Gå til innhold
Hundesonen.no

kløpt nerven?


Strøssel
 Share

Recommended Posts

hvordan reagerer din hund på det ?

^min reagerte med et bittelite klynk som nesten ikke kunne høres for han reiste seg opp å la hake på skuldra mi .. når vi hadde kosa litt skulle jeg klippe ferdig å da var han litt redd for klosaksa men det gikk bra , når han fikk godbiter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klipt han til blods et par ganger. Han hyler, jeg sier "jaja" også klipper jeg noen klør til mens han blør på gulvet :P

Jeg syntes det er viktig å ikke "trøste" hvis jeg klipper feil. Da klipper jeg videre, også ordner vi det etterpå. Så får jeg heller trøste om ti minutter. Det er ingen krise å klippe feil, hverken for deg eller for bikkja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke gitt at man klipper nerven når det kommer blod. Man kan også klippe nerven uten at det kommer blod, alt avhenger av hvordan nerven og blodåren ligger i kloa på den aktuelle hunden. Hos mine feks er nerven langt nede, og blodåren høyt oppe. Ergo kanjeg klippe meg godt inn i nerven på undersia uten at det kommer blod, eller klippe dypt inn på oversia og få masse blod, men er langt fra nerven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt til gode å klippe nerven, men har ved et par anledninger klipt meg litt inn i blodåren.

Dette gjelder gamla, som har lyse klør. Med Malle, som har både svarte og lyse klør vil jeg nok på ett eller annet tidspunkt komme til skade for å klippe nerven. (Ja, jeg misliker det faktum at hun har svarte klør..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke gitt at man klipper nerven når det kommer blod. Man kan også klippe nerven uten at det kommer blod, alt avhenger av hvordan nerven og blodåren ligger i kloa på den aktuelle hunden. Hos mine feks er nerven langt nede, og blodåren høyt oppe. Ergo kanjeg klippe meg godt inn i nerven på undersia uten at det kommer blod, eller klippe dypt inn på oversia og få masse blod, men er langt fra nerven.

Hvordan ser man hva som er nerve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...