Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville du trodd meg hvis...


Guest Yellow
 Share

Recommended Posts

Ang søleføret - der jeg jeg helt enig. Er så greit med barbert kropp, ihvertfall barbert under magen. :) Men jeg husker at det har blitt tatt opp tidligere, men da kom koret med langhårede hunder og sa at ammmmmmatører, dere må bare la bikkja ligge og tørke også børster man etterpå. :ahappy:

Men dette var da fryktelig til OT, Madammen :ustol:

Jeg har ikke langhåret hund, men jeg sier fortsatt "ammmmmmatører, dere må bare la bikkja ligge og tørke også børster man etterpå" :P At Siri mishandler Babs med saks forandrer ikke på det - og Siri må jo fortsatt slite med pelsen til Willy :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRO så herlig Babs syntes det var da! Plutselig se hele verden (ja jeg veit du kan bruke hårstrikk/bruker det i ny og ne), og ha 1 kg hår mindre på kroppen (litt overdrevent, men ...). Ser for meg valpetulltak etter en sånn overhaling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke langhåret hund, men jeg sier fortsatt "ammmmmmatører, dere må bare la bikkja ligge og tørke også børster man etterpå" :P At Siri mishandler Babs med saks forandrer ikke på det - og Siri må jo fortsatt slite med pelsen til Willy :lol:

*mumler noe om at det er ****** store mengder sand som drøsser av etter en tur og det er himla kjedelig å tråkke rundt i det som minner mer om en ørken enn et stuegulv :P*

TRO så herlig Babs syntes det var da! Plutselig se hele verden (ja jeg veit du kan bruke hårstrikk/bruker det i ny og ne), og ha 1 kg hår mindre på kroppen (litt overdrevent, men ...). Ser for meg valpetulltak etter en sånn overhaling :P

Jeg trodde også at Babs skulle bli sånn valpevilloggal da hun fikk av seg pelsen, men hun bevarte dronningverdigheten sin, hun, og har tatt det hele med stoisk ro :lol:. Det var nesten så hun virket litt brydd faktisk, de første dagene *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 11,5 år gammel og pensjonist (også trenger jeg vel ikke å legge til at det er himla praktisk med litt mindre pels nå når våren og søleføret kommer :D).

403157_337340139626535_100000516542715_1319754_2039614763_n.jpg

427108_396695000357715_100000516542715_1498953_436233684_n.jpg

Hun ble kjempefin med kort pels også, jo! Skjønner ikke at den klippen der skulle være noe å skamme seg over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun ble ganske flott jeg med den pelsen. I hvert fall med tanke på han jeg pleier å ribbe med jevne mellomrom. Ikke for det, han ser ikke ille ut etter et par uker, men rett etter "overgrepet" så ser han mest ut som en liten grisunge :P

montasje.jpg

Og så har man jo fått STRENG beskjed om å la lugg, bart og skjegg stå neeesten helt urørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble kjempefin med kort pels også, jo! Skjønner ikke at den klippen der skulle være noe å skamme seg over. :)

Hehehee, du skulle sett henne etter FØRSTE klipp - da var hun ikke helt presentabel gitt, men jeg ga henne en litt mer grundig klipp i forgårs og da så hun straks litt bedre ut :D.

Synes hun ble ganske flott jeg med den pelsen. I hvert fall med tanke på han jeg pleier å ribbe med jevne mellomrom. Ikke for det, han ser ikke ille ut etter et par uker, men rett etter "overgrepet" så ser han mest ut som en liten grisunge :P

montasje.jpg

Og så har man jo fått STRENG beskjed om å la lugg, bart og skjegg stå neeesten helt urørt.

Jamen klart man skal beholde skjegg og barter - og litt lugg - det skulle da bare mangle :lol: Litt verdighet har man da *ler*. Men det er det der grisungepreget jeg sliter litt med her også - hun er jo pinadø rosa, stakkars :lol:. Han ble jo fin da, wheatengutten :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Har valgt litt omvendt klipp, jeg, beholde pels på kroppen, ørene osv, men absolutt ikke barten - det er helt forj***** med lys bart på en hund som råfôres, haha! Ser enda ut som han har drept et bytte etter han har kost seg med kyllinglår o.l, slik som han ser ut i hele ansiktet etter et måltid noen ganger, med blod opp til øynene, men glad han ikke har barten lenger, iallefall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen klart man skal beholde skjegg og barter - og litt lugg - det skulle da bare mangle :lol: Litt verdighet har man da *ler*. Men det er det der grisungepreget jeg sliter litt med her også - hun er jo pinadø rosa, stakkars :lol:. Han ble jo fin da, wheatengutten :D

Takk :D Hehe, de sier så, foreldrene hans også :P Du får se frem noen uker i tid, når grisungen blir til hund igjen, med litt pels på kroppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Hehe, de sier så, foreldrene hans også :P Du får se frem noen uker i tid, når grisungen blir til hund igjen, med litt pels på kroppen :D

Ja, jeg gleder meg til det i grunnen :D. Men ikke for det - etter dusjing av hundene etter tur i dag, så kan jeg jo si at dusjing av Babs tok ca 5 min, dusjing av Willy tok en halvtime :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun ble ganske flott jeg med den pelsen. I hvert fall med tanke på han jeg pleier å ribbe med jevne mellomrom. Ikke for det, han ser ikke ille ut etter et par uker, men rett etter "overgrepet" så ser han mest ut som en liten grisunge :P

Og så har man jo fått STRENG beskjed om å la lugg, bart og skjegg stå neeesten helt urørt.

Bruk 7´er eller 5´er skjæret. :) Bare et forslag i kassa for å forhindre sammenlikningen med en grisunge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk 7´er eller 5´er skjæret. :) Bare et forslag i kassa for å forhindre sammenlikningen med en grisunge.

Hehe, hver gang jeg skal klippe ham så kommer det fra eierne "nei, vi har ikke fått kjøpt 5-skjæret enda." Så da får de takke seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klippet ned de gamle hundene mine - når de er ferdig utstilt og kanskje begynner å bli litt stive og støle. Synes alltid jeg får minst "2 års fradrag" bare på et par timers jobb - og det er det verdt!

Det er deilig å slippe pelsstellet på eldre hunder, endel blir jo litt mer hårsåre, pelsen er ikke så bra som den var (floker lettere), gjør det klart mye enklere for dem å f.eks. reise seg opp, de blir helt klart "lettere til beins", ja.

Når jeg bestemte meg for å droppe utst. på min beardistispe (dvs vente til hun blir veteran) klippet jeg henne (høsten 2009). Hun er faktisk den eneste av mine jeg har giddet å ta jobben å få pelsen tilbake på etter nedklipping. For DET er en kjempejobb når den er sånn halvkort og underullen tyter ut til alle kanter!

Nå er hun i STOR pels igjen (mer enn de fleste, liksom), så kanskje jeg skulle gidde å ta henne ut en gang eller to i champion likevel - hun simpelthen bare ELSKER utstillinger! Så det er jo så leeeenge å vente til hun blir veteran (oktober)..

Kanskje det da blir Moby som blir korthårs til neste år...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina ble barbert i fjor, og det var litt artig å se en Aussie forvandle seg til en Dunker.

Men kommer aldri til å gjøre det igjen. Siden Aussien har en pels som beskytter veldig mot vær og vind, så ble stakkaren gjennombløt til skinnet uten pelsen sin, og hun tørket senere en de med pels, fordi de andre ikke ble så bløte i utgangspunktet. Men søt ble hun ;)

Makeover.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...