Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lang tid bruker du til/fra jobb/studier?


Whoopsis
 Share

  

97 stemmer

  1. 1. Hvor lang tid bruker du til/fra jobb/studier?

    • Mindre enn 30 min.
    • 30 min - 1 time
    • 1 - 1 1/2 time
    • Over 1 1/2 time


Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ærlig talt så forstår jeg ikke at folk kjører bil om avstanden er mindre enn fem km altså... Buss, sykkel eller beina er mye billigere og mer miljøvennlig...

Du, det er jo et særtilfelle det. De som må bruke bil i jobben, som feks en rørlegger, kan jo ikke reise rundt med buss heller, samme med hjemmesykepleiere osv.

Ca et minutt fra mitt soverom til barnerommet

Jeg beregner en halvtime hvis jeg går (men det tar nok ikke fullt så lang tid), ti minutter hvis jeg sykler (men jeg bruker vel bare en seks-sju).

På sett og vis vil jeg heller ha en halvtime til fots enn ti minutter med buss, for eksempel. Å reise kollektivt sluker veldig mye tid man kanskje ikke tenker over - tiden man bruker på å gå til og fra bussholdeplassen/togstasjonen, også må man beregne et par minutter ekstra så man er sikker på å ikke miste bussen, og hvis man bor et sted hvor det ikke er ekstrem hyppighet på avgangene, må man kanskje reise litt tidligere enn nødvendig, så man får mye dødtid hvor man bare venter. Om man kjører bil, sykler eller går står man i det minste fritt til å reise akkurat når det passer seg, og det er ikke sånn at om man kommer seg ut av huset to minutter senere enn planlagt så står man ikke i fare for å plutselig komme en time for sent til dit man skal.

Da jeg gikk på vgs tok jeg en buss som kunne bruke alt fra femten minutter til trettifem minutter, avhengig av rush. Jeg beregnet alltid en halvtime til selve bussreisen, siden jeg som oftest dro i rushen. Total reisetid (inkludert til og fra bussholdeplassen, venting på bussen osv) ble som oftest førti minutter, omtrent. Ofte lengre hvis det klaffet dårlig med tidspunktene. Det syns jeg var helt greit, men jeg ville ikke hatt særlig lengre reisevei enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så forstår jeg ikke at folk kjører bil om avstanden er mindre enn fem km altså... Buss, sykkel eller beina er mye billigere og mer miljøvennlig...

Jeg blir som regel hentet på jobb, eller kjørt hjem av en kollega fordi jeg har en ødelagt ankel. Går alltid til jobb, men jeg har mye smerter i foten og kan fort gå galt hvis jeg skal gå morgen tur, gå til jobb, stå på betong i 8 timer, gå hjem igjen, gå med hunden osv. :)

Men såklart, hadde jeg vært frisk i foten, så ville jeg gått hjem også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så forstår jeg ikke at folk kjører bil om avstanden er mindre enn fem km altså... Buss, sykkel eller beina er mye billigere og mer miljøvennlig...

Det er jo litt greit å faktisk ha med seg firmabilen på jobb da... :P

Kan jo gå på jobb, for så å gå hjem igjen å hente bilen å så kjøre til kundene..

Det er en grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir som regel hentet på jobb, eller kjørt hjem av en kollega fordi jeg har en ødelagt ankel. Går alltid til jobb, men jeg har mye smerter i foten og kan fort gå galt hvis jeg skal gå morgen tur, gå til jobb, stå på betong i 8 timer, gå hjem igjen, gå med hunden osv. :)

Men såklart, hadde jeg vært frisk i foten, så ville jeg gått hjem også. :)

Du, det er jo et særtilfelle det.

De som må bruke bil i jobben, som feks en rørlegger, kan jo ikke reise rundt med buss heller, samme med hjemmesykepleiere osv.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt greit å faktisk ha med seg firmabilen på jobb da... :P

Kan jo gå på jobb, for så å gå hjem igjen å hente bilen å så kjøre til kundene..

Det er en grunn...

Haha, det er jo logiske unntak. Du reiser MED bilen i jobben din, ikke til jobben der du skal være på en plass hele arbdagen, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 1,5timer hver vei. Skikkelig dritt. Varierer med tog og bil, bil når toget er forsinket eller innstilt som det ofte er..

Heldigvis bare et års vikariat, hadde aldri maktet det om jeg skulle gjort det for alltid. Begynner å studere på UMB til høsten så da vil ikke reisetiden bli mer en maks 20min hver vei. Og etter endt studium blir det en jobb nærmere hjemmet :yes: så blir det mer tid til de firbeinte tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om morgenen går jeg 20 minutter til bussen, så tar jeg først èn buss, så en annen og går av rett utenfor døra til jobben. Hvis alt går etter planen, går jeg ut av døra hjemme kl. 06 27 0g er på jobb kl 07 38. Nå er det gjerne sånn at når bussen kommer ut på motorveien ved Klemetsrud, står det stille, men i og med at min arbeidsdag begynner kvart over åtte, er det ikke noe stress. Har igrunne aldri kommet så tidlig på jobb, som etter at jeg flytta på landet. jeg :D

Hjem igjen sitter jeg på med en kollega, eller tar buss og t-bane ned til bussterminalen og buss hjem derfra, for da står det så stille rundt Tveita at 76-bussen blir et mareritt. Det står stille i tunellen før Ryenkrysset, også, så når jeg slutter fire, bruker jeg 2 timer hjem.

Når jeg først er hjemme, har jeg skogen og vannet rett utafor døra og hundene får skogstur hver eneste dag. Jeg òg :D Nå har vi bodd her to vintre og de er tøffe, men den lyse årstiden er fin her ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...