Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Der har du fått det ja! :) Så kjekt å høre at du er fornøyd, det gjør meg veldig glad. :D

Jeg kommer nok til å bestille fra deg snart også. Du lager masse fint! :D Må bare få råd først... Ikke det at hunden min trenger mer utstyr da men.... :P:whistle:

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bris har fått seg Fanagenser

Hage til Thorvald og tomannsbolig til oss

Dyreste hundeutstyret jeg noen gang har kjøpt

Posted Images

Skrevet

Jeg kommer nok til å bestille fra deg snart også. Du lager masse fint! :D Må bare få råd først... Ikke det at hunden min trenger mer utstyr da men.... :P:whistle:

Så kjekt! :) Har på følelsen av at det er få hunder som trenger mer utstyr :whistle:

Oh, nice! :) Hvor langt er det?

Det er 3,5meter :)

Skrevet

Skål og flaskeholdere til bil buret.

De flaskeholderne var helt geniale, tar flasker opp til 1,5 liter.

post-11240-0-14761000-1343468281.jpg

Vifte til bil buret

post-11240-0-17575500-1343468283_thumb.j

Skål til buret hjemme

post-11240-0-91293400-1343468281.jpg

Skrevet

Bruk alt for mye penger på bgb kroker, O-ringer og masse masse paracord, men nå er heldigvis lageret fullt opp for en stund når alt dette kommer, eller det vil si at noe mer tau skal jeg ha men ikke helt med det første trooor jeg. :sweat:

Hvor kjøper du kroker og ringer fra?

Skrevet

Hvor kjøper du kroker og ringer fra?

Jeg har fått tak i kroker og ringer gjennom et familiemedlem som jobber i en bedrift og det er egentlig ikke mulig for privatpersoner eller små firma å kjøpe derfra.

Skrevet

En hundeseng fra Europris, sålangt er bikkja fornøyd i hvert fall :P Den er i skinn, eller mest sannsynlig i falskt skinn og noe fleece. Har et enkelt grått teppe fra biltema oppi også, veldig slitesterkt :)

Skrevet

Back On Track nettingdekken til kållisen.

045557_01.jpg

Kjøledekken til kållisen.

055554_02.jpg

Interball, som fort ble en av favorittene til både Ben og Bliss.

051076_01.jpg

samt maaaasse webbing, pyntebånd, d-ringer, metallspenner, fleece, pels/fuskepels. Så nå er jeg blakk, kan man si :P

Skrevet

Det var skikkelig fint :)

Har også opplevd det med lengden rundt før, det er så dumt med dobbelt rundt :(

Dersom jeg bestiller fra noen som syr halsbåndene selv, så bestiller jeg alltid egen lengde i kommentar feltet, da slipper jeg "dobbelt rundt"

(uff idag var det vanskelig å skrive det jeg skulle si, blir litt rotete..hi hi ;) )

KGrHqZogE9c9GnFh-BPfzZr4oLQ60_3.jpg

72stk...så nå håper jeg noen soniser kanskje vil kjøpe noen, fikk dem super billig (pakke pris) og høsten nermer seg desverre fort :(

Oi, de var kule!!

Kroker får du hvertfall på Biltema. Jeg kjøpte noen der her om dagen, men ringer er jeg ikke sikker på.. Så ikke etter det..

Det er under båtutstyr..

http://www.biltema.n...onteringsdeler/

Men på biltema er de dyre.... Bør finne et sted der man kan bestille maaaaange og få god pris.

Men slik som BGB kroker er blitt svindyre nå :-/

Skrevet

Oi, de var kule!

Men på biltema er de dyre.... Bør finne et sted der man kan bestille maaaaange og få god pris.

Men slik som BGB kroker er blitt svindyre nå :-/

må bare spørre. hva bruker dere disse krokene til? har falt helt ut jeg :icon_redface:

Skrevet

Skulle inn og kjøpe meg en pipeball til og erstatte den andre filla, bare sånn at hundene har noe og svømme etter, men det går jo aldrig slik at jeg bare kjøper en.. Lærer aldrig.

Det ble to slike, i håp om at jeg har funnet en ball de ikke klarer og ødelegge

xcart-1409.jpg

Men de flyter jo ikke så da måtte jeg ha en slik

KongAquaFloatingDogToy.JPG

En slik, siden vi skal på kurs i helga

33de7fdb3721a80a6f2475b16576b6b7_XL.jpg

ei ny snor til den ene kongen jeg hadde fra før som mistet sin, en latexball som jeg tror går i stykker rimelig kjapt men som butikkmannen mente var et godt valg for hunder som ødelegger. Vi får se, den kosta bare 40 kr så jeg kjøpte en. Og et ekstra godt tyggebein, ekte bein med noe kjøtt og greier på, til begge to for og lette samvittigheten min for at langturen lot vente på seg i dag. Og vips så brukte jeg 7 ganger så mye penger som jeg tenkte.. :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke et dumt spørsmål i det hele tatt! Det er faktisk veldig lurt å tenke på både helse, mengde og hva slags belønning man bruker. Til valp ville jeg brukt små, myke godbiter som er lette å spise raskt. Poenget er at bitene skal være bittesmå, spesielt når du belønner ofte. Bruker du mye godbiter i trening, kan du gjerne ta litt av dagsrasjonen og bruke den som treningsmat. I starten belønner man ofte, fordi valpen skal forstå hva som lønner seg. Etter hvert som atferden blir mer stabil, kan du begynne å belønne mer variert: noen ganger godbit, noen ganger ros, noen ganger lek, noen ganger å få snuse, hilse eller løpe videre. Lek kan også være en veldig god belønning, særlig for valper som synes drakamp, jaktlek eller leke sammen med deg er gøy. Du trenger ikke ha alle lommer fulle for alltid, men i valpeperioden er det smart å ha belønning lett tilgjengelig. Etter hvert faser du ikke belønningen helt ut, men du belønner sjeldnere og mer strategisk. Jeg har skrevet mer om ulike typer belønning her: Belønning – hvordan og med hva belønner jeg hunden min?
    • Jeg har en venninne som har to hunder mad navn Emmy og Lilly, så det var litt morsomt! Jeg synes Emmy er finest av de tre
    • Ja, det kan absolutt virke som om en hund har “null sosiale ferdigheter”, spesielt hvis hun har hatt lite gode erfaringer med andre hunder, dårlig sosialisering, mye stress eller har lært at konflikt er den tryggeste strategien. Men ofte handler det ikke om at hunden “ikke gidder å forstå”, men at hun blir så stresset, usikker eller gira at hun ikke klarer å lese signalene godt nok. Da kan hun enten bli for intens, gå for tett på, overse dempende signaler eller reagere kraftig når andre hunder sier ifra. Jeg ville ikke latt henne “finne ut av det selv” med andre hunder hvis det stadig ender i konflikt. Da får hun bare mer trening i feil strategi, og de andre hundene får en dårlig opplevelse. I stedet ville jeg jobbet med veldig kontrollerte møter: god avstand, rolige hunder, korte økter, parallelle turer og pauser før det bikker over. Målet er ikke nødvendigvis at hun skal bli sosial med alle hunder, men at hun lærer å være rolig rundt andre hunder uten å måtte bort, mase, kjefte eller skape konflikt.
    • Hei! Jeg ville vært litt forsiktig med å tolke dette som “bølling”, selv om det kan se sånn ut. Hos usikre hunder kan bjeffing fort bli en strategi som fungerer: “jeg bjeffer, og da får jeg mer kontroll / den andre hunden holder avstand”. Selv om nabohunden er snill, betyr ikke det nødvendigvis at Lilje opplever situasjonen som trygg. Jeg ville derfor ikke latt henne være tett på ham når hun kjefter, men heller bruke ham som en trygg treningshund på større avstand. Gå parallelle turer der hun slipper direkte kontakt, blikk og press. Belønn rolig atferd, snusing, kontakt med deg og det å kunne se ham uten å reagere. Hvis hun begynner å kjefte, er dere sannsynligvis for nærme eller situasjonen varer for lenge. Målet er ikke at hun skal “skjerpe seg”, men at hun lærer en annen strategi enn å skremme bort. Og for nabohundens skyld er det helt fair å skjerme ham fra å bli kjeftet på tett oppi. Jeg ville fortsatt brukt snille hunder i treningen, men med mer avstand, kortere økter og mindre direkte samhandling. Jeg har skrevet mer om dette her: Hunden bjeffer på andre hunder – hva kan du gjøre?
    • Hei! Dette høres ut som en hund som allerede går med ganske høyt stressnivå, og da kan bilkjøring fort bli veldig overveldende. Særlig for en omplasseringshund som fortsatt er i en ny situasjon. Jeg ville forsøkt å dele biltreningen opp i veldig små steg, og ikke bare “kjøre mer” for at hun skal venne seg til det. Start gjerne med bilen helt i ro: gå bort til bilen, belønn, gå vekk igjen. Etter hvert kan hun være inni bilen uten at dere kjører, så med motoren på, og til slutt veldig korte kjøreturer. Målet er at bilen gradvis blir forutsigbar og trygg, ikke noe hun må “holde ut”. At hun ikke takler å være alene i bilen, ville jeg trent på separat og på samme måte: så korte avstander/sekunder at hun ikke rekker å få panikk. Jeg har skrevet en mer konkret steg-for-steg-guide her: Biltrening for redde hunder
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...