Gå til innhold
Hundesonen.no

Fødsel hos Scarlet!!

Silje

Recommended Posts

Skrevet

Har nå netopp snakket med Gunn og der er fødselen til Nemi i full gang!

Til nå har det kommet 2 tisper.

Den første på 155 gram er sobel med halv krage

den andre på 173 gram er sobel med hel krage

Og det kommer fler :lol:

Den ene av valpene, den som blir beholdt av Scarlet-Red har fått navnet Scarlet-Red's Tara (tatt av vinden) og som også var navnet til en nydelig hund Gunn hadde før!

Her er Mor og Far til valpene (samme kombinasjon som min Mala)

Scarlet-Red's Nikita (Nemi)

Nemi.jpg

Mellsjøhøgdas Zwing It (Brio)

Zwingit.jpg

Gunn legger nok ut bilder av valpene når den tid kommer :lol:

• Svar 279
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

kjempe spennenes da :lol:

hold oss oppdatert :lol:

nå fikk jeg vertfall ikke lyst på sheltie, da jeg så bilde av mora og faren...

de var skjønne...

Skrevet

nå har det kommet enda to tisper til!!!

4 tisper!!! :-o Gunnmå ha vært ekstra snill i år :P

tispe 3: sobel hel krage 206 gram

tispe 4: sobel hel krage 160 gram

Gunn legger snart inn bilder av dem!! :):P

Skrevet

Gunn er jo alltid snill :) Som Silje har oppdatert dere med så er det nå født 4 soble friske og raske tisper. Her er Nemi mor og valpene hennes :P:P

T-kull3.jpg

Her er valpene :P:P

T-kull2.jpg

Så et til :P

T-kull1.jpg

Skrevet
bare tisper til nå? Spennende.. Okay folkens hvor mange valper tror dere det blir da??Gjett!!

Så utrolig utrolig skjønne!!! Meg ta dem og løøøøpe.

Jeg tipper 4 :)

For fødselen er nok slutt nå :P

Skrevet
naaaaaaaaaaaaaw! nydlige små pass deg viss du ser en jente med rød nisselue gjenna pipa de med en valp er det ikke meg*kremt* :)

:P skal passe meg så ikke jenta med nisselua får tatt noen av firerbanden her :P:P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...