Gå til innhold
Hundesonen.no

CRUFTS 2012 - starter nå


Shlush
 Share

Recommended Posts

  • Svar 777
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

neppe potesår, da må det være alvorlig. Etter hva jeg har forstått er denne vettens oppgave å sjekke at "breeds at risk" har god nok helse. Så jeg tipper at det var et typisk bulldog problem; pustinge

Som den løp er slik de skal løpe, de skal holde km etter km etter km i ørken. Klart man "faller" for showfaktor, men denne salukien hadde et klassisk og vakkert bevegelsesmønster. *måtte bare "forsva

Det må dog være forbanna bittert at en ikke har en runner up som kan ta BIR-posisjonen - kanskje skulle sjekken vært foretatt i god tid før gruppa så en kunne kåre en ny BIR, eller at helsesjekken ble

Borzoi liksom? Næhhhhhh.... de er virkelig ikke vakre hunder synes jeg, sorry til dem som måtte like dem altså, men... Synes basseten kunne vunnet når faraoen ikke vant, jeg. Den var herlig, den. Salukien virket bare dævv og uengasjert liksom? Hjelper ikke å være vakker om man ikke vil vise det fram egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som her enkelte handlere ødelegger fullstendig med sin fremmvisning, ergo dårlig ervipasje som ødelegger for at hunden skal få vist sitt eksteriør på riktig måte.

Javel?

De har jo handlere som ikke kan løpe - de er jo helt hemma...

Likte Ulvehunden men den skulle hatt en handler med lengre ben :P

Jeg blir helt satt ut av pupper som slenger alle veier og kjærringer som forsøker å løpe sidelengs fremfor rett frem.... og har du en hund av størrelse Irsk Ulvehund så får du enten skaffe deg handler eller komme i såpass kondisjon at du får vist den skikkelig... Trist - for det er mye fine hunder der som blir føcka opp av dårlig handlere.

For ei som har korte bein, løper som en er helt hemma og har store pupper, så føler jeg vel kanskje ikke at sånne kommentarer går på hvordan jeg handler hund eller ikke, men hva slags fysikk jeg har. Fysikken får jeg ikke gjort så ****** mye med. Det er heller ikke min fysikk jeg ønsker bedømt på utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Javel?

For ei som har korte bein, løper som en er helt hemma og har store pupper, så føler jeg vel kanskje ikke at sånne kommentarer går på hvordan jeg handler hund eller ikke, men hva slags fysikk jeg har. Fysikken får jeg ikke gjort så ****** mye med. Det er heller ikke min fysikk jeg ønsker bedømt på utstilling.

Nå har ikke jeg skrevet alle de innleggene, så jeg kan bare svare for meg: Damen med ulvehunden løpte så fort hun kunne så det ut som og overhode ikke fort nok til at Ulvehunden fikk strekt seg. Ergo: damen viser hunden får dårlig til at den fikk vist de gode bevegelsene den så ut til å ha potensiale til å vise. Da bruker man en handler som faktisk kan løpe fort nok. Eller?

Andre damen som haltet, nappen i hunden for hvert steg hun tok. Da får hunden vist bra bevegelser. Eller?

Med tanke på at det ER en eksteriør bedømming av hunden så lønner det seg muligens å ikke hemme hunden i fremvisningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salukien virket bare dævv og uengasjert liksom? Hjelper ikke å være vakker om man ikke vil vise det fram egentlig.

Som den løp er slik de skal løpe, de skal holde km etter km etter km i ørken. Klart man "faller" for showfaktor, men denne salukien hadde et klassisk og vakkert bevegelsesmønster.

*måtte bare "forsvare" rasen min litt og et eks som jeg virkelig likte*

Litt det samme med borzoien, jeg så hva dommeren så (tror jeg), en zoi som kan holde på i det uendelige uten nevneverdige anstrengelser. Jeg likte den jeg :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre damen som haltet, nappen i hunden for hvert steg hun tok. Da får hunden vist bra bevegelser. Eller?

Med tanke på at det ER en eksteriør bedømming av hunden så lønner det seg muligens å ikke hemme hunden i fremvisningen?

Podengoen virket veldig utilpass. Skalv den ikke på bordet? Og så ut til at den bare ville bort da den "løp". Damen som haltet, som handlet den, nappet som du sier i hvert steg, så hunden knapt kunne gå normalt. Synd.

Som den løp er slik de skal løpe, de skal holde km etter km etter km i ørken. Klart man "faller" for showfaktor, men denne salukien hadde et klassisk og vakkert bevegelsesmønster.

Jeg syns den hadde mye mer harmoniske, avslappede bevegelser enn en god del av de andre som ble vist i denne gruppen. Det var det jeg la mest merke til med lukisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

For ei som har korte bein, løper som en er helt hemma og har store pupper, så føler jeg vel kanskje ikke at sånne kommentarer går på hvordan jeg handler hund eller ikke, men hva slags fysikk jeg har. Fysikken får jeg ikke gjort så ****** mye med. Det er heller ikke min fysikk jeg ønsker bedømt på utstilling.

Slutt å gjør kommentarene her til noe som handler om deg!

Det er ikke deg det handler om her - det handler om handlere i gruppefinalen i Crufts som ødelegger for bikkjene sine fordi de ikke løper fort nok, eller ikke har kontroll på klær og kroppsdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hvor mye dill skal de ha før BIS?

De skal vel ha freestyle iallefall, også pleier de vel å ha utdeling av 2 stk årspremier eller noe. Så det blir vel om 30 min tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det faktisk er bra at de tar "dillet" rett før BIS, både fordi det er kjekt for de som akkuratt har vært i gruppen kan få en pause og jeg synes det er fint at hjelpehundene og eierne får den oppmerksomheten de fortjener :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...