synest er fint og som samtidig ikkje kostar flesk, enkelt og greit :P

Har sikkert ganske så likt med "kvardagssmykker" og "til-fint-smykker". Men det er jo då "kvardagssmykkene" som blir brukt mest då, føler meg naken utan :twitch:

Ååååh, kunne gjerne reist tilbake til Thailand for og kjøpe diverse smykkedill, dei har så mykje fint! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ting som kommer i veien og irriterer meg, så jeg bruker veldig lite ringer, armbånd og ørepynt. Har en del halskjeder, flest til hverdagsbruk, og jeg er mest glad i lange smykker med anheng.

Tenk på hva du bruker fra før. Selv om du finner tusen fine armbånd, er det ikke noen vits i å kjøpe dem om du til nå bortimot aldri bruker armbånd, for eksempel. Du kommer neppe til å begynne å bruke det om du ikke trives med det, liksom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i armbånd, det er det jeg har mest av. Jeg velger litt enkle som kan brukes til hverdags og til fest :) Akkurat nå har jeg lyst på nye ringer også, for alle ringene mine er superbillige nikkelringer som nå har gått fra en gullfarge til bronse :P

Hvis jeg skal kjøpe noe til andre så pleier jeg å kjøpe det de ønsker seg. Man kan jo også få tips av de som jobber der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt smykker, går alltid med ringer, og som regel også med halskjede og armbånd. Jeg velger smykker som er av litt kvalitet, kjøper aldri jugl fra H&M. (Men jeg kjøper masse fra indiska da, klarer visst ikke gå inn i den butikken uten å kjøpe noe :P. Men det er jo og bare hverdagssmykker da.)

Ikke nikkel, det er jeg allergisk mot. Ringene mine er alltid av sølv eller gull.

Jeg velger smykker jeg føler meg komfortabel med rett og slett, smykker jeg har lyst til å bruke, ikke bare en gang om året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mye med øredobber, men siden jeg har 2 hull i hvert øre er jeg nøye på størrelsen (kan ikke gå med store øredobber i alle hulla på en gang, ser bare rart ut). Pleier å bruke et par som er små og ikke altfor oppsiktsvekkende i de øverste høla, og heller noe spesielle greier i de nederste. I tillegg er jeg veldig glad i halskjeder, men foretrekker at de enten er lange eller korte, ikke sånn mellomting (hater at anhenget ender opp innafor toppen :angry: ). Så sånn sett er jeg veldig praktisk av meg når jeg kjøper smykker, men for meg spiller prisen også en stor rolle. Hvis jeg finner noe pent som bare skal brukes ved spesielle anledninger, betaler jeg ikke mye for det. Hvis jeg finner noe pent som jeg vil bruke hver dag, betaler jeg gjerne mer, så lenge kvaliteten er bra nok til at jeg kan bruke det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et eneste stor rothue, så "jøggel" passer best for meg. Jeg mister øredobber og smykker i fleng, så svære billige greier er supert. Blir ikke så trist når det forsvinner da :P Har noen ordentlige, men de henger bare til pynt. Tørr ikke bruke de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du har så mye tid til å sitte på nett der borte jeg. :P Er så mye annet å finne på jo!

Jeg kjøper så godt som aldri smykker, med mindre det er noe som tiltaler meg spesielt. Jeg har mer enn nok fra før, og bruker ikke smykker daglig.

Det jeg bruker mest er egentlig øredobber, når jeg tenker meg om, og så går jeg ofte med kors rundt halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Utseendet er først og fremst det viktigste når jeg velger smykker, enten til meg selv eller i gave. Skal se dyrt og ordentlig ut, men behøver ikke nødvendigvis å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ringer, noen armbånd og MANGE hjertesmykker.. Jeg virkelig elsker hjertesmykker :heart: Har ett armbånd jeg bruker til hverdags, det er ett ganske tungt ett av mexicansk sølv, veldig glad i det :)

ringer kan jeg ikke bruke til hverdags siden jeg biter negler og syns det er stygt med nedbitte negler og ringer. Vil ikke trekke oppmerksomhet til hendene når de er så lite fine. Men når jeg har falske negler går jeg lett med 2-3 ringer.

Smykker går jeg med hver dag, ikke ofte jeg sees uten noe hengende rundt halsen, men jeg liker ikke lange kjeder som hundene tar tak i.

Når jeg skal velge noe liker jeg å prøve det på, "føles" det rett og ser pent ut vil jeg haa!

Edit:

Mine søsken og jeg har kjøpt en alliansering til mamma til 50årsen, den er i hvitt gull, med tre diamanter :) en diamant fra hvert barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker nok kjeder og øredobber best.

Kan godt betale en del for det, man da bør det være verdt det. Det bør være litt "wow!" hvis det også var dyrt, hehe, og jo dyrere det er, jo fler antrekk bør det passe til. Liker veldig godt kjeder og øredobber som kan brukes som en del av antrekket, og da plukke opp farger e.l. og forsterke det.

Til vanlig bruker jeg hovedsakelig bare ett fast kjede som jeg fikk av samboeren. Veldig enkelt og stilrent, hvitt gull, med et lite hjerteanheng med en liten diamant. Det er nydelig, ikke så veldig dominerende, og passer til alt. Føler meg naken uten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikra: ja, men vi er i provinsen der stemoren min er fra nå, og her finnes det ikke engang taxier :D så er litt avhengig av andre for å komme rundt. Skal til Koh Samui på mandag da :) og skal til Kong river her på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...