Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vet ang fødende hund .


Tara-Timmi
 Share

Recommended Posts

Har ei Yorkshire Terrier her som driver å føder...det vil si temraturfall hele går og i morrest.

Utover dagen idag ble tempraturen høyere og kl.12.45 gikk vannet...

Ringte dyrlegevakta etter to timer da jeg har lest på nett at den første valpen skulle ha kommet etter 2 timer når vannet har gått...!

Jeg har aldri vært med på at en hund har født før men har lest opp og ned på nettet i flere dager..uker.

Jeg fikk beskjed ifra ho om at det kunne gå 4 timer..10 timer...o.s.v ...

Men at jeg skulle ringe hvis hun fikk veer og ikke valpen var kommet på en halvtime

Noen som har peillig ?

Begynner å bli redd for valpene og hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Synnes du er utrolig flink til å forklare meg alt hvordan ting skal gjøres etter et keisersnitt,har lett etter noe sånt på nett men synnes forklaringen din er det beste jeg har lest/fått Så det skal

Mamman vil fortsatt ikke vite av valpene sine men har greid å fått til 3 sikkelige ganger der jeg har holdt henne nede og lagt valpene til henne..alle har hatt vær sin pupp Siste gangen gikk jo helt

Det er ikke uvanlig at tisper etter et keisersnitt ikke tar seg av valpene med en gang - de forstår ikke hva de ska, fordi det er en del hormoner som styrer disse instinktene gjennom fødselen - så ute

Du skal ikke vente lenger enn ca 2-3 timer med å ringe vet etter vannet har gått..

Jeg ringte vet etter 2 timer men fikk beskjed om at jeg skulle bare vente...at det kunne gå 4-10 timer før første valp kom...

Ringte vet nå nettopp å nå er det 4 1/2 timer siden vannet gikk...å ingen veer enda.... fikk beskjed om å ringe tilbake om en time hvis ingenting hadd skjedd å da kunne vi få komme på dyrlegevakta som var idag tydligvis 1 time unna her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre klinikker i nærheten? Jeg synes at om du selv er bekymret så er det en ekstra grunn til å være påståelig om å få se veterinæren så snart som mulig. Tenk så trasig om du plutselig mister hunden din OG valpene fordi veterinærene ikke vil arbeide på en lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dyreklinikk 10 min unna oss men den dyrlegen tar ikke telefonen.Prøvd å ringe flere ganger...han har heller ikke vakt det er det hun som jeg har snakket med som har.

Skal starte med å pakke ned det jeg trenger til en evt fødsel på tur dit...å har hun ikke begynt med pressveer innen 20 min så kjører jeg...

Skulle ønske vi hadde hatt flere muligheter når det gjelder dyrlege her jeg bor :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dyreklinikk 10 min unna oss men den dyrlegen tar ikke telefonen.Prøvd å ringe flere ganger...han har heller ikke vakt det er det hun som jeg har snakket med som har.

Skal starte med å pakke ned det jeg trenger til en evt fødsel på tur dit...å har hun ikke begynt med pressveer innen 20 min så kjører jeg...

Skulle ønske vi hadde hatt flere muligheter når det gjelder dyrlege her jeg bor :(

Kjør NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til dyrlegen jeg..som da bor 1 time unna meg og den eneste som var på vakt.

Jeg fikk 3 valg muligheter etter at hun hadde undersøkt hunden.... den ene var å ta med meg hunden hjem får å se om fødselen startet av seg selv...får så å komme tilbake... det andre var å la hunden overnatte til hun å så kunne hun utføre keisersnitt iløpet av natta...eller så var det å utrføre keisersnitt med det samme å jeg kunne komme tilbake å hente hunden å valpene etter 2 timer.

Jeg valgte keisersnitt på hunden :/ Men ihvertfall det ble tatt ut 6 valper med fødsel'svekt på 182 gr, 186 gr ,168 gr , 162 gr , 130 gr og en liten en på 70 gr. Det ble 5 hanner og ei tispe.

Hunde mamma'n vil ikke vite at valpene sine ..ihvertfall ikke enda.... så her har jeg gitt litt sukkervann og litt babymelkerstatning...finnes jo ikke valpemelk her :( så det må vi ivei å kjøpe på mandag..hvis hun fortsatt ikke har tatt imot valpene sine...! håper virkelig disse vakkre skapningene overlever...føler meg litt redd får at jeg ikke skal greie d når ikke mamman vil :( :(

Den lille på 70 gr tror jeg ikke kommer til å overleve da,men han ligger ihvertfall på brystkassen min med dyna rundt...å han lever enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke annet at jeg fikk beskjed om å gi dem sukkervann og melk med en eggplomme eller babyerstatning...hver andre time og prøve å legge dem til moren ....

er førstegangen for meg dette her så føler meg litt usikker ..

Jeg tenkte meg det.

Har du en erfaren oppdretter som kan veilede deg? Eller prøv å få oppmerksomheten fra noen her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, så grusomt å sitter der alene! Nesten så man spør hvorfor i all verden! Jeg skal få lov til å ta i mot neste kullet til min fortispe til høsten. Da blir det webcam og åpen tlf altså! For noe slikt orker jeg ikke. Så all min medlidenhet og gratulasjoner til de små, håper mamma'n tar i mot dem litt etter litt og at du har fått deg litt søvn mellom slagene

Er det ikke nokså vanlig at tisper etter keisersnitt bruker litt lenger tid? Mener det har blitt sagt her inne før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på ei øy som heter Hitra et par timer unna Trondheim...hvordan finner jeg oppdrettere da?

Moren vil ikke ha dem...jeg har tvunget henne ned flere ganger å lagt valpene til henne...men hun får helt panikk og nekter helt..hun vil ikke en gang se på dem :(

Hvor stor er sjansen for at de overlever da hvis hun ikke vil hjelpe til ? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på ei øy som heter Hitra et par timer unna Trondheim...hvordan finner jeg oppdrettere da?

Moren vil ikke ha dem...jeg har tvunget henne ned flere ganger å lagt valpene til henne...men hun får helt panikk og nekter helt..hun vil ikke en gang se på dem :(

Hvor stor er sjansen for at de overlever da hvis hun ikke vil hjelpe til ? :(

Går det bra om du holder en valp inntil slik at den får sugd da? Mens du holder både hund og valp? Jeg ville definitivt fortsatt å prøvd, for sjansene til valpene er mye større om de får melk fra moren sin...

Du kan prøve å ta kontakt med Hitra og Frøya hundeklubb, det kan være de vet av oppdrettere eller at noen der har erfaring med avl/kull selv?

http://www.hitraogfroyahundeklubb.com/

Ta kontakt med lederen av hundeklubben pr telefon. Det er verdt et forsøk :)

Jeg ville også tatt kontakt med raseklubben for din rase, fått råd og erfaringer derifra. Det er det nok mange kloke hoder som kan hjelpe deg tenker jeg... Norsk Yorkshire terrier klubb: http://www.nytk.no/

Kanskje du kan ta kontakt med en oppdretter av rasen, få tips og råd derifra?

Hva med oppdretteren av tispa di??

Jeg ville prøvd alt, kontakt en oppdretter av din rase eller en annen rase. Få hjelp, tips og erfaringer fra andre oppdrettere. Lykke til :) Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( :( huff huff!

krysser fingre og tær for at dette går bra!

synes ikke det høres så hyggelig ut å tvinge valpemor til å amme valpene sine da...men jeg vet ikke hva som er vanlig.

værså snill å hold oss oppdatert!

du må få tak i noe morsmelk erstattning så fort som overhode mulig i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...