Gå til innhold
Hundesonen.no

Fødsel hos Scarlet!!

Silje

Recommended Posts

• Svar 279
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

så skjønn tini var gunn :)

så at hu hadde kjempet ja...

syntes du har gjort en fabelaktig jobb :)

lykke til vidre til mor, valper og alle som jobber med at de skal ha det godt :D

Skrevet

Syns fremdeles at den lyse tispe "mi" er den peneste jeg :thumbs::)

(utenom Tiny da :D)

Skrevet
Syns fremdeles at den lyse tispe "mi" er den peneste jeg :):D

(utenom Tiny da :D)

På bildene her, så er hun det:) Blir spennende å se hvordan de utvikler seg videre. De to "peneste" er utrolig jevne, så jeg får jeg velgeproblem :thumbs:

Skrevet

Her er noen bilder av de to peneste tispene, Først Silje sin favoritt :thumbs: , så min.

Valp2T-kullb.jpg

Valp2T-kulla.jpg

Min favoritt :)

Valp1T-kulla.jpg

Valp1T-kullb.jpg

Her et par bilder av Silje sin Mala da hun var 3 og 4 uker gammel. Mala er den minste på bildene :D Tilslutt bilde av Tiny den hun er 3 uker og 3 dager :D

P-kulltispe3u1.jpg

P-kulltispe4u2.jpg

T-kull3u3dg1.jpg

Skrevet

Love

Aww. Valper.. *valpesyk*

Men må ærlig si at syns den du Gunn syns var finest likte jeg også best.

Men søte alle sammen. :thumbs:

Skrevet
Love

Aww. Valper.. *valpesyk*

Men må ærlig si at syns den du Gunn syns var finest likte jeg også best.

Men søte alle sammen. :thumbs:

Takk Trine. Søte er de :) Du får bli med Silje en dag og se dem "live" :D Da blir du iallefall "valpesyk"

Håper å se deg på trening ikveld (utstillingstrening)

Skrevet

Liker fremdeles "min" best!! :thumbs:

Liker bedre hode og uttrykkt henns :) Mensmaken er jo som baken, delt :D

Tiny og Mala er utrolig like da!! Heldigvis skal ikke Tiny ut av kennelen!!

Skrevet
Liker fremdeles "min" best!! :thumbs:

Liker bedre hode og uttrykkt henns :D Mensmaken er jo som baken, delt ;)

Tiny og Mala er utrolig like da!! Heldigvis skal ikke Tiny ut av kennelen!!

Ja, hun minner mer og mer om Mala, så er hun sååååå kosen. Hjertebarn, hmmm neida :) bortskjemt, JA :D

Skrevet

Takk Trine. Søte er de :) Du får bli med Silje en dag og se dem "live" :D Da blir du iallefall "valpesyk"

Håper å se deg på trening ikveld (utstillingstrening)

Da jeg ikke vet 100% sikker på om Diego er kvitt de hersens lusa så kan jeg ikke la Diego være i nærheten av andre hunder. (Skal sjekke det i morgen)

Så Diego begynner å bli ganske så rastlaus, da han ikke har vært i nærheten av andre hunder på 3 uker. :-o

Men viste ikke om utstillingstreningen heller.

Men skal tilfredstille min valpesyke i morgen. :D

Skrevet
Jeg bare måtte jukse litt :thumbs: Har "fjernet" blisset til "min" tispe Ganske jevne??

bilde1.jpg

Valp2T-kulla.jpg

Ganske like de ble.

Men må si den nederste har det hodet jeg liker best, mens den andre har finere tegninger. (Ikke nå når du har fjernet det da. :) )

Skrevet

"Min" ER finest!! :thumbs::D Se på hodet da Gunn! Myye finere :):D

Men det blir et vanskelig valg ja :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...