Gå til innhold
Hundesonen.no

Maris heklekrok!


Mari
 Share

Recommended Posts

Enig i at det er en god investering. Og spesielt når det er til baby, da må det være skikkelige greier. Nei, jeg vet nesten ikke! Har du noen gode ideer? Genser, evt en god, varm og litt romslig body, kanskje? Eventuelt en skikkelig stilig lue. Jeg er så lite kreativ når det kommer til sånt :lol:

*Host* Sier meg nok enig med resten her om fiskenettet. :P

Hehe! :)

Morsom tråd! Jeg synes at hekling og håndarbeid er moro, men jeg er ikke så dreven når det gjelder hekling så har bare laget noen småting som f.eks. grytelapper. :P

Det er utrolig artig ja! Jeg koser meg veldig når jeg leter etter oppskrifter og ikke minst shopper garn. :D

Likte veldig godt den halsen som ble laget til Aslan. Nydelig farge!

Jeg elsker den fargen jeg også! Jeg håper hun blir fornøyd med den. :)

soelvd, man kan hekle nesten hva som helst. Bare for å ta noen eksempler:

Baby Converse:

7067320419_60f6ac7c19.jpg

En søt kjole:

6921240766_4cc54a37df.jpg

En liten jakke:

7067320547_fc73c3619f.jpg

En kul lue:

7067320613_9bee12f9a3.jpg

Et pledd med arve-klenodiums potensiale ( i andre farger kanskje?) :

7067320701_25ac08c4e5.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hekling trenger ikke være tantete og frumpy altså. Det finnes utrolig mye fint man kan hekle, og jeg har forsøkt å lage noe av det. Dette er litt kombinert skrytetråd og potensiell selgetråd. De ti

Superfin på en liten rødtopp!

I dag går det flere ting i posten til diverse soniser. Lill skal få halsen sin, og av restegarnet etter halsen så har jeg gjort mitt første forsøk på å hekle leke. Håper Soph liker den. Li

Posted Images

Ærlig? Det ser ut som du bare har slengt noe tilfeldig knutete garn du har funnet i fjæra rundt :P

Og det kan jeg si fordi resten av tingene dine er fantastiske.

:lol: Ha ha! Jeg sier meg enig! Hvor slem er jeg hvis jeg slenger den på kjøpet i bursdagsgaven til søster siden hun har ganske dårlig smak? :innocent: :whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et pledd med arve-klenodiums potensiale ( i andre farger kanskje?) :

7067320701_25ac08c4e5.jpg

A har faktisk helt maken teppe, bare i mørkebrun og grønn! Dritfint!

Han fikk det av en eldre dame som jobber med pappaen hans. Rare damen var veldig usikker på om han skulle få det siden hun ikke trodde vi 'unge' nå til dags likte sånne ting. Det er dypt elsket av meg, men lite i bruk siden jeg er usikker på hvordan jeg skal vaske det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ærlige tilbakemeldinger takk! Jeg har eksperimentert med en ny maske, love knot. Pent og sommerlig, eller stygt og ubrukelig? Jeg heller inntil videre mot det siste. Hrmf.

7067264659_d7faa4989e.jpg

7067264729_02113b7f34.jpg

6921185070_356e0e22db.jpg

jeg syns det er stilig, men knutene må være litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæh, jeg tror "fiskenett"-greia kunne blitt kul, hvis man har noe mørkt/svart under jeg. Prøvd den på deg selv med en mørk topp av noe slag og sjekke. når man ser den sånn der, så er det klart det ser litt halvmerkelig ut, men kan hende den blir bedre på altså!^^

Forøvrig er du fantastisk flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Det skal jeg prøve ut! Men blir det ikke bare mer fiskenettete da? Så for meg noe med litt angora i og kanskje, sånn at det blir fluffy? Tok ikke mange timene å lage, så det er rom for mer eksperimentering.

Jeg er også usikker på om jeg gjorde det riktig. Førsteraden er greit, men fra andrerasen ble jeg usikker på om jeg heklet de sammen riktig.

Fluffy garn er fint :)

Vet ikkje helt hva du mener med fiskenettete? Men sånn f eks, dette synes eg er pent:

completeguide_knot_stitch.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A har faktisk helt maken teppe, bare i mørkebrun og grønn! Dritfint!

Han fikk det av en eldre dame som jobber med pappaen hans. Rare damen var veldig usikker på om han skulle få det siden hun ikke trodde vi 'unge' nå til dags likte sånne ting. Det er dypt elsket av meg, men lite i bruk siden jeg er usikker på hvordan jeg skal vaske det :P

Det er av ull? Jeg ville håndvasket, men jeg steller godt med ulla. Kjøp Ecover ullvask på iherb, eller Sonett på Life (tror jeg det var) og gi det en ullkur en gang i blant.

Jeg DIGGER bestemorsruter. Holder på med et elangtidsprosjekt i form av et pledd til Garmen her inne. Det er hun som tok Fyda på strak arm, så hun fortjener virkelig en liten oppmerksomhet!

7067347911_f783f790f8.jpg

JA! Hvor mye tror du prisen på disse vil bli, sånn ca? :)

Jeg sender deg pm. :)

jeg syns det er stilig, men knutene må være litt mindre.

Jeg skal absolutt teste det med mindre knuter.

Er du/dere ok med fargen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæh, jeg tror "fiskenett"-greia kunne blitt kul, hvis man har noe mørkt/svart under jeg. Prøvd den på deg selv med en mørk topp av noe slag og sjekke. når man ser den sånn der, så er det klart det ser litt halvmerkelig ut, men kan hende den blir bedre på altså!^^

Forøvrig er du fantastisk flink!

Tusen takk! Dere er så snille! Og jeg er glad dere kommer med ærlige tilbakemeldinger når jeg ber om det!

Jeg har prøvd den på og synes det blir litt rar. Men skal prøve å få tatt bilde og legge ut, det er bare vanskelig med mobilen og ikke hjelp. Hvis du liker den så kan du få den. :) Jeg har jo egentlig gave klart til søster.

do it do it! og si hva hun sa :lol:

Will do! Resten av gaven ligger klar fra før av, må bare få gitt den bort nå. :D

Fluffy garn er fint :)

Vet ikkje helt hva du mener med fiskenettete? Men sånn f eks, dette synes eg er pent:

Her er halsen strakt ut på gulvet, så det er jo absolutt noe av det samme bare med altfor store masker. :)

7067357797_4010783176.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ærlige tilbakemeldinger takk! Jeg har eksperimentert med en ny maske, love knot. Pent og sommerlig, eller stygt og ubrukelig? Jeg heller inntil videre mot det siste. Hrmf.

Når maskene er så løse, så ser det ut som fingerhekling. Jeg tenker enten mindre/strammere masker, eller monstertjukt garn. :P Jeg er ikke noe glad i lilla, men veit jeg er i mindretall, hehe. Men ser for meg at dette kunne blitt ganske dekorativt i en litt sånn kald, antracittgrønn farge...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Dere er så snille! Og jeg er glad dere kommer med ærlige tilbakemeldinger når jeg ber om det!

Jeg har prøvd den på og synes det blir litt rar. Men skal prøve å få tatt bilde og legge ut, det er bare vanskelig med mobilen og ikke hjelp. Hvis du liker den så kan du få den. :) Jeg har jo egentlig gave klart til søster.

Will do! Resten av gaven ligger klar fra før av, må bare få gitt den bort nå. :D

Her er halsen strakt ut på gulvet, så det er jo absolutt noe av det samme bare med altfor store masker. :)

7067357797_4010783176.jpg

Ja hadde den passet med "stilen" min så hadde jeg mer enn gjerne kjøpt den, for jeg tror den kan bli bra. Men jeg vet ikke hvor godt den passer til hettegensere og svære joggebukser altså :lol::whistle: Og det er vel knapt en gang i året jeg har på meg finere klær liksom! Men mulig jeg kommer med en bestilling etterhvert på noe annet. Men det skulle vel uansett taes på PM :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når maskene er så løse, så ser det ut som fingerhekling. Jeg tenker enten mindre/strammere masker, eller monstertjukt garn. :P Jeg er ikke noe glad i lilla, men veit jeg er i mindretall, hehe. Men ser for meg at dette kunne blitt ganske dekorativt i en litt sånn kald, antracittgrønn farge...

Grågrønn liksom? Jeg er egentlig ikke noen lillafan sjøl, men har kommet fram til at alt jeg eier er grått, svart eller brunt og at det kanskje er på tide med en farge inni der. Line og Synnøve valgte så flotte farger til sine ting så jeg ble litt inspirert! :)

Ja hadde den passet med "stilen" min så hadde jeg mer enn gjerne kjøpt den, for jeg tror den kan bli bra. Men jeg vet ikke hvor godt den passer til hettegensere og svære joggebukser altså :lol::whistle: Og det er vel knapt en gang i året jeg har på meg finere klær liksom! Men mulig jeg kommer med en bestilling etterhvert på noe annet. Men det skulle vel uansett taes på PM :ahappy:

Nei, den står nok ikke til hettegenser. :D Ja, best på pm. :) Bare å si ifra. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud jeg er en racer på fingerhekling! det er jo idrett #1 på steinerskolen (som en utenforstående venninne så fint sa det) :D

kunne dog ønske det var mer anvendelig. mamma og søsteren min har hekledilla for tiden, tror jeg må vise dem de tingene du har laget altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går det flere ting i posten til diverse soniser. :)

Lill skal få halsen sin, og av restegarnet etter halsen så har jeg gjort mitt første forsøk på å hekle leke. Håper Soph liker den. :)

6943870022_7a0feaf310_z.jpg

Lijenta og JeanetteH skal få hver sitt par pulsvanter. De valgte samme oppskrift, men litt forskjellige farger. Dette er Lijenta sine. :)

7089939785_716ed12c9b_z.jpg

Loke har også gjort en bestilling. Denne uglelua er min nye, store stolthet! Jeg synes den ble kjempekul. Det ble nok garn til en matchende hals også. :)

7089939687_f3a78e4994_z.jpg

6943869854_fefd19cde7_z.jpg

Hals til barn

6943869964_008db6f345_z.jpg

Og så har jeg heklet sett skjerf og lue. Jeg håper på å få solgt de. Lua er den samme som jeg har postet bilde av tidligere i tråden, men ser ikke helt bra ut med fotball som hode så jeg poster bilde av en annen farge men på et menneskehode også.. Begge er heklet i 100% merino, og fargen kommer ikke så godt fram på bildene, men det er blek mint. Skjerfet er ganske langt, lengre enn vanlige skjerf, men jeg synes det passer til akkutar dette skjerfet.

Lue

7073197849_41d74e3f7b_z.jpg

Samme modell, men på et hode.

4633455507_a31ca96d9c_z.jpg

Skjerf:

6927119050_3389ecd49f_z.jpg

6927119088_35c74aee21_z.jpg

7073197887_4cab871b75_z.jpg

Jepp, så det ble dagens spam. :icon_redface:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går det flere ting i posten til diverse soniser. :)

Lill skal få halsen sin, og av restegarnet etter halsen så har jeg gjort mitt første forsøk på å hekle leke. Håper Soph liker den. :)

6943870022_7a0feaf310_z.jpg

Å, så koseleg :ahappy: . Og uglelua er jo drittøff :lol: . Åtgaum og hugnad, lizzm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Jeg er så glad jeg har funnet en hobby jeg liker jeg. Iallfall i de periodene jeg ikke får gjort så mye, så får jeg liksom gjort noe alikevel.

Har bare to ting igjen på prosjektlista nå, da lurer jeg på om jeg skal prøve å lære meg å hakke hvis det ikke dukker opp noe nytt og spennende. Hakking med multifarget garn kan få en kjempekul effekt!

Jeanette og lijenta, vantene ser litt snåle ut men de blir skikkelig fine med en gang dere får dem på hånden. :)

Tipper det er kjempelett å gå over til klesting om du hekler amigurumi, Sissi. Ravelry har masse oppskrifter, mye av dem gratis. Utrolig mye artig amigurumi da, folk finner på det rareste og kuleste. Imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

I dag går det flere ting i posten til diverse soniser. :)

Lijenta og JeanetteH skal få hver sitt par pulsvanter. De valgte samme oppskrift, men litt forskjellige farger. Dette er Lijenta sine. :)

7089939785_716ed12c9b_z.jpg

Den er min og gleder meg til den kommer for tror den vil passe fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så søøøt han er! Tror jeg kan skimte noen tegninger der, ja
    • Syns jeg begynner å se antydninger til at han har arvet pappan sin farge 😍 Flere som ser det? 
    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...