Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen stresset?


Hege GodtAlt Nilsen
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg hadde den 4mnd gamle valpen min over hos min mor for 2 døgn. Jeg var bare der ene natten. Moren min påstår at valpen min har småe urinveisinfeksjoner, da hun var varm på nesen og tisset inne der hele tiden (noe hun ikke gjør hos meg).

Jeg lurer på om dette kan være stress? Da lillesøsteren min på 10 år, springer etter henne og leker hele tiden, ellers lekesloss broren min med henne, eller så skal stefaren min kose eller moren min. Nye personer kommer inn og ut av huset hele tiden, og alle vil gå tur, og lillesøsteren min drar gjerne med ett par venninner. Jeg vil ta dette som stress.

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at valper tisser inne uansett. Særlig på nye steder der de ikke vet hvor døra er osv..

Men det høres ut som stress, ja. Og jeg ville aldri latt de passe hunden igjen så lenge det er sånn som nå. Valper skal ha mye fred og ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med :)Kine over her.

valper trenger MYE søvn og ro.

Kjenner til ett tilfelle der en familie hadde kjøpt seg BC valp, da den var liten fikk den ikke sove i fred noe sted og alle skulle dulle med den hele tiden (særlig de mindre barna i huset), de løp etter den, "kastet" den bortover og raste. Nå er den hunden voksen og er ikke trygg sammen med barn. Den beit ene barene i huset, så nå bor den ho besteforeldrene til barna...trist, men sånn er det, de trenger mye ro og tid for seg selv. Trygge omgivelser der de er kjent er også lurt! :) Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stress er mest sannsynlig ja.. Jeg passet valpen til en venninde på nyttårsaften og dagen etter. Hun tissa inne hele tiden hjemme, de har flere hunder samt et par personer som bor der. Valpen var veldig ivrig av seg og det ble mye og følge med på i tilegg til masse oppmerksomhet. Hun kom hit og holdt seg i 6 timer på det meste på dagtid og sov fra 02.00 til 10.00 uten uhell. Eneste forskjellen var at her fikk hun ligge i ro(les. hun måtte ligge i ro) jeg gidder ikke masse styr inne, lekinga og slikt fikk hun gjøre ute så hun var sliten inne. Ingen uhell på litt over to dager til tross for at jeg drøya ut tiden en del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...