Gå til innhold
Hundesonen.no

Tar du ned dolokket?


Mirai
 Share

Tar du ned dolokket?  

71 stemmer

  1. 1.

    • Ja, men kun hjemme hos meg selv
      0
    • Ja, men kun borte hos andre
      4
    • Nei, jeg bryr meg ikke
      24
    • Ja, alltid
      35
  2. 2.

    • Ja
      59
    • Nei, bruker papir så jeg ikke kommer borti
      1
    • Legger ikke ned lokket, så hverken 1 eller 2
      11


Recommended Posts

Jeg er heller ingen bakteriefrik, men noen bakterier er jo lettere å unngå enn andre. Dørhåndtak, penger, hilse på folk osv er jo ting man ikke kan unngå så lett (med mindre man faktisk blir helt panisk og bruker hansker...). Men når man kan unngå bakterier på en så enkel måte som å legge ned et lokk så syns jeg egentlig bare det er rart å ikke gjøre det...! :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid! eller hender vel jeg glipper innimellom. Bakteriene er jeg ikke så hysterisk for, men katter og hunder skal ikke nedi do. :lol: Også bodde jeg en plass med enda mindre bad enn her, hvor vasken var rett vedsiden av doen, så etter et par uhell med ting som lå på vasken som ramlet i do, så lærte jeg fort å lukke det. :lol:

Døh, med det dolokket ditt har man jo ikke noe valg! Det har liksom ikke skruer nok til å holde seg oppe så lenge *flir*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, med det dolokket ditt har man jo ikke noe valg! Det har liksom ikke skruer nok til å holde seg oppe så lenge *flir*

:lol: Stemmer! Dvs det er byttet ut nå, men var en periode det ikke stod av seg selv uansett. Innmari praktisk :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bakteriene fra do flyr rundt i rommet i ca ti til tolv dager etter bæsjen er sluppet. De er faktisk ganske søte der de flakser forvirret rundt, og hører du godt etter kan du høre at de synger en trall i ny og ne og. Hvorfor man vil hindre dem fra i å leve fritt er meg en gåte, men så har jo folk hundene sine i bur og, så folk er forskjellige. De hjelper også biene med bestøvning i den travleste delen av sesongen.

Nei, jeg lukker ikke lokket!

Fun fact: bakteriene fra dronningens bæsj synger kun opera, og det sies at etter du har hørt sangen blir du aldri den samme igjen!

edit: la til viktig info

Endret av Lola Pagola
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bakteriene fra do, fra bæsjen spesielt, flyr rundt i rommet i ca ti dager etter bæsjen er sluppet. De er faktisk ganske søte der de flakser rundt, og hører du godt etter kan du høre at de synger en trall i ny og ne og. Hvorfor man vil hindre dem fra i å leve fritt er meg en gåte, men så har jo folk hundene sine i bur og, så folk er forskjellige. Nei, jeg lukker ikke lokket!

Fun fact: bakteriene fra dronningens bæsj synger kun opera!

:lol: :lol: Bilder, please!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten, var jeg superredd for at dolokket skulle dette ned når jeg hadde trukket ned. Det hadde skjedd et par ganger, og da var jeg sikker på at det var monsteret i do som var sinna på meg og slo det igjen. Jeg ble så redd for dette at mamma i perioder måtte trekke ned for meg. Helt til jeg fant ut at hvis det lukket lokket før jeg trakk ned, da kunne ikke domonsteret komme etter meg! Problemet løst! :D

Etter det har jeg alltid tatt ned lokket.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller la dobakterier fra min over gjennomsnittlige rene dass fly rundt i rommet, enn å slikke på en mynt! Any day!

Enig... Men jeg er ikke sikker på om folk som legger ned dolokket etter seg løper rundt og slikker på alle myntene sine heller, da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før tok jeg ikke ned lokket på slike porselens toaletter. Liker ikke å ta på det så lenge :P Og er redd for at det skal knuse om jeg bare skubber det ned. Så fikk jeg høre at vannet spruter mange meter. Ikke at jeg er så super hysterisk angående slike ting, men det er jo faktisk ekkelt. Så nå tar jeg ned porselenslokk også. Noen forsiktig, andre bare kaster jeg ned :P

Tar det alltid ned med hendene, jeg skal jo vaske de uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eget rom til doen her hjemme, så der går aldri lokket ned :P

Har litt noia for at lokket er nede, for når jeg kommer hjem må jeg ALLTID tisse... og ett par ganger når jeg var 10-12 år hadde noen tatt ned lokket, noe jeg ikke fikk med meg når jeg slengte stumpen påplass og slapp løs flommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke sett Mythbusters, folkens? Siden ikke episodene ligger fritt på nett, googlet jeg meg til en oppsummering av episoden:

"In Mythbusters, episode 12 season 1, Tooth Brush Surprise, they did an experiment with over 30 toothbrushes hanging on the wall in the open air around the toilet. They put the tooth brushes into use as if they were being used normally. After 30 days of exposure to daily toilet flushing they took the tooth brushes to a medical labratory to have them analyzed for the amount of bacteria. The clinical analysist (a woman) reported that even after 30 days of exposure there was not enough bacteria on the brushes to even be a concern. So even though there may be some bacteria it is not enough to do anything to you and that is what our immune system is for.

If this was actually a big enough problem then you still have a problem with the lid down. When you flush with the lid down all the bacteria is landing and spreading on the lid and the mist is also lingering in the bowl, like when you blow up a ballon. When you reach down and raise the lid with your bare hand all the bacteria would be going on your fingers and where ever you touch. When you are done you touch the toilet paper, spreading bacteria to the roll. Then you turn on the water and put bacteria on the faucet handles. You may wash your hands with soap but when you turn the water off you get bacteria right back on your hands. When you open the door you are getting bacteria from previous persons and putting more bacteria on the knob as well. Also, when flushing with the lid down the mist is lingering in the bowl and the floats out when you open the lid. You inhale the mist, get it all over yourself and so on.

Yes you can get sick if it is the right germ or bacteria but the average person won't.

Think of how many times you have gone to a public bathroom, where there is so much more activity, and have not gotten sick.

People are over exaggerating this issue. One site says the mist will fly 6 feet another says 10 feet, 15 feet, 25 feet, all over. Pretty soon they will be saying it fills the whole house from one flush. We should live on the street instead of houses. But then what about the bacteria, viruses and germs outside."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det er sunt med litt bakterier jeg! :cool:

Jeg hater når sitte-lokket er oppe! Det er det verste! Ellers så er jeg ikke så nøye på å lokke det siste lokket, men jeg har litt hetta for å miste ting i do, så jeg lokker det alltid hvis jeg er på et lite bad. Å pusse tenner eller sminke meg på et lite bad med dolokket oppe er uaktuelt. Og ja, jeg har lært av erfaring at det er smart å lokke dolokket hvis jeg skal holde ting i henda. :hmm: Hilsen kløna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, eg bryr meg ikkje" har aldri passa betre. Det at det sprutar kloakk rundt i rommet, og især på tannbørsta, når ein trekk i snora, har eg aldri trudd på. Det er så typisk slike fønfækts som folk strør om seg, som ikkje har rot i noko som helst anna enn at dei igjen høyrde det frå nokon som hadde sett ein vilt fremmed skrive det på ein tilfeldig internettside. Men for all del, folk får tru kva dei vil :ahappy: .

Eg ser forresten at Kangerlussuaq har funne ein test som tyder på at eg har rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...