Gå til innhold
Hundesonen.no

Fødsel hos Scarlet!!

Silje

Recommended Posts

Skrevet

Har nå netopp snakket med Gunn og der er fødselen til Nemi i full gang!

Til nå har det kommet 2 tisper.

Den første på 155 gram er sobel med halv krage

den andre på 173 gram er sobel med hel krage

Og det kommer fler :lol:

Den ene av valpene, den som blir beholdt av Scarlet-Red har fått navnet Scarlet-Red's Tara (tatt av vinden) og som også var navnet til en nydelig hund Gunn hadde før!

Her er Mor og Far til valpene (samme kombinasjon som min Mala)

Scarlet-Red's Nikita (Nemi)

Nemi.jpg

Mellsjøhøgdas Zwing It (Brio)

Zwingit.jpg

Gunn legger nok ut bilder av valpene når den tid kommer :lol:

• Svar 279
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

kjempe spennenes da :lol:

hold oss oppdatert :lol:

nå fikk jeg vertfall ikke lyst på sheltie, da jeg så bilde av mora og faren...

de var skjønne...

Skrevet

nå har det kommet enda to tisper til!!!

4 tisper!!! :-o Gunnmå ha vært ekstra snill i år :P

tispe 3: sobel hel krage 206 gram

tispe 4: sobel hel krage 160 gram

Gunn legger snart inn bilder av dem!! :):P

Skrevet

Gunn er jo alltid snill :) Som Silje har oppdatert dere med så er det nå født 4 soble friske og raske tisper. Her er Nemi mor og valpene hennes :P:P

T-kull3.jpg

Her er valpene :P:P

T-kull2.jpg

Så et til :P

T-kull1.jpg

Skrevet
bare tisper til nå? Spennende.. Okay folkens hvor mange valper tror dere det blir da??Gjett!!

Så utrolig utrolig skjønne!!! Meg ta dem og løøøøpe.

Jeg tipper 4 :)

For fødselen er nok slutt nå :P

Skrevet
naaaaaaaaaaaaaw! nydlige små pass deg viss du ser en jente med rød nisselue gjenna pipa de med en valp er det ikke meg*kremt* :)

:P skal passe meg så ikke jenta med nisselua får tatt noen av firerbanden her :P:P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...