Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Kirow har fått kutt under poten, se bilde hvor det er.

53887813230053435f33.jpg

I en uke nå har jeg rensa det 2-3 ganger med pyrisept, tørket med bomull. Og brukt sokker ute.

Har kun hatt korte turer. Noe som merkes nå! 83137.gif ( 846413.gif <--- Kirow )

Skrevet

Spør som Tulip jeg også. Hunden min hadde kutt som gikk over hele puta som er til høyre på bildet ditt. Han fikk antibiotika, men utover det gikk vi turer uten sokk og ellers bare fulgte med. Grodde fint og fort:-)

Skrevet

Dette er bare en "random" pote.. Hehe. Vise hvor kuttet er

Kan prøve ta ett bilde og legge ut.

Han halter en god del

Edit, bildene ble bare uklare.

Mener jeg skal overse at han halter. Er jo mynde, de er jo kjente for å være drama queens :P

Skrevet

Hull gror:) Har også ei her som er noe pling-plong om dagen pga rift i en tredepute (i selve puta altså) Hun får lov til å løpe og gjøre hva hun vil, men turer og kjøring blir det ikke på en liten stund. Sår på labber gror heldigvis rimelig fort!

Skrevet

Han trår jo ikke ned der kuttet er, så jeghadde ikke holdt ham i ro for det nei. Et stort kutt i en tredepute er noe annet iom at de er vektbærende, da kan man være litt mer forsiktig.. Ellers, smør honning på, det hjelper kuttet å gro fortere :)

• Like 2
Skrevet

Nitro får ofte kutt under potene og mellom tærne (slik som på bildet. Så lenge det ikke blør, gjør jeg ikke noe med det, men blør det og han halter pga det, bruker jeg potesokk på labben. Det pleier å gro ganske fort.

Skrevet

Mulig han er følsom for smerte? At det kan svi litt og er ømt når han tråkker på såret. Prøv å ha på potesokk ute. Sår kan jo bli betente og det gjør ekstra vondt, men slik burde man legge merke til ellers. (hovent, lukt, puss)

Skrevet

Bruker sokk ute, ser ikke betent ut..

Spurt oppdretter som er vett, han sa jeg skulle fortsette m pyrisept og potesokk.

Prøver også honning.

En kamerat som driver m IPO, holdt på m hund i alle år,

sa prøve peppermynteolje på..

Det høres veldig vondt. heh

• 4 months later...
Skrevet

Han trår jo ikke ned der kuttet er, så jeghadde ikke holdt ham i ro for det nei. Et stort kutt i en tredepute er noe annet iom at de er vektbærende, da kan man være litt mer forsiktig.. Ellers, smør honning på, det hjelper kuttet å gro fortere :)

Hva med ikke vektbærende "tredepute"? Kovu har fått en rift i "tommelen" fremme, og nekter å la oss ta noe særlig på, og ihvertfall ikke smøre på noe eller ha på sokk. Det er så ille at jeg tør ikke å prøve å tvinge ham på egenhånd uten hjelp. Kan jeg bare satse på at det gror fint av seg selv? Han slikker en del på det.

Skrevet

Hva med ikke vektbærende "tredepute"? Kovu har fått en rift i "tommelen" fremme, og nekter å la oss ta noe særlig på, og ihvertfall ikke smøre på noe eller ha på sokk. Det er så ille at jeg tør ikke å prøve å tvinge ham på egenhånd uten hjelp. Kan jeg bare satse på at det gror fint av seg selv? Han slikker en del på det.

Det vil ikke gro så lenge han slikker. Men om du får han til å la det være i fred burde det gro innen en uke-10 dager.