Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Denne tråden viser litt hvorfor jeg ikke syns det er morsomt å stille hund, syns jeg. Kan dere ikke bare se på bikkja? Det er en hundeutstilling, liksom.

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

neppe potesår, da må det være alvorlig. Etter hva jeg har forstått er denne vettens oppgave å sjekke at "breeds at risk" har god nok helse. Så jeg tipper at det var et typisk bulldog problem; pustinge

Som den løp er slik de skal løpe, de skal holde km etter km etter km i ørken. Klart man "faller" for showfaktor, men denne salukien hadde et klassisk og vakkert bevegelsesmønster. *måtte bare "forsva

Det må dog være forbanna bittert at en ikke har en runner up som kan ta BIR-posisjonen - kanskje skulle sjekken vært foretatt i god tid før gruppa så en kunne kåre en ny BIR, eller at helsesjekken ble

Guest Belgerpia
Skrevet

Denne tråden viser litt hvorfor jeg ikke syns det er morsomt å stille hund, syns jeg. Kan dere ikke bare se på bikkja? Det er en hundeutstilling, liksom.

Mend et går jo ikke fordi handlerne er så håpløse så får man jo ikke sett hunden - nå kommer værstingen

Guest Jonna
Skrevet (endret)

Denne tråden viser litt hvorfor jeg ikke syns det er morsomt å stille hund, syns jeg. Kan dere ikke bare se på bikkja? Det er en hundeutstilling, liksom.

Ehh grunnen til at man "klager" er vel pga handlerene klarer ikke vise hundene sine til sitt beste.

Man ser potensiale, men de klarer ikke vise det. Syns faktisk det var ekstra ille i denne gruppen.

Endret av Jonna
Skrevet

Mend et går jo ikke fordi handlerne er så håpløse så får man jo ikke sett hunden - nå kommer værstingen

Ehh grunnen til at man "klager" er vel pga handlerene klarer ikke vise hundene sine til sitt beste.

Man ser potensiale, men de klarer ikke vise det. Syns faktisk det var ekstra ille i denne gruppen.

Fortsatt. Kommentarer som her er grunnen til at JEG ikke liker å vise hund. At folk kommenterer MEG, ikke bikkja. Og jo, jeg veit det blir gjort.

Skrevet

Førsteinntrykket i hound gruppa: afghaner, basenji, basset vendeen, petite basset, beagle, finsk spitz, greyhound, irsk ulvehund, elghund, faraohund, strihåret dachs

Edit: Litt usikker på basenjien..

Tar ut basenji og strihåret dachs, resten består

Guest Jonna
Skrevet

Fortsatt. Kommentarer som her er grunnen til at JEG ikke liker å vise hund. At folk kommenterer MEG, ikke bikkja. Og jo, jeg veit det blir gjort.

Om du hadde kommet på ett LP stevne og gitt hunden fin feil kommando hele tiden så hadde jeg også kommandert deg og ikke bikkja...

Skrevet

Endra favoritter litt underveis... Likte både petit basset griffon vendeen (langt rasenavn...), borzoien, hjortehunden, den finske spitzen, ulvehunden, elghunden, faraohunden, podengoen, salukien, sloughien og whippeten. :P Så... da må jeg jo selvfølgelig heie på elghunden, bare fordi rasen er norsk. Og den fantastiske basseten, selvfølgelig!

Skrevet

Om du hadde kommet på ett LP stevne og gitt hunden fin feil kommando hele tiden så hadde jeg også kommandert deg og ikke bikkja...

Et LP-stevne er en bedømmelse av en ekvipasje. En hundeutstilling er en bedømmelse av hundens eksteriør.

Guest Belgerpia
Skrevet

Jejjjjj - min favoritt er plukket ut.... Basset basset basset og så heier jeg på farao og Saluki - det er mine tre favoritter.

Guest Jonna
Skrevet

Et LP-stevne er en bedømmelse av en ekvipasje. En hundeutstilling er en bedømmelse av hundens eksteriør.

Som her enkelte handlere ødelegger fullstendig med sin fremmvisning, ergo dårlig ervipasje som ødelegger for at hunden skal få vist sitt eksteriør på riktig måte.

Guest Belgerpia
Skrevet

Hmm.... den basseten er bare hel til å spise opp - jeg er helt fasinert jeg. Den bør vinne spør du meg.... den eller faraoen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...