Gå til innhold
Hundesonen.no

Twitter


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Twitter er for kjendiser og journalister; kjendisene slenger ut noe svada i ny og ne, og journalistene (følgerne) skriver om det.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvem som skal synest alle de små og kjedelige tingene jeg driver med er interessant. "Har akkurat laget meg middag", "Kommet hjem fra trening - er sliten", "Anbefaler alle å se Jernkvinnen", "Skal spise fisk for første gang i livet. Det blir skummelt, men helt konge." WHO CARES!?!?! :icon_confused:

Og ikke bryr jeg meg om hva andre gjør på heller.

Men for all del; folk får forvalte sin egen tid slik de selv vil! :yes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hvem som skal synest alle de små og kjedelige tingene jeg driver med er interessant. "Har akkurat laget meg middag", "Kommet hjem fra trening - er sliten", "Anbefaler alle å se Jernkvinnen", "Skal spise fisk for første gang i livet. Det blir skummelt, men helt konge." WHO CARES!?!?! :icon_confused:

Det er en god del diskusjon (politiske debatter) på twitter også.

Jeg var på twitter en periode, men ga det opp da jeg opplevde at jeg bare var irritert hele tiden fordi jeg ble dradd inn i en rekke idiotiske diskusjoner med idiotiske folk med idiotiske meninger.

Ellers brukte jeg det en stund til å følge med på fagfeller (filosofi), som ofte oppdaterer på twitter om sitt arbeid.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No people results for SoppenCamilla.

Var der helt i starten når det var en hype i USA,

hadde en 2-3år hvor jeg ikke var der å hadde slettet profilen min.

Men nå er jeg der med profil i det minste, skriver nesten aldri...

Twitter er ikke brukbart til stort.

Men jeg har hatt strålende suksess med support hos flere nettjenester der, de svarer styggelig raskt..

Så er det et par folk jeg kjenner som er der som skriver like mye der som på face, men ikke det samme på begge...

Og en og annen kjent person som faktisk er verd å følge med på...

Ikke alt her i livet skal være så ****** produktivt & nyttig...

Enkelte ting mennesker gjør er rimelig meningsløst, som å se på TV... ;)

Edit : tror jeg finnes under nicket TJN

Edit2 : nei det var jeg ikke men HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twitter er nå engang hva man gjør det til, da. Det er nok mange som bruker det på samme måte som FB-oppdateringer og er ute etter mest mulig followers, men det gjelder ikke alle.

Her i huset brukes det mer som en form for chat-klient enn noe annet. Ikke gidder jeg følge kjendiser osv, men jeg har mange venner som bruker det, og følger gjerne folk med de samme interessene som meg. Siden jeg en gang i tida tegna en online tegneserie brukte jeg det primært som ett "Hey folkens, nå har vi oppdatert!"-verktøy i begynnelsen, og så utvikla det seg etter det.

Stort sett går det i spill-snakk, bitching om at Painter kræsja igjen osv. Skikkelig nyttig med andre ord! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twitter har jeg faktisk fått litt sansen for etterhvert, men jeg er veldig selektiv på hvem jeg gidder å følge. Jeg er ikke særlig interessert i hva folk spiste til middag i forgårs.

Jeg følger i hovedsak folk som kan linke til interessante, morsomme og/eller underholdende artikler om ting jeg er interessert i. Nina Haaland er en av dem jeg følger. Jeg følger fagforeningen, en del arkivfagfolk, og folk og organisasjoner relatert til hobbyene mine. Jeg sjekker for eksempel ikke websidene til NKK ofte, men har de en interessant sak på gang så dukker det jo opp på twitter. NITO (fagforeningen) tipser om kurs, arrangement og relevant lovgivning, det samme med arkivfag.

Google+ har begynt å ta over noe av denne funksjonaliteten, så vi får se hva det blir til etterhvert.

@kfheen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg har ikke twitter, men har noen faste folk jeg går innom for aksjetips. Aksjeanalytikere som prøver å få et fotfeste, klienter og et godt rykte, bruker twitter til legge ut egne analyser og tips.

Og jeg ser for meg at twitter kan være et like bra sted for de som nerder på andre fagfelt. Men, nei, jeg gidder ikke følge med på hverken kjendisers bikinibilder eller hva folk spiser til middag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...