Gå til innhold
Hundesonen.no

Konkurransetrening lydighet?


Guest Snusmumrikk
 Share

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Lager en egen tråd jeg. Noen som vil være med på dette?

Åh der kom jeg på en ting. Er det noen trøndersoniser som har lyst til å være med å arrangere konkurransetrening? Sette opp ringbånd med stoler, folk og bikkjer rundt (telt hvis noen har) og så gå som på en konkurranse med kommandering (trenger ikke kunne alle øvelsene eller ta hele øvelser) men med belønning der man vil? Vi trenger jo ikke være så mange, men jeg vil helst ikke være den eneste som kan kommandere :P For da er det ingen til å kommandere meg hehe. Noen som er med? Kanskje lage egen tråd...

Jeg blir veldig gjerne med hvis det skjer i løpet av påska. :)

Jeg er med! :) Trenger virkelig den formen for trening!

Vi trenger egentlig bare et ringbånd, noen som kan kommandere (jeg kan gjøre det, men vil gjerne ha noen som kan kommandere meg og) og folk som sitter med bikkjer, stoler osv. på siden av ringen. Og selvfølgelig et sted å være. Alle lydighetsrekvisitter har jeg. Om noen har telt er det selvfølgelig fint å sette opp. Kanskje også gi veldig uhøytidlige karakterer også, hvis det er med på å dra fram litt nervøsitet el.? Men det kan man velge.

Man må jo ha noen øvelser klare, men det er selvfølgelig ingen ting i veien for å droppe øvelser eller ikke ta hele øvelser, ta øveler fra en annen klasse enn man er i, gå med bånd, belønne under veis osv. Men tenk litt gjennom og prøve å gjøre det så konkurranselikt som mulig.

Noen flere som er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hallo, dere må ikke ha så høy terskel for å bli med, da. Er jo bare for gøy - det er lov å ta så mange eller få øvelser man vil og belønne så mye man vil. Ellers kjenner jeg at jeg er skikkelig

Enig

Men skal vi si førstkommende lørdag, altså 31. mars? Det virker som om vi var en del som kunne da? Det er jo fullt mulig å ta det flere helger selvfølgelig, men av rent egoistiske grunner syns jeg det

Som sagt - jeg er med! Trenger helt klart sånn type trening. Jeg kan godt kommandere. Jeg kommer ikke til å gidde å ta med meg så mye treningsutstyr nordover, så kjekt om andre har kjegler, apportbukker osv.

Jeg er i Trøndelag fra 30. mars til 9. april. Det er kanskje kjekt å ta det en av røddagene, så folk har fri og vi kan ta det på dagtid? Jeg har foreløpig ingen planer, alle dager er ledige. Hvis vi skal ha det i påska, altså. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi vil gjerne bli med på noe slikt snart! Påska hadde vært et supert utganspunkt, hadde det ikke vært for at hundene er på fjellet. Mulig jeg kommer en tur uten hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Må se an når det blir (er bortreist mesteparten av påska f.eks), men om jeg kan når det er så er jeg gjerne med, og da kan jeg også kommandere. :)

Er det noen gang i påska du kan? Noen ledige røddager? Jeg kommer antagelig til å dra en tur på fjellet i løpet av påska jeg og, og vet ikke hvor mye fri jeg har/tar, men hadde vært fint å kunne ta det på morgenen. Hva med f.eks. lørdag 31. mars? Eller 9. apil (2. påskedag)? Da blir det enten starten eller slutten av påska. Trenger ikke være i forbindelse med påska heller for min del.

Edit: Forstyrrelser og folk uten hund er også bra :)

Endret av Snusmumrikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir i påsken, og jeg er ledig, kan jeg og Aro være bråkmakere på sidelinja- det er vi gode på! ;)

Vi og :P Distraksjoner er fint, er det ikke?

Edit: pluss at jeg gjerne har lyst til å lære mer om lydighet og sånn, så vil gjerne sitte og bli inspirert!

Endret av Aslan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blir det? Har veldig lyst til å være med, men tror jeg er borte mesteparten av påska.

Hadde det eventuelt vært mulig å arrangere en annen helg e.l. etter påske også? :) Det her hadde vært knallbra trening, hovedsaklig for meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen gang i påska du kan? Noen ledige røddager? Jeg kommer antagelig til å dra en tur på fjellet i løpet av påska jeg og, og vet ikke hvor mye fri jeg har/tar, men hadde vært fint å kunne ta det på morgenen. Hva med f.eks. lørdag 31. mars? Eller 9. apil (2. påskedag)? Da blir det enten starten eller slutten av påska. Trenger ikke være i forbindelse med påska heller for min del.

Edit: Forstyrrelser og folk uten hund er også bra :)

31. passer veldig bra for meg, reiser 3. og er usikker på om vi er tilbake 7. eller 8. så 9. kan gå det også, om jeg kommer tilbake 7. Men første helga hadde passet ypperlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Vi kan jo ta flere helger. Lørdag 14. april? Søndag 15. kan ikke jeg, men helga etter der igjen kan jeg. Men det syns jeg begynner å bli litt lenge til.

Men vi trenger et sted å være. Noen forslag? Må være et sted vi ikke er i veien for noen selv om vi setter opp ringbånd og evt telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, på røddager og søndager har vi jo masse ledige parkeringsplasser i alle fall.

Andre plasser som kanskje kan egne seg(litt preget av at jeg er best kjent nord for byen):

- Midtsandtangen

- Det er en grusbane like ved Vikhammer ungdomsskole (Malvik) her er det så og si aldri folk og akkurat passe sjermet. Tipper flere skoleområder har slike baner også?

- Fotballbanen/gressplena ved Statoil, Rotvoll.

- Granåsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hva med Brundalen vgs? Før var det i alle fall en del store fine plasser som lå nokså skjermet til, men nå har de kanskje bygget så mye der oppe at det ikke er noe særlig igjen?

Eller en av parkeringsplassene på Dragvoll?

Brundalen er bygd om. Jeg vet ikke om de er ferdige og hvordan det er blitt nå, men mens de holdt på var det ihvertfall ikke mulig å være der. Parkeringsplassene på Dragvoll er jo asfalt, så det utgår. Med det er jo noe gress på sidene der som er mulig å bruke da. Regner med vi ikke trenger å få tillatelse til å være der når det bare er oss som møtes for å trene og ikke noe offentlig arrangement? Bruker ihvertfall aldri være noe problem å være der.

Hm, på røddager og søndager har vi jo masse ledige parkeringsplasser i alle fall.

Andre plasser som kanskje kan egne seg(litt preget av at jeg er best kjent nord for byen):

- Midtsandtangen

- Det er en grusbane like ved Vikhammer ungdomsskole (Malvik) her er det så og si aldri folk og akkurat passe sjermet. Tipper flere skoleområder har slike baner også?

- Fotballbanen/gressplena ved Statoil, Rotvoll.

- Granåsen

Granåsen er det neppe populært om vi kaprer en stor del av parkeringsplassen med ringbånd og greier på en røddag i påska eller helg :P Litt samme med Rotvoll. Jeg lurer på om vi bør spørre om lov til å være der hvis vi setter opp ringbånd og greier. Brukshundklubben har avtale med dem for vintertrening, så jeg vil gjerne holde meg litt inne med dem og ikke gjøre dem irritert på hundefolk som tar seg til rette :P Jeg har ikke vært på Midtsandtangen og Vikhammer skole, men om det ikke er andre som bruker plassene er det en mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, dere må ikke ha så høy terskel for å bli med, da. Er jo bare for gøy - det er lov å ta så mange eller få øvelser man vil og belønne så mye man vil. ;)

Ellers kjenner jeg at jeg er skikkelig rusten på fine treningssteder i Trondheim. Hmm. Er det noe på Leangen, kanskje? Grusbanen ved siden av skøytebanen, for eksempel?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...