Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg hva hunden din kan holde!

Red Merle
 Share

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har ikke mange bilder av gutta her, men de apporterer det meste de kan finne til de grader. Men jeg har et bilde av min forrige hund. Med pølse. Han eeelsket pølse, så han hadde innmari god selvdis

Tia, Cita og Ikke holder det meste, også egg Cita holdt pølse på Hemsedal! Hun kan også bære veldig tunge ting. Hun henter ryggsekk, hundeseng, dyne, handlekurver osv. Veldig praktisk, for hun

Posted Images

Gry holder lite på kommando, men kan hente det meste til meg om hun får beskjed om det. Alt fra vinflasker og ølbokser som ligger slengt langs vegen, til hjulkapsler til papirbiter inne på gulvet osv.

Bridie holdt alt jeg ba henne om før (som ikke er spiselig), men er lenge siden vi har trent på å holde ting nå.

Spiselige ting tror jeg jeg skal slite med å få dem til å holde. Her finnes det ikke selvdisiplin!! Hverken på eier eller hunder. Om noen ber meg holde en sjokoladebit i kjeften, for så å spytte den ut igjen, så tygger og svelger jeg jeg også! ;)

Bridie har holdt rått egg da. Men det smaker jo ikke spennende utenpå. Dette gjorde hun i den Utfordre Psycho tråden som gikk her for noen år siden :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom jeg på at jeg plutselig oppdaget at Selma hadde en sjongleringsball i munnen på tur i dag. Jeg ante ikke hvor hun hadde stjelt den, så jeg bare hev den så langt jeg kunne tilbake det vi kom fra :lol:

Ellers har vi jo denne litt slitsomme kleptomanen da! Med nisselua i munnen. Han stjal forresten et skjerf av meg i dag også :lol:

tajulekortbildeavhund005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne rampen her var veldig glad i å stjele puter i sin ungdom. Du kunne høre at han tuslet inn på kjøkkenet som normalt, og så kom han luskende ut igjen med en pute. Du kunne høre på gangen hans når han hadde stjålet noe :P

stolputesjobobo.jpg

Såååååå uskyldig atte!

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia er ingen apporteringsfan/holdefan, så ho slepper det meste ganske så raskt. Dina (mamma's hund) derimot, ho held det meste eg ber ho om å halde, så her er nokre bilder eg hadde liggande :)

230699_10150604644735468_2635286_n.jpg

17. mai 2011. Dina held heile to flagg :)

228339_10150603703870468_5791096_n.jpg

Apportbukken

20858_10150210163595468_3650684_n.jpg

Tennisball

img_5522.jpg?w=490&h=326

Og lille frøkna med tennisballen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mattilsynet eller politiets dyreavdeling for de som har sånt, men det er utrolig vanskelig hvis det ikke kan bevises. Hvis person1 er villig til å filme dette for bevis så kan det hjelpe.  Så lenge hundene får mat, tilstrekkelig helsehjelp og tak over hodet så er det lite de ellers kan gjøre, dessverre.
    • Jeg har en bekjent som har to store hunder, den ene er voksen den andre unghund. Som unghunder flest er den vilter, mangler impulskontroll og har mye uro i seg.  Den ene personen1 er snill, men gir de alt for mye frihet. Har dårlig innkalling, bruker mye bur for ho orker ikke vilter unghund osv.  Den andre personen2 har ingen forståelse eller empati for at ting tar tid. Og har slått unghunden for den tisset inne. Han forventer at den kan holde seg etter 9 timers søvn, pluss 1 time han skal bruke til å gjøre seg klar. Han bruker også strup for den må da for **** klare å gå pent. Ellers er den slengt i veggen fordi den bet han i ansiktet som valp etter han hadde hauset den opp.  Ingen av disse tingen har jeg selv sett, bare hørt fra person nr 1. Nytter ikke snakke med han for han vet best.  Jeg kjenner oppdretter til unghunden, og har så lyst til å si ifra men har jo ingen bevis...  Hva hadde dere gjort?? OBS: personen er veldig obs på at han ikke blir sett når han oppfører disse handlingen(bortsett fra person 1)  
    • Den er vanskelig, jeg hadde også en slik hund. Jeg antar dere også trener med ham en mot en, hverdagslydighet, triks og slikt?  Er et mulig å utvide valpebingen litt? Jeg skjønner at det kan være utfordrende med barn i hus også. Er det bedre eller verre om han ser dere? Kan du henge pledd over grindene?  Jeg tenker også at det kan være et fint sted å begynne å trene på å gå å legge seg på teppet sitt, inne i valpebingen. Hvis du har mulighet til å ta en kort økt med det hver gang han settes der, så blir det fort en rutine.
    • Han er lett å trene med tørrforbitene og gjør alt han ka for å få de. Han er en smart valp og bruker ikke lag tid på utfordringene han får. Problemet vi merker med utfordringene er at han blir mer giret og vil gjerne jobbe mer. Så hvis du har noen super vanskelige forlag så tas det mot med takk. Har pakket inn forbitre i håndkle som er knytt i knute, hatt mat i esker, brusflasker o.l. han jobber hardt og raskt og er da klar for mer…
    • Får han litt mental aktivisering? Pakk tørrfôrbitene inn i en avis, noen tomme doruller og sånt, så han må jobbe litt for det? At han er matvrak er en stor fordel for trening!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...