SandyEyeCandy Skrevet 6. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Juni 2012 Det er litt trist å alltid ha ulltepper liggende utover hele sofaen, og det er litt tungvint å vaske de åtte pelslabbene fire ganger om dagen.Vi lever med tepper i sofaene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 9. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2012 Gulvteppe og sofabord på plass: Da har jeg møbler nok til å tilbringe lørdagskvelden på min splitter nye peisestue! 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 9. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2012 Det ser kjempefint ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 9. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2012 Nydelig koseplass det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 10. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2012 Lys og fin stue Teppet og bordet gjorde susen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 10. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2012 Bordet ser ut som det stikker seg ut på det bildet, men det gled altså veldig fint inn blant lyse vegger, hvitt tak og lister og snart hvitmalt peis. Jeg har et par lyse fleecetepper i sofaen nå, det blir nok løsningen sånn til hverdags. I morgen kommer en snekker og en elektriker. Varmekablene i gulvet uti gangen skal settes i gang, termostat skal monteres og så skal vel snekkeren gjøre ferdig listing og kanskje maling der. Det er veldig lite arbeid igjen uti gangen nå, men de utnytter finværet til å jobbe utvending så det går litt tregt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 17. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2012 Peisen er ikke malt enda, men nye bokhyller er på plass på begge sider av peisen 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 17. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2012 Så utrolig koselig den stua er! Jeg fikk lyst til å sitte der og drikke rødvin og lese alle Damenes detektivbyrå-bøkene, for de har så god stemning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 8. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2012 Da var stuen så å si helt ferdig og her har dere resultatet: Fint ja? :D Det som gjenstår er vel bare å male peisen hvit og finne et stort fint bilde for å henge over sofaen. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 8. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2012 Det må jo bli et bilde du har malt, Sara! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 8. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2012 Så koselig! Både til lyse sommerkvelder og mørke vinterkvelder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 8. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2012 Nydelig! Vind,regn,mørk høst,fyr i peisen og en god bok.... Herlig . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 8. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2012 Det ble utrolig lekkert! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 8. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2012 Før og etterbilde hadde vært moro! Var kjempe fint der 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odin Skrevet 8. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2012 Nice 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 8. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2012 Så koselig! Jeg vil OG ha et hus å ordne istand! Eller... dekorere da 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 14. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2012 Da er vi endelig ferdige meg entréen også! Det har vært kjempemorsomt å være med å velge ut farger, møbler og hvordan vi skulle innrede 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 14. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2012 Det ble LEKKERT 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 14. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2012 Wow! Så vanvittig fint alt ble *helt klar til å flytte inn*. Og den der gustavianske blå var faktisk en veldig fin blåfarge, den skal jeg huske til vi en gang skal bygge om huset her.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 14. Juli 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2012 Jeg er kjempefornøyd med resultatet, både på stua, i gangen og på det som er ferdig utvendig. Oppussing er spennende, dyrt, nervepirrende, irriterende, gøy, strevsomt og veldig ålreit å bli ferdig med! Nå venter jeg på anbud på hovedtaket fra to firmaer. Begge har visst tatt ferie mens jeg har sittet og ventet, men bare jeg kan få et anbud jeg kan leve med og resultatet blir bra så skal jeg ikke klage. Sara har vært veldig hjelpsom hele tiden! Edit: Gustaviansk blå ble bare helt riktig farge, Tonje! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 14. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2012 Så utrolig fint! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MollyC Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Lekkert, Heidi. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Det ble veldig, veldig fint 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 31. Juli 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Juli 2012 Nå har vi gått løs på en liten gang som forbinder de to stuene og har dør til kjøkkenet. "Joda, vi tar den også, kom igjen nå gamla", sa Sara. Først flyttet vi ut den gamle skjenken, den hører til på spisestua. Så brøt vi opp gulvet, og til vår store glede fant vi et fint tregulv under! Det trenger bare litt grønnsåpeskrubbing og en omgang gulvolje så er det klart! Så gikk Sara i gang med å male det gamle trepanelet på veggene. Sens "sommersne", samme farge som på peisestua. Vi kommer til å trenge hjelp med vinduskarm og lister, å sage til hjørner på lister med profil krever sin fagmann. Så skal vi male en gammel kommode hvit og utstyre den med noen fine knotter. Den passer fint ved siden av vinduet. Kanskje en hundekurv ved siden av kommoden? I kommoden blir det plass til duker, stearinlys etc. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkan Skrevet 31. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Juli 2012 Hvor har du fått tak i knaggrekka i gangen med kurver? Et utrolig koselig hus og så lunt og varmt det blir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts