Gå til innhold
Hundesonen.no

Pollen og andre uhumskheter


ida
 Share

Recommended Posts

Det går an å ringe på barnesenteret eller hvor dere har fått time og si at dere gjerne vil ha time midt i bjørkepollensesongen, for da er han så dårlig.

Vi har fått hastetimen 24/5..Det er vel midt i bjørkepollensesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ser jeg har glemt et viktig råd.. Før en dagbok der tilstanden logges hver eneste dag! En slik dagbok kan være til stor hjelp ved oppstart og videreføring av behandling!

Er ikke sikker, men tror den er uegnet til steking.. Ser an litt til før jeg fjerner melken. Pungen hans er bedre! Juhu! Hele kroppen er bedre. Pusten er fortsatt helt fin, så det lover godt for

Er vår her og, gitt. Loke: han trenger ikke reagere verre på bjørk, for da har kroppen fått medisiner såpass lenge at de har begynt å virke ordentlig. Og er heller ikke alle bjørk er verst for.

Posted Images

Mange tåler jo varmebehandlede proteiner av det de ikke tåler rått, som feks kokosmelk, melkeprot osv.

Jeg skjønner jo at du vil prøve å unngå flere reaksjoner, dere har virkelig hatt det tøfft i det siste, men hva om A faktisk tåler endel av de tingene du er redd for? Det vil jo lette matlagingen din, samt gi deg større variasjonsmuligheter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tåler jo varmebehandlede proteiner av det de ikke tåler rått, som feks kokosmelk, melkeprot osv.

Jeg skjønner jo at du vil prøve å unngå flere reaksjoner, dere har virkelig hatt det tøfft i det siste, men hva om A faktisk tåler endel av de tingene du er redd for? Det vil jo lette matlagingen din, samt gi deg større variasjonsmuligheter.

Det meste av det han holdes unna ( utenom nøtter) har han allerede reagert kraftig på. Han får kokte gulrøtter og paprika liksom, men han reagerer hvis han får det rått. Erter og belgefrukter er sånn høyrisikogreie for han visstnok, samme med stenfrukt. At han fikk en såpass kraftig og langvarig reaksjon av en munnfull brødskive med kirsebær syltetøy indikerer at stenfrukt allergien hans er rimelig heftig.

Akkurat nå føles det tryggest å holde seg til det trygge, i hvertfall til han blir symptomfri.

Det viste seg å være litt gulrot ekstrakt i biolaen han fikk av pappaen på tirsdag. Det er han plaget med enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask har atopisk eksem hele tiden. Den forflytter seg litt og varierer i styrke, men han har konstant tørre flassene flekker, spesielt ved albuer, rygg og knær. Det er atopisk eksem sant? Jeg finner ikke ut hva som forårsaker det, og han blir aldri helt kvitt det til tross for mye smøring og oljebad. Er det noe han bare kommer til å fortsette å ha fordi han er et allergibarn, eller vil det også bli bedre etterhvert som medisinene virker?

Edit: legen brettet opp armene hans og kjente på albuen før han sa " helt klart allergibarn" ved første time, så jeg tolket det som at det er typisk symptom.

Og så vil jeg takke for alle svar, sorry at jeg glemmer det, men jeg har så mange rare spørsmål :P

Det er litt slitsomt at han er så liten at vi må finne ut av alt uten hans ' hjelp'..

Jeg har sånn hud og påvist atopisk eksem. Bare at jeg ahr det så og si over alt, hele tiden. Og det er ikke gøy. A-cream har jeg brukt endel i det siste og den fungerer greit, til vanlig pleier jeg å bruke en importert krem fra Bioderma, denne heter Aderma, i tillegg bruker jeg også Atoderm PP, blander disse to for optimalt resultat.

Når jeg var liten hadde jeg utrolig god effekt av strutseolje, men denne gikk dessverre av markedet i norge :( Finnes også noe som heter Silk som fungerte utrolig bra for meg, men den var svinyrt for bittesmå mengder.

Jeg har hatt atopisk eksem siden jeg ble født. Eksem er jo en mutasjon som gjør at det blir produsert for mye hud veldig ofte, så det du sier at det virker som mye tjukkere hud kan jo stemme overens. Jeg har tørr hud som irriterer, som gjør at jeg klør, som gjør at jeg får klumper, som jeg klorer mer på, så får jeg sår, så skorpe, også klorer jeg av skorpen igjen. Noen steder flasser jeg hud også, det er denne overflødige huden som kommer.

Jeg var en av de visstnok 2% som har fått atopisk eksem som barn og som har beholdt det inn i voksen livet. Det har riktig nok blitt mindre av det, det har forflyttet seg osv. Vi har prøvd veldig mye forskjellig. Kortisonkremer, homeopati, naturprodukter, alle disse kremene som er kjent for å hjelpe mot eksem eks Aderma ol. Ingenting har hjulpet. Sol har vært min eneste frelser, og masse, masse fuktighetskrem.

Men så fikk jeg et alvorlig eksemutbrudd i fjor sommer, hvor hele meg var rød, det gjorde vondt å strekke ut armen fordi huden var så stram, jeg fikk ikke sove om natten fordi jeg klødde sånn, og i det hele tatt hadde jeg det helt ******. Da gikk jeg til legevakten, han skrev ut en krem til meg med sterk steroid, allergipiller og noen andre piller, og vips, så gikk det bort. Senere gikk jeg til hudlegen og han sa jeg bare kunne fortsette på den sterke steroid kremen, og allergipillene har jeg fortsatt på siden jeg fikk påvist pollenallergi.Jeg tar også lysbehandling når jeg føler for det, og det hjelper veldig :ahappy: Jeg fant også en krem i Spania som var helt naturlig, og den har hjulpet en del på den flassende, overflødige huden :)

Allergi er veldig kjent for å henge sammen med atopisk eksem så vidt jeg vet. De har ofte testet om jeg har vært allergisk mot noe for å se om det er det som gir meg eksemet. Men jeg har ikke før nå hatt allergi.

Ask vil forhåpentligvis vokse av seg eksemen :ahappy:

Sånn er jeg så og si hele tiden, går i perioder, bedre til værre.. :/ Har hatt eksem siden jeg var et par år gammel, er 18 nå, er muligens blitt bedre, eller så er jeg bare blitt flinkere på å ikke klø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vet i hvertfall at melk er "snillere"

når den er bearbeidet som kokt/stekt enn i sin vanlige form.

Steking bruker jeg olje, raps kan du bruke til steking bare det ikke blir for høy varme sies det. Altså steking av biff er den ikke så godt egnet til fordi den skal ha sterk varme og stekes kort.

http://www.sanabona.no/fagstoff/35-vi-trenger-fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg så og si hele tiden, går i perioder, bedre til værre.. :/ Har hatt eksem siden jeg var et par år gammel, er 18 nå, er muligens blitt bedre, eller så er jeg bare blitt flinkere på å ikke klø.

Oyda! Hvordan overlever du? Jeg har hatt det slik at jeg klødde så jeg sov dårlig på vinteren før, men aldri slik det var da at jeg ikke klarte å sove i det hele tatt. Jeg husker det til og med var vondt å ligge da jeg hadde det ekstreme anfallet...

Etter jeg begynte på allergipillen har jeg klødd mye mindre. Jeg fikk jo de etter det utbruddet fordi jeg skulle klø mindre, og det fungerer veldig bra for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyda! Hvordan overlever du? Jeg har hatt det slik at jeg klødde så jeg sov dårlig på vinteren før, men aldri slik det var da at jeg ikke klarte å sove i det hele tatt. Jeg husker det til og med var vondt å ligge da jeg hadde det ekstreme anfallet...

Etter jeg begynte på allergipillen har jeg klødd mye mindre. Jeg fikk jo de etter det utbruddet fordi jeg skulle klø mindre, og det fungerer veldig bra for min del!

Blir litt vanesak i grunn, og det å lære seg til å ikke klø. Det kan vær en real kamp til tider. Sommeren er desidert værst, da jeg klør ekstra når jeg blir varm. Sliter en hel del med å få sove på kvelden, fordi jeg kjenner hele kroppen kløøøøøør og da er det vanskelig å la vær. Når jeg ikke klarer å la vær blir det rødt og gjerne kjøttsår, og dermed vondt å f.eks strekke ut armen, kontakt med klær kan gjøre vondt sov. Mitt største problem er at det ikke er avgrenset til områder, men har det på hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt vanesak i grunn, og det å lære seg til å ikke klø. Det kan vær en real kamp til tider. Sommeren er desidert værst, da jeg klør ekstra når jeg blir varm. Sliter en hel del med å få sove på kvelden, fordi jeg kjenner hele kroppen kløøøøøør og da er det vanskelig å la vær. Når jeg ikke klarer å la vær blir det rødt og gjerne kjøttsår, og dermed vondt å f.eks strekke ut armen, kontakt med klær kan gjøre vondt sov. Mitt største problem er at det ikke er avgrenset til områder, men har det på hele kroppen.

Har du prøvd lysbehandling? Det hjelper ihvertfall meg veldig, men om du klør ekstra på sommeren hjelper det kanskje ikke.. For meg er eksemen verst på vinteren. Sommer og sol er gull verdt for meg ihvertfall.

Virkelig synd at strutsekremen ikke blir solgt lengre, den syntes jeg også funket bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn hud og påvist atopisk eksem. Bare at jeg ahr det så og si over alt, hele tiden. Og det er ikke gøy. A-cream har jeg brukt endel i det siste og den fungerer greit, til vanlig pleier jeg å bruke en importert krem fra Bioderma, denne heter Aderma, i tillegg bruker jeg også Atoderm PP, blander disse to for optimalt resultat.

Når jeg var liten hadde jeg utrolig god effekt av strutseolje, men denne gikk dessverre av markedet i norge :( Finnes også noe som heter Silk som fungerte utrolig bra for meg, men den var svinyrt for bittesmå mengder.

Sånn er jeg så og si hele tiden, går i perioder, bedre til værre.. :/ Har hatt eksem siden jeg var et par år gammel, er 18 nå, er muligens blitt bedre, eller så er jeg bare blitt flinkere på å ikke klø.

Auda... Jeg får faktisk A så godt som symptomfri ved hjelp av oljebad i rapsolje og spenol. Jeg fikk det anbefalt av en kollega som har to ekstremt allergiske og atopiske barn. De har prøvd alt annet, men spenol og rapsolje er alt som hjelper. Dessverre er x'n en av de som er hysterisk for parabener, så han nekter å bruke spenol, så det blir ikke fulgt opp. Nå er han knusktørr igjen, men jeg jobber med saken :)

Vet i hvertfall at melk er "snillere"

når den er bearbeidet som kokt/stekt enn i sin vanlige form.

Steking bruker jeg olje, raps kan du bruke til steking bare det ikke blir for høy varme sies det. Altså steking av biff er den ikke så godt egnet til fordi den skal ha sterk varme og stekes kort.

http://www.sanabona...vi-trenger-fett

Jeg bruker raps til 'alt' men det blir ikke saus av det altså, det er jeg ganske sikker på :P Men softflora egner seg vel ikke til hverken steking eller baking generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd lysbehandling? Det hjelper ihvertfall meg veldig, men om du klør ekstra på sommeren hjelper det kanskje ikke.. For meg er eksemen verst på vinteren. Sommer og sol er gull verdt for meg ihvertfall.

Virkelig synd at strutsekremen ikke blir solgt lengre, den syntes jeg også funket bra.

Nope har ikke det, har en tendesn til å ende opp hos legen når jeg er tilnermet bra etter en voldsom periode. :/ Så han mener det ikke er ille nok -.-' Har flyttet og fått ny lege nå så får se om ikke hun kan henvise meg. Var snakk om lysbehandling når jeg var yngre, men foreldrene mine var skeptisk til det så ble aldri noe av.

Jupp strutsesaken var utrolig bra!

Auda... Jeg får faktisk A så godt som symptomfri ved hjelp av oljebad i rapsolje og spenol. Jeg fikk det anbefalt av en kollega som har to ekstremt allergiske og atopiske barn. De har prøvd alt annet, men spenol og rapsolje er alt som hjelper. Dessverre er x'n en av de som er hysterisk for parabener, så han nekter å bruke spenol, så det blir ikke fulgt opp. Nå er han knusktørr igjen, men jeg jobber med saken :)

Har ikke prøvd rapsolje og spenol, det skal jeg prøve! Diverse andre oljer derimot hat stort sett fungert greit nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det står velegnet til smørbrød,steking og baking. Jeg bruker det ikke i steking for der syntes jeg det ikke blir bra men i vaffelrøra så bruker jeg det og er fornøyd.

Jeg bruker olje til steking og salater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd rapsolje og spenol, det skal jeg prøve! Diverse andre oljer derimot hat stort sett fungert greit nok. :)

Oljebad først (dvs minst 4-5dl olje i karet , det er et mareritt å vaske), så spenol før man legger seg og når man står opp og etter behov. Funker fett på junior faktisk. Han får oljebad 3-4 ganger i uka, spenol hver dag.

Det står velegnet til smørbrød,steking og baking. Jeg bruker det ikke i steking for der syntes jeg det ikke blir bra men i vaffelrøra så bruker jeg det og er fornøyd.

Jeg bruker olje til steking og salater

Hmm..men blir det virkelig saus av det? Man må jo lage den sausbasen med smør og mel før man sper ut med væske. Går det med olje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope har ikke det, har en tendesn til å ende opp hos legen når jeg er tilnermet bra etter en voldsom periode. :/ Så han mener det ikke er ille nok -.-' Har flyttet og fått ny lege nå så får se om ikke hun kan henvise meg. Var snakk om lysbehandling når jeg var yngre, men foreldrene mine var skeptisk til det så ble aldri noe av.

Hmm.. Slik du forklarer det så høres du jo helt ille ut. Jeg fikk lysbehandling av legen min når min eksem så "veldig bra ut for å være voksen eksem" :P Men så er legen min veldig opptatt av at selv om det er bra for å være eksem, så kunne jeg hatt det mye bedre uten. Og om noen som ikke hadde hatt eksem hadde våknet opp en dag slik jeg er nå, så hadde de følt seg helt ille. Så jeg tror han er veldig opptatt av å hjelpe så mye som mulig og helst skulle han vel ønske at alle en dag ble helt frisk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Slik du forklarer det så høres du jo helt ille ut. Jeg fikk lysbehandling av legen min når min eksem så "veldig bra ut for å være voksen eksem" :P Men så er legen min veldig opptatt av at selv om det er bra for å være eksem, så kunne jeg hatt det mye bedre uten. Og om noen som ikke hadde hatt eksem hadde våknet opp en dag slik jeg er nå, så hadde de følt seg helt ille. Så jeg tror han er veldig opptatt av å hjelpe så mye som mulig og helst skulle han vel ønske at alle en dag ble helt frisk :ahappy:

Jupp er ille, men er utrolig flink til å time disse legebesøkene mine til gode perioder. Skjønner ikke hvordan jeg får det til. Gamle legen min var veldig effektiv av seg, og så bare kjapt på ting og gjorde det som var nødvendig. Nye legen virker veldig mye mer intresert i hvordan ting er å leve med osv så satser på at hun tar det mer alvorlig. Har ikke vært til henne med huden enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Folkens. Etter vannkoppene ble Ask av en eller annen grunn helt psykt atopisk. Google bilder av atopisk esem, sjekk de verste tilfellene der, sånn så han ut i går.

Legen på volvat mente han muligens hadde fått fargestoffallergi pga nedsatt imunnforsvar, men siden han ikke eier et eneste plagg uten fargestoffer har jeg ikke fått holdt han unna det enda. Han har fått to omganger med kortisonkrem hittil og er allerede mye bedre.

Så da lurer jeg: kan han rett og slett ha reagert på aloe veraen vi brukte for å lindre kløen under vannkoppene?

Uansett: særdeles utvaskede plagg (typ arvet fra to - tre andre barn) som er vasket med parfymefri såpe og skylt med eddik...Er det for mye fargestoffer i de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av det han holdes unna ( utenom nøtter) har han allerede reagert kraftig på. Han får kokte gulrøtter og paprika liksom, men han reagerer hvis han får det rått. Erter og belgefrukter er sånn høyrisikogreie for han visstnok, samme med stenfrukt. At han fikk en såpass kraftig og langvarig reaksjon av en munnfull brødskive med kirsebær syltetøy indikerer at stenfrukt allergien hans er rimelig heftig.

Akkurat nå føles det tryggest å holde seg til det trygge, i hvertfall til han blir symptomfri.

Det viste seg å være litt gulrot ekstrakt i biolaen han fikk av pappaen på tirsdag. Det er han plaget med enda :(

Jeg har jo SAGT at gulerot er kriiise! :frantics: ALT av juicer og drikkeprodukter må leses nøye på her i gården, i alle fall. :)

Så da lurer jeg: kan han rett og slett ha reagert på aloe veraen vi brukte for å lindre kløen under vannkoppene?

Det kan faktisk hende. Jeg har ei venninne som sverger til aloe vera på "alt", hun gir tilogmed barne sine en skje med det dersom de har vondt i halsen. Vel, det funker dårlig for meg å spise det (skikkelig allergisk), og jeg opplever ofte at det svir ganske ille om jeg smører det på solbrenthet osv.

Edit: Ellers må jeg si at jeg er usedvanlig lite plaga enda. Det er nesten så jeg ikke tør å si det høyt eller enda mindre skrive det, men virkelig, altså. Jeg bruker EN pille om dagen, drypper øyne morgen og kveld, og er tett i nesa. Hender jeg nyser litt, og så er jeg jo trøtt, men jeg er liksom ikke plaga i den forstand. Jeg pleier å være sammenbruddet og forstandens rand nær, altså. :blink: Nå har jo bjørka sprekt også. Skjønner ingenting, jeg. Kan det virkelig være mulig at jeg har blitt bedre med åra? *Veldig forsiktig banandans*

Endret av SandyEyeCandy
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens. Etter vannkoppene ble Ask av en eller annen grunn helt psykt atopisk. Google bilder av atopisk esem, sjekk de verste tilfellene der, sånn så han ut i går.

Legen på volvat mente han muligens hadde fått fargestoffallergi pga nedsatt imunnforsvar, men siden han ikke eier et eneste plagg uten fargestoffer har jeg ikke fått holdt han unna det enda. Han har fått to omganger med kortisonkrem hittil og er allerede mye bedre.

Så da lurer jeg: kan han rett og slett ha reagert på aloe veraen vi brukte for å lindre kløen under vannkoppene?

Uansett: særdeles utvaskede plagg (typ arvet fra to - tre andre barn) som er vasket med parfymefri såpe og skylt med eddik...Er det for mye fargestoffer i de?

Det der med fargestoff i klærne, tror jeg legen slengte ut av seg for å ha noe å si. Svært få leger tør å si: "Dette har jeg ikke anelse om hvor kommer fra" KObolt og nikkel og gummi og latex og all verdens allergien min fikk jeg jo bekreftet ved prikktest. Aloe Vera er svi og ekkelt. Alt som er klissete klør på meg smiley-ashamed006.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

ville sjekket fargestoffene i mat først og fremst. Kan du finne noen e et eller annet sammenheng der? Altså tilsetningstffer i maten.

Imens du gjør det så bruk da gjerne klær som er arvet for dem er det minst farge i. Alovera er topp for meg men så kalrt alt kan en reagere allergisk på.

Edit:gulerot har sterke fargestoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da lurer jeg: kan han rett og slett ha reagert på aloe veraen vi brukte for å lindre kløen under vannkoppene?

Jeg har atopisk eksem og det værte jeg kan putte på er aloe vera, da tørker huden inn og sprikker. Dette gjelder også ved bruk av vaskemiddel med aloe vera og fuktighetskrem.

Jeg glemmer ikke den gangen jeg kjøpte bind med aloe vera ved en feil (tror den er ute av markede nå) da holdt jeg faktisk på å klø meg skvett i hel og døde litt på meg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo SAGT at gulerot er kriiise! :frantics: ALT av juicer og drikkeprodukter må leses nøye på her i gården, i alle fall. :)

Det kan faktisk hende. Jeg har ei venninne som sverger til aloe vera på "alt", hun gir tilogmed barne sine en skje med det dersom de har vondt i halsen. Vel, det funker dårlig for meg å spise det (skikkelig allergisk), og jeg opplever ofte at det svir ganske ille om jeg smører det på solbrenthet osv.

Edit: Ellers må jeg si at jeg er usedvanlig lite plaga enda. Det er nesten så jeg ikke tør å si det høyt eller enda mindre skrive det, men virkelig, altså. Jeg bruker EN pille om dagen, drypper øyne morgen og kveld, og er tett i nesa. Hender jeg nyser litt, og så er jeg jo trøtt, men jeg er liksom ikke plaga i den forstand. Jeg pleier å være sammenbruddet og forstandens rand nær, altså. :blink: Nå har jo bjørka sprekt også. Skjønner ingenting, jeg. Kan det virkelig være mulig at jeg har blitt bedre med åra? *Veldig forsiktig banandans*

Han får ikke juice etc! Pappaen insisterer på å gi han blåbærbiola, men den inneholder ingenting han reagerer på. Tror jeg...

Gulrot fikk han sist når vi trodde han reagerte på bær. Rå gulrot altså, kokt tåler han helt fint..

Det der med fargestoff i klærne, tror jeg legen slengte ut av seg for å ha noe å si. Svært få leger tør å si: "Dette har jeg ikke anelse om hvor kommer fra" KObolt og nikkel og gummi og latex og all verdens allergien min fikk jeg jo bekreftet ved prikktest. Aloe Vera er svi og ekkelt. Alt som er klissete klør på meg smiley-ashamed006.gif

Har en mistanke der jeg også.

Pappaen kjøpte ny genser til han i helgen, han insisterer på at den var vasket før han brukte den da.

ville sjekket fargestoffene i mat først og fremst. Kan du finne noen e et eller annet sammenheng der? Altså tilsetningstffer i maten.

Imens du gjør det så bruk da gjerne klær som er arvet for dem er det minst farge i. Alovera er topp for meg men så kalrt alt kan en reagere allergisk på.

Edit:gulerot har sterke fargestoffer

Det er ikke samme type allergiske reaksjon som han får når han spiser noe han ikke tåler? Men det kan jo alltids være..

Jeg har atopisk eksem og det værte jeg kan putte på er aloe vera, da tørker huden inn og sprikker. Dette gjelder også ved bruk av vaskemiddel med aloe vera og fuktighetskrem.

Jeg glemmer ikke den gangen jeg kjøpte bind med aloe vera ved en feil (tror den er ute av markede nå) da holdt jeg faktisk på å klø meg skvett i hel og døde litt på meg :blink:

Uffda :lol:

jeg holder en knapp på Aloe Vera jeg altså. Han ble liksom så fort bedre når vi kuttet aloe veraen. Herre, jeg håper det er aloe vera :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid værst om natta selvom jeg tar piller osv. Hva kan jeg gjøre for å gjøre det bedre? Er samme om hundene er der eller ei. Men jeg tetner helt.

vil luftrenser hjelpe?

jeg lufter sengetøyet jevnt osv. var utrolig mye verre når jeg var hjemme hos mamma hvor vinduet mitt er rett ut i hagen, her har jeg terasse og jord på utsiden og bor i kjelleren. vil det hjelpe på hvor mye ulumskheter som kommer inn ?

ugg..lei av å være tett om natta :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Små grå jobber sent for det er lenge siden men husker i hvertfall at legen sa at sønn ble dårligere en viss tid på natten fordi vi da var gjennomvarme og slappet mest mulig av. Mener det var sann det er ca 23 år siden jeg hørte det og han ble dårlig et sted mellom 23og 02 hver natt i starten. Selv den dag i dag hvis han begynner å snorke så er det i mellom de to kl slettene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små grå jobber sent for det er lenge siden men husker i hvertfall at legen sa at sønn ble dårligere en viss tid på natten fordi vi da var gjennomvarme og slappet mest mulig av. Mener det var sann det er ca 23 år siden jeg hørte det og han ble dårlig et sted mellom 23og 02 hver natt i starten. Selv den dag i dag hvis han begynner å snorke så er det i mellom de to kl slettene

Det opplever jeg med Ask også.

Han våkner faktisk gjerne ved 01-02 tiden. I natt også. Da er han potte tett, til tross for luftrenser, nytt sengetøy, skylt hår og en bøtte med medisiner.

Det eneste som hjelper er å få hodet hans høyere.

Kan man reagere på hund på 2 forskjellige måter? A har tidligere reagert astmatisk på røytehunder, på Mozza reagerer han med rennene øyne og nese. Er ikke det litt merkelig? Ingen tvil om at det er M han reagerer på lengre dessverre, hun er nyvasket og han ble tydelig verre med en gang han begynte å kline med henne. Jeg bare synes det er veldig rart ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...