Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ååååååå, endlig er kjøp og salg tilbake her inne! Kjempebra!

Da, kan jeg få tipse om hobbyen min!

LinnaZoo Hundeutstyr!

Jeg lager halsbånd, leiebånd, armbånd, alt-mulig-bånd, uansett hva du måtte ønske, sånn ca ;)

Spør om du lurer på noe ;)

Skrevet

Åååååh.. Du lager så mye fint! :D

Når jeg får feriepenger skal du ikke se bort fra at jeg bestiller til tuppelurene her altså. I alle fall til minien. Helt supert at du kan lage til de minste hundene også!

Skrevet

Åååååh.. Du lager så mye fint! :D

Når jeg får feriepenger skal du ikke se bort fra at jeg bestiller til tuppelurene her altså. I alle fall til minien. Helt supert at du kan lage til de minste hundene også!

Bare å rope vettu! Og yepp, lager i de størrelsene folk trenger, rett og slett ;)

Hvordan er halsbåndene til en hund med mye pels? Dvs sliter de på pelsen?

Har ikke merket noe på mine iallefall, og ikke fått noen klager fra noen. Men mine går jo ikke med halsbånd så ofte heller da...

Har siklet en stund, retrieverbånd er forbruksvare her i huset :)

Hihi.

Fina :D

Takk! :-D

Hvor mye koster et halvstrup og retrieverbånd? :) Fyy, du lager myyye fint. :D

Kommer an på lengder og bredder osv. Smaleste typen halvstrup i 40 cm, tar jeg 200 for. Den brede blir det 300 for. Og Retrieverbånd på +-150 cm tar jeg 150 for.

Skrevet

Spør om du lurer på noe ;)

Har sendt deg en PM på facebook til Linna Zoo Hundeutstyr! Vil ha rosa retrieverkobbel til agilitytrening!

Skrevet

Har sendt deg en PM på facebook til Linna Zoo Hundeutstyr! Vil ha rosa retrieverkobbel til agilitytrening!

Du har fått svar, og vil få et bånd i posten om kort tid :P

Skrevet

Oi, sorry. Litt treg til å svare jeg.... Ja, jeg syns den glir ganske godt. Men ja, jeg kan også lage den med ringer i enden :) Har ringer i forskjellige størrelser :)

Skrevet

[Reklame] Jeg har kjøpt to bånd derfra. Et retrieverkobbel, og et lydighetskobbel. Og jeg er kjempefornøyd. Elsker lydighetsbåndet :D[/Reklame]

Ønsker meg halsbånd også, men lommeboka er desverre ikke enig for øyeblikket.

• Like 1
  • 3 weeks later...
Skrevet

Hvordan er dette, glir det lett ut og inn? Hadde det vært mulig å ha ringer på hver side istedenfor?

Her har jeg laget med ringer i enden...

534095_395429083836774_1931179947_n.jpg

Skrevet

Kult! Da kommer det muligens en bestilling en eller annen gang, må bare måle litt og sånn (og haster ikke, ingen utstillingsplaner i nærmeste fremtid.)

Skrevet

Kult! Da kommer det muligens en bestilling en eller annen gang, må bare måle litt og sånn (og haster ikke, ingen utstillingsplaner i nærmeste fremtid.)

Bare rop du! ;)

Jeg har sent deg en PM, psycho! :D

yyyyynnsjyll!! Treg med å svare jeg... Fikk mail om pm, og glemte den helt :-( Men, NÅ har du fått svar :)

• 1 month later...
Skrevet

Atte du? Kan du lage noe ekstra bredt i schæferfarge :P Sånn orangeish

Det bredeste som iallefall blir pent, er denne typen

546411_349884531724563_62147619_n.jpg

Og den er 3,5 cm bred. Kan evnt få den LITT bredere, men usikker på om det kan bli klumpete inn mot spenna/ringene.

Fargene ser du på siden på facebook ;)

Koster det noe mer å få bånd og halsbånd hver for seg? Kan du lage noe alà med strikk-ish?

Vet ikke hvilken type du tenkte på nå? Og med strikk er jeg litt usikker på.... Har testet litt på det, men liksom ikke fått til noe jeg er helt fornøyd med desverre...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...