Gå til innhold
Hundesonen.no

Konkurransetrening lydighet?


Guest Snusmumrikk
 Share

Recommended Posts

Hallo, dere må ikke ha så høy terskel for å bli med, da. Er jo bare for gøy - det er lov å ta så mange eller få øvelser man vil og belønne så mye man vil. ;)

Ellers kjenner jeg at jeg er skikkelig rusten på fine treningssteder i Trondheim. Hmm. Er det noe på Leangen, kanskje? Grusbanen ved siden av skøytebanen, for eksempel?

Leangen ved skøytebanen feks ja, eller parkeringa til travbanen, ved statoil bygget på rotvoll eller ved nidarøhallen, feks :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hallo, dere må ikke ha så høy terskel for å bli med, da. Er jo bare for gøy - det er lov å ta så mange eller få øvelser man vil og belønne så mye man vil. Ellers kjenner jeg at jeg er skikkelig

Enig

Men skal vi si førstkommende lørdag, altså 31. mars? Det virker som om vi var en del som kunne da? Det er jo fullt mulig å ta det flere helger selvfølgelig, men av rent egoistiske grunner syns jeg det

Hva med Breidablikk Skole? Ved kunstgressbanen der er det jo en asfaltert fotballbane, og det er sikkert lite forstyrrelser der. Ligger litt unna trafikk også. Vet ikke hvordan det er der i påska, men ser for meg det er stille tidlig på en rød dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Marinen/Festningen? Plenty forstyrrelser iallefall...

Nja, poenget er ikke mest mulig forstyrrelse. Poenget er å trene på konkurransesituasjonen med de forstyrrelsene du får der, men ikke vanskligere enn at de som ikke er startklare også kan få utbytte av det :) Ukontrollerte hunder som leker og løper løs rundt er ikke god forstyrrelse.

Hallo, dere må ikke ha så høy terskel for å bli med, da. Er jo bare for gøy - det er lov å ta så mange eller få øvelser man vil og belønne så mye man vil. ;)

Ellers kjenner jeg at jeg er skikkelig rusten på fine treningssteder i Trondheim. Hmm. Er det noe på Leangen, kanskje? Grusbanen ved siden av skøytebanen, for eksempel?

Kanskje på Leangen ja. Der er vi vel ikke i veien for noen? Jeg har ikke vært bortpå der, men det høres jo greit ut :)

Nei, man trenger ikke være startklare for å være med. Bare tull å ha så høy terskel for å være med :)Har dere noen øvelser som sitter, trenger ikke være fullstendige øvelser engang, så hiv dere med! Det trenger ikke gjøres vanskligere enn dere er klare for. Det er fin trening at første møte med en ring og kommandant (som man ikke trenger å følge) er med belønning og litt uhøytidlig. Poenget er jo å ha det moro i en konkurransesetting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir gjerne med på denne typen trening. Vi kan i påskeuka til og med tirsdag 3. april. Er borte alle helligdagene. Er også borte helga etter påske (14-15 april). Men håper det kan blir enda flere treninger av denne typen fremover, så søndag 22 april hadde vært supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal vi si førstkommende lørdag, altså 31. mars? Det virker som om vi var en del som kunne da? Det er jo fullt mulig å ta det flere helger selvfølgelig, men av rent egoistiske grunner syns jeg det hadde vært fint å få til en trening i løpet av påska, altså. :aww:

31. mars

10-11-tiden?

Skal vi ta det på grusbanen ved siden av skøytebanen på Leangen? Det er ikke parkeringsplass helt inntil der da, det er det eneste negative. Men jeg kommer ikke på så innmari mange andre alternativ hvor det er grus eller gress, hvor vi ikke trenger å styre med å spørre om tillatelse til å bruke stedet og hvor vi ikke blir overstrømmet av folk som skal ut på skogstur. Hvis det er noen som tilfeldigvis er i nærheten av og til, kunne vedkommende kanskje sjekket at de ikke plutselig har hatt hockeybane der i vinter som det ligger igjen isrester av. Eventuelt kan jeg kanskje få mamma til å kjøre innom og sjekke en dag på vei hjem fra jobb, men jeg tror et hundemenneske er flinkere enn henne til å vurdere om det er fint å trene hund der. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre melde pass til førstkommende lørdag, det blir til at laget jeg skal være på i årets tollerlagkamp (jakt) skal ha første samling da, både med trening og for å legge en "slagplan" for treningene fremover. Håper jeg får til å være med ved en senere anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Kl 10 hadde passa fint :) Og Leangen høres helt greit ut ja. Jeg har ikke vært inne ved Leangen før, men jeg skjønner hvor dere mener når jeg kjører inn der?

Jeg kan ta med apportbukker, hinder, rute osv, men jeg har ikke neseprøver. Er det noen som har det (ca 2x2x10 cm listbiter)? Og ringbånd? Om noen skal trene apportdirigering må noen ta med en apportbukk til (eller jeg kan reparere den siste jeg har :P ).

Ikke være redde for å trene da folkens! Alt gjøres på det nivået man er på og dere trenger ikke gå hele, ferdige øvelser en gang. Det er moro og trening på situasjonen som er poenget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber til 15 på Lørdag så da må jeg stå over denne gangen. Men et lite tips, ved travbanen er det jo en diger parkeringsplass med grus og der er det alltid god plass (så lenge det ikke er travløp da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Varga har løpetid, blir det dumt og ta med henne da eller er det god trening? (for deres hunder altså) Viss ikke kan jeg jo leke forstyrrelse med brøledyret også :)

Kan du ikke bare gå sist? At det er ei løpetispe til stede gjør vel ingen ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 10 hadde passa fint :) Og Leangen høres helt greit ut ja. Jeg har ikke vært inne ved Leangen før, men jeg skjønner hvor dere mener når jeg kjører inn der?

Jeg kan ta med apportbukker, hinder, rute osv, men jeg har ikke neseprøver. Er det noen som har det (ca 2x2x10 cm listbiter)? Og ringbånd? Om noen skal trene apportdirigering må noen ta med en apportbukk til (eller jeg kan reparere den siste jeg har :P ).

Ikke være redde for å trene da folkens! Alt gjøres på det nivået man er på og dere trenger ikke gå hele, ferdige øvelser en gang. Det er moro og trening på situasjonen som er poenget :)

Plukk oss opp? Har ekstra stol om noen trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vi i alle fall noen som er med? Så hvis jeg tropper opp her i morgen klokka ti kan jeg forvente å finne et par andre der også?

Jeg sjekker innom her i kveld for å se om det plutselig blir avlyst, men håper så mange som mulig blir med. Terskelen for å være med og trene er IKKE høy! Jeg har trent helt grusomt lite med Tinka de siste månedene, så vi har ikke stort å bidra med vi heller, altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg dukker også opp, så da er vi i hvertfall to stk :P Om det ikke blir flere kan vi jo bare ta en trening med litt konkurransepreg og kommandering :) Jeg har ikke ringbånd eller neseprøvepinner, men som sakt det meste annet.

Edit:

Så ikke denne jeg:

Plukk oss opp? Har ekstra stol om noen trenger :)

Det kan jeg. Kvart på 10?

Endret av Snusmumrikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...