Gå til innhold
Hundesonen.no

Fødsel hos Scarlet!!


Silje

Recommended Posts

3 av tispene legger godt på seg, mens 1 av den ser ut til å gjerne bli det vi kaller "fading puppy" Hun er blitt ganske svak og gått litt ned i vekt :) . Håpet er jo å klare dette, så det som nå skjer her er at jeg hele tiden passer på at hun er varm og tørr. Hun surkler endel. Det er kommet en del fostervann ned i lungene. Kryss fingre for den lille. Hverken jeg eller Nemi gir opp så fort :)

Ellers vil jeg jo ønske dere alle sammen en riktig god Jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 279
  • Created
  • Siste svar
hvordan går det med den minste jenta...?

Puuuuuuh, vet ikke helt enda, men det ser ut som om hun igjen legger på seg. Hun veide 155 gr. da hun var født og sank ned til 128 julaften. 1. juledagskveld var hun oppe i 134 gr igjen. Det er ganske mye jobb, men det er verd hvert minutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille lille snuppa...

Håper virkelig hu klarer seg!!

Hun kommer nok ikke ut av kennelen nei, hvis hun greier seg :) hu får komme å bo med meg, siden jeg allerede har ei som du har kjempet for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille lever enda ;) Var nede hos veterinæren i går kveld. Hun ga meg jo ikke verdens største sjanse, men nok til at jeg prøver litt til ;)

Nå får den lille (som hvis hun overlever skal hete Scarlet-Red's Tiny) antibiotika morgen og kveld for lungebetennelse/infeksjon. Hun blir også matet for hånd 3-4 ganger pr. dag. Dette for å få henne opp i vekt igjen.

Da jeg var hos dyrlegen var den lille bare 127 gr. Hun var på vei til å bli helt uttørket. Veterinæren sprøytet væske rett under huden, hun ble straks litt tyngre :lol: valpen altså ;)

Hvis ikke medisin og tilleggsforing ser ut til å hjelpe innen et par døgn, stryker hun nok med, for da kan det være mellomgulvsbrokk hun har. Det kan hun ikke overleve lenge.

Overlever hun forblir hun min hund og blir under ingen omstendigheter solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff' date=' så leit med den lille valpen.. ;) Men håper for deres og valpens skyld at den har englevakt, og overlever :lol: Flott at dere står sånn på forå redde henne![/quote']

Jeg må bare ikke miste troen på at jeg skal klare å redde henne, så går det sikkert bra. ;) De som kjenner meg vet at jeg er en optimist helt til det motsatte er bevist.

Det å tilleggsfore kan være litt vanskelig, for det er utrolig viktig at melken kommer i magen og ikke ned i de allerede infiserte lungene ;)

Men jeg har erfaring med oppdrett siden 1990 og har hatt noen slike "svake" små valper før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valpene, utrolig søte  :D  Krysser fingerene får lille jenta!  

Mvh Stine

Takker og bukker :D Kanskje kryssing av fingre her på sonen og ikke minst Silje sine kryssede fingre hjelper :D:( Lillejenta er nå kommet opp i vekt :( Hun veier nå 150 gr. Det er jo ikke mye :D , men i forhold til 126 gr i går så er det kjempebra Banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker :D Kanskje kryssing av fingre her på sonen og ikke minst Silje sine kryssede fingre hjelper :D:( Lillejenta er nå kommet opp i vekt :( Hun veier nå 150 gr. Det er jo ikke mye :D , men i forhold til 126 gr i går så er det kjempebra Banana

ååå, så snill du er :( Jeg krysser for harde livet jeg!!

Du vet jeg har en ekstra forkjærlighet for de små og svake :P

(og Mala har vokst opp til alt annet enn liten og svak :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tent enda litt mer håp for lille valpen!

Snakket nettop med Gunn på teleforn og valpen hadde begynt å kravle rundt i valpekassen!

Så dette lover bra! :D

Nå har jeg fått et lite ord med i laget om hva valpen skal hete om den overlever :D

Scarlet-Red's Tiny Turnips :D

Måtte ha på vedhenget Turnips, fordi min farmor kalte meg det når jeg var lita :(:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og studerte mine vekttabeller og ble faktisk enda mer oppløftet :D:D

Lille Mala var 150 gram da hun var 1 uke og 205 gram på 2 uker. Så har vi en som idag blir kalt for Alfa :D Han var 139 gram da han var 1 uke og 210 gram på 2 uker :D Begynner å ha virkelig tro på den lille jenta nå. Blir hun kvitt betennelsen så overlever hun. Det har jeg sterk tro på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...