Gå til innhold
Hundesonen.no

Avl på hunder med hd/ad - forsikring


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

Ser litt lengre enn kullsøsken jeg da, se på halvsøskenene du. Og hvis du kunne fått ræva i gir og røntga din egen tispe så hadde jeg hatt enda mer og se på :D

Hun kommer til å bli røntget i løpet av året, men det er mye som tyder på at resultatene ikke kommer inn i Dogweb.

Jeg satser på PennHIP av Aradia, du skal få resultatene når de foreligger :)

Dette veit hannhundeieren, og alikevel har hun sagt ja til å låne ut hannhunden sin, selv om hun er veldig nøye på helse.

Hvilken hannhund sa du?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg syns det er aldeles latterlig at ikke forsikringsselskapene har forandret regler etter HD-indexen kom. Det er jo så feil å kun se på diagnosen. C-hunder med god index vil jo være mye bedre avlsmat

Det er jo ikke kun hoftene som avgjør om en hund er bra eller ikke

Hvorfor skal du avle på en tispe med HD C?

Hun kommer til å bli røntget i løpet av året, men det er mye som tyder på at resultatene ikke kommer inn i Dogweb.

Jeg satser på PennHIP av Aradia, du skal få resultatene når de foreligger :)

Hvilken hannhund sa du?

Det høres bra ut :D Hannhund er ikke offentlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

evnt hva du ville tenkt om du var oppdretter selv.... Vi kan "leke" oppdretter her skjønner du ;)

hehe.. Leke oppdretter er enkelt, det. Da kan man leke at man får engasjerte og dedikerte valpekjøpere som forstår verdien av testing også :) Men, jeg snakker så høyt om feilene og ulempene til hundene mine jeg, at jeg er ganske sikker på at om jeg hadde hatt en hund med noe leddproblemer, så ville jeg opplyst valpekjøperene om det, og alle ulemper jeg kjente med det.

Er det lov og spørre hvorfor du vl avle på denne hunden når det er såpass dårlig hd statistikk gjevnt over på linjene(og rasen generellt)?

Er det lov til å spørre hvor mange malamuter som røntges før de går i avl? Ikke for å være frekk, men sist jeg sjekka så var vel ingen av polarhundrasene spesielt flinke til å røntge ledd, så jeg er oppriktig nysgjerrig på om de har blitt bedre på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Leke oppdretter er enkelt, det. Da kan man leke at man får engasjerte og dedikerte valpekjøpere som forstår verdien av testing også :) Men, jeg snakker så høyt om feilene og ulempene til hundene mine jeg, at jeg er ganske sikker på at om jeg hadde hatt en hund med noe leddproblemer, så ville jeg opplyst valpekjøperene om det, og alle ulemper jeg kjente med det.

Er det lov til å spørre hvor mange malamuter som røntges før de går i avl? Ikke for å være frekk, men sist jeg sjekka så var vel ingen av polarhundrasene spesielt flinke til å røntge ledd, så jeg er oppriktig nysgjerrig på om de har blitt bedre på det :)

Så vidt meg bekjent så er det krav på avlsdyr og det er ganske vanlig og røntge ellers også, vertfall hofter. Stort sett ikke noe problem og finne en allright hd statistikk på malamute.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på DogWeb nå og tittet på staffen. Så fra 010611 til i dag. 155 røntget og det var laaangt imellom A-ene på hoftene. Noe bedre på albuer.

Det må jo da bli vanskelig å finne noen som er helt frie for for HD/AD som passer avlsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...