Hermes Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Denne filmen ifra i fjor *klippe* Noe spesielt du reagerer på? Siter
Guest LXT Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Lurer på om Kooiker ikke er en godkjent rase der borte? Syns jeg har hørt noe om det. Må undersøkes;) Men vet at noen kooikerfolk arrangerer sine egne utstillinger... What? Ja dette må vi finne ut av! Siter
Zitka Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Forfjor I fjor ble skotsk hjortehund best in show, så da kan neppe whippet ha vunnet den gruppen Montro om det er den samme skotske som er på den filmen der... Kremt, ja, vi var i 2012 nå ja Noe spesielt du reagerer på? Jeg synes denne tispa springer litt "anstrengt".. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg et bedre og lengre sted jeg Siter
SFX Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 What? Ja dette må vi finne ut av! Entlebucher sennenhund ble anerkjent av AKC først i år, selv om rasen har vært i USA lenge. Så i år er første året at rasen får være med på Westminster, for eksempel. Men de har selvfølgelig hatt et rasemiljø forut for godkjennelsen som kom i år. Siter
Lola Pagola Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Spotlights Ruffian Ikke min smak. Overvinklet bak, dårlig front, egentlig bare rar Siter
Guest LXT Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Entlebucher sennenhund ble anerkjent av AKC først i år, selv om rasen har vært i USA lenge. Så i år er første året at rasen får være med på Westminster, for eksempel. Men de har selvfølgelig hatt et rasemiljø forut for godkjennelsen som kom i år. Såppas ja. Da tar det vel tid før kooikern blir godkjent tenker jeg. Men dette må undersøkes nærmere. Siter
Benedicte Skrevet 13. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Spotlights Ruffian Ikke min smak. Overvinklet bak, dårlig front, egentlig bare rar Det lignet på den som vant i fjor, eller ble BIM Kan det stemme? Syns egentlig alle prikkedyr er like, men jeg minnes en dalmis som så litt slik ut... Siter
Debbie Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Det var en typisk dalmatiner fra USA, trist og lite pent. Siter
Djervekvinnen Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Ingen bilde av greyhound enda. Siter
Benedicte Skrevet 13. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Ingen bilde av greyhound enda. Du kan jo prøve å google om navnet til hunden har kommet ut Siter
Djervekvinnen Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Hvis dette er riktige hunden da, så var dette en utrolig fin grey. Akkurat slik jeg liker dem. (men litt for mye stopp etter min smak) Perfekte vinkler og lengde, minner meg mye om Nitro i bygningen. Men det er jo kun basert ut ifra et bilde. Siter
HeleneFS Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Æsj, terriere er ikke før i morgen. Gleder meg til å se, har sett mye filmer fra USA og Cairnene der ligner mer og mer på Westie, helt sykt.. Siter
Evelzz Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Spotlights Ruffian Ikke min smak. Overvinklet bak, dårlig front, egentlig bare rar Enig Lola. Vinklene satt så lavt også, så helt rart ut! Så hadde han alt for kraftig nakke i forhold til den ikke-eksisterende fronten Skeptisk! Det lignet på den som vant i fjor, eller ble BIM Kan det stemme? Syns egentlig alle prikkedyr er like, men jeg minnes en dalmis som så litt slik ut... 10 poeng til deg - han vant i fjor også Siter
SFX Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Såppas ja. Da tar det vel tid før kooikern blir godkjent tenker jeg. Men dette må undersøkes nærmere. Jeg dobbeltsjekket meg selv, og jeg sa litt feil - de har vært anerkjent av AKC en stund, men i år er første året de får lov til å delta på Westminster - så selv om rasen ER AKC-godkjent, kan det ta lengre tid før de får spise kirsebær med de store gutta. Siter
Hermes Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Jeg synes denne tispa springer litt "anstrengt".. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg et bedre og lengre sted jeg Hm... ok... usikker. "Bedre og lengre steg" høres ikke ut som en moderat, funksjonell mynde etter min mening. Her fra en kommentar til den amerikanske rasestandarden: Judges should look for ease of movement with ‘daisy cutting’ action with a minimum of effort. Remember that this is a running (sprinting) breed, not a trotting breed, so you should not be looking for ‘TRAD’ (Tremendous Reach And Drive) but rather efficiency of motion. When viewed from the side at a moderate trot, gait should be unrestricted, balanced and effortless. http://www.americanw...tedStandard.pdf Siter
Zitka Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Hm... ok... usikker. "Bedre og lengre steg" høres ikke ut som en moderat, funksjonell mynde etter min mening. Her fra en kommentar til den amerikanske rasestandarden: http://www.americanw...tedStandard.pdf Jeg synes det lignet mer på tripping jeg da enn et godt løpesett.. Kan hende jeg ikke kan rasen godt nok, men en funksjonell mynde må vel ha et effektivt og godt løpesett.. En hund som strekker seg litt og løper litt mer naturlig, er vel bedre...? Siter
Benedicte Skrevet 13. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 http://www.americanw...tedStandard.pdf Liker de tolkingene av standarden veldig, veldig godt. Håper de ordner en slik til basenjiene etterhvert også Veldig interessant å lese hvert fall. Siter
Hermes Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Jeg synes det lignet mer på tripping jeg da enn et godt løpesett.. Kan hende jeg ikke kan rasen godt nok, men en funksjonell mynde må vel ha et effektivt og godt løpesett.. En hund som strekker seg litt og løper litt mer naturlig, er vel bedre...? Jeg skal ikke si noe sikkert om akkurat denne hunden (på denne filmen). Men hunden skal ikke strekke seg maksimalt i steget, i hvert fall, men ha moderate, enkle steg. FCI-standarden sier følgende: Frie. Bakbena føres langt innunder kroppen for god fremdrift. Forbena strekkes godt fremover og lavt over bakken. Ikke styltete, høyttravende, korte eller trippende bevegelser. Det er mulig hunden på filmen blir noe styltete/trippende som du sier. Skulle gjerne sett riktig whippet-trav fra siden, i riktig vinkel. Siter
Aslan Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Finsk lapphund; Sugarok Born in the USA Det er et eller annet med hunden jeg ikke liker (klarer ikke helt å sette fingeren på det, det kom tydeligere frem på endel av de andre bildene jeg fant), men syns ikke det er noen veldig dårlig raserepresentant, sånn egentlig. Sleit med å finne et ordentlig godt bilde der jeg var sikker på at det var riktig hund, da. Og på mange av bildene var hodet til hunden trekt opp i unaturlig stilling av handler :/ Siter
Zitka Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 (endret) Jeg skal ikke si noe sikkert om akkurat denne hunden (på denne filmen). Men hunden skal ikke strekke seg maksimalt i steget, i hvert fall, men ha moderate, enkle steg. FCI-standarden sier følgende: Det er mulig hunden på filmen blir noe styltete/trippende som du sier. Skulle gjerne sett riktig whippet-trav fra siden, i riktig vinkel. At de ikke skal strekke seg maksimalt er jeg enig i, menmen.. Når alt kjem til alt, så er vi sikkert enig i grunn Edit: har prøvd å søkt på filmer på riktige bevegelser hos en whippet.. Men har ikke funnet noe særlig matnyttig enda Endret 13. Februar 2012 av Krutsi Siter
Siri Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Oi, artig at en ukupert hund kan vinne i USA . AM Champion 2011 Ch Stormfield SEISO at Charson Han er importert fra England og ser veldig bra ut (dvs - på det andre bildet jeg har sett av ham - men det fant jeg ikke). Det er iallefall gode linjer og et anerkjent oppdrett . Siter
Sasha&Kiara Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 (endret) Får litt deja vu nå. For føler jeg skrev dette ifjor å Men jeg finner ikke japansk spisshund jeg? Har de ett eller annet sært navn? Eller er de bare ikke med? Redigere litt ja Stemmer USA dette, og eskimo hundene er USAs svar på Japanere. Japansk spisshund er ikke godkjent raser borti der Endret 13. Februar 2012 av Sasha&Kiara Siter
Maria Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Beste papillon er kåret i dag: GCH Lafford Fly Me Too Farleysbane En god representant for rasen synes jeg Flott var han! Siter
Synnikken Skrevet 13. Februar 2012 Rapporter Skrevet 13. Februar 2012 Hvor finner jeg bilder? *dum* Siter
Recommended Posts