Gå til innhold
Hundesonen.no

hunder er ikke laget av glass....!


Caro
 Share

Recommended Posts

Åh føler litt for å være litt grinete i dag!

Jeg er så lei av pinglete by tupper (spesielt, beklager hvis noen føler seg truffet! det er ikke meningen det )

Ser folk som blir dratt rundt av sine store hunder de bare har fordi de ser så bra ut eller noe slik, og hvis de ser eller hører att noen snakker hardt eller strengt til sin egen hund er det: "dyremisshandler, oh my god!"

Jeg er utrolig glad i hunden min, kunne aldri ha skadet han på noen måte, men han får ikke lov til å gjøre akuratt som han vill og da får han høre det hvis han gjør noe han VET han ikke har lov til..er jeg en dårlig hundeeier da?? misshandler jeg han??? -.-

Så en dame en gang med en RR hund, hun gikk i HØYEheler og hadde 0 kontroll på den store hunden som bare gikk dit han ville mens hun vaglet etter! Åsså sa hun: jah han er jo snill, og hjemme pleier han å jage litt på bambi noe jeg synes er kjempe gøy, men han kommer ikke når jeg roper på han daaaaa. ÅH KVINNFOLK!!

også er det de som er redde for å skade hunden sin og gjør ingenting for å stoppe den hvis den går på å biter noen, da står de bar og "nei, nei slutt da vennen, ikke gjør sånn" hollywood tupper det ja! -.-

Hoh, det var godt å få ut! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke poenge hennes var at de går i høyhelte sko, men heller kanskje får å gi oss et bilde på den "pripne" dama. Pripne damer går jo heller i høyhelte sko, enn i store fjellsko. Også vil jeg tro det er forskjell på høyhelte sko, og HØYhelte sko. :P

Jeg skjønner godt hva hun mener, hunder tåler jo litt, og trenger å bli litt snakket til får å kunne oppføre seg. Folk som lar hundene sine gjøre akkurat som det passer hundene, irriterer meg, får hundene blir rett og slett teite..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var vel heller det at man kan ta i bikkja om de ikke oppfører seg. Det er lov å oppdra. I stede er det enkelte mennesker som er superfisefine, går i pynteklær og nekter å oppdra hunden sin fordi at da er man dyremishandler. Hadde jeg vært en sånn så hadde jeg valgt lave sko i alle fall :P

Når det er sagt har jeg aldri sett et sånt menneske før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Mulig det, men å lage en diskusjon med utgangspunkt i et menneske man har gått forbi som hadde en uoppdragen hund og poengterte at vedkommende hadde høye hæler og stor hund for at det ser bra ut? Det er jo ikke dømmende i det hele tatt *dryppende sarkasme*. Jeg vet veldig mange her inne på sonen også som har hunder, til og med store hunder, som ikke kan gå pent i bånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som du har mer problem med store hunder, enn att hundene er av glass.

Hilsen hun som går på tur med grande og hæler :o

Hehe har 0 problem med store hunder, er de jeg liker best! :)

Å det var egentlig ikke høye heler som var poenget, det var det med att hun hadde 0 kontrol og nesten falt hele tiden fordi hun balanserte på helene mens hun holdt en spinn vill RR som hoppet, drog i båndet som en galing! :)

Jeg lufter terven min med høye hæler hver dag jeg... gidder da ikke skifte sko mellom hundelufting og at jeg går på jobb.

Det var ikke helene som var hele poenget da, det var det att hun nesten falt sammen hele tiden mens hun sto iro med en fullt voksen, uoppdragen RR som hoppet og danset omkring og drog henne med seg over alt. :)

Mens jeg går tur med to halvgale huskier i sele og magebelte, og kommer på jobb i sorrell sko :w00t:

Forøvrig enig, hunder er ikke av glass, og mine tåler å bli snakka til. Men akkurat den gå fint i band delen har jeg ikke prioritert...

Hehe, ja jeg går i fjøs sko på tur og jobb (jobber jo i fjøs så da blir det jo sånn :P ) Jeg er ikke streng på å gå pent i bånd, men att hunden skal oppføre seg å ikke være helt spinnvill hele turen og da vi står i ro er jeg nok litt streng på ;)

Poenget var vel heller det at man kan ta i bikkja om de ikke oppfører seg. Det er lov å oppdra. I stede er det enkelte mennesker som er superfisefine, går i pynteklær og nekter å oppdra hunden sin fordi at da er man dyremishandler. Hadde jeg vært en sånn så hadde jeg valgt lave sko i alle fall :P

Når det er sagt har jeg aldri sett et sånt menneske før :P

Okei så har jeg nok ikke sett så veeeeldig mange av dem, men de jeg har sett er extreme! :P

1 eks da som ikke har med høye sko osv, var ett par som hadde en hund på 1 år, de behandla den som ett barn, han skulle sove kl 9 (hunder er jo vane dyr så greit nok det) men han skulle sove på rommet deres, de satt sammen med han til han sovnet også lista de seg ned for å se på tv, å de skrudde lyden på tv nesten heeeelt ned for å ikke vekke hunden. :P synes det blir litt extremt jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir hundene mer og mer veloppdragne, jo lenger ut på tur vi kommer. Etter å ha ligget inne hele dagen, er det mye som skal snuses, tisses og bæsjes på. Møter vi nabohelvetesdrittbikkjasomharskyldaforaltvondtiverdenhilsenfibi sånn nesten før vi er ute av porten, går vi nok denne RRen og dama hans en høy gang. Er ia med, er kanskje fottøyalibiet i orden, også :D

Edit: Jeg gidder skjelden å si noe, for bråk avler bråk, men det hender jeg er litt uforbredt og må vikle meg ut av tremetern til Scilos, hive Tinka sitt bånd over i venstre (evt høyre) hånd sammen med Scilos, få Fibi inn på min side med kort, kort bånd, hurtigvarianten er å tråkke på båndet og stå dørgene stille til uværet er over. Er Ia med, tar hun Fibi, morsker seg litt, og møkkatollern blir en engel. En sur engel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir hundene mer og mer veloppdragne, jo lenger ut på tur vi kommer. Etter å ha ligget inne hele dagen, er det mye som skal snuses, tisses og bæsjes på. Møter vi nabohelvetesdrittbikkjasomharskyldaforaltvondtiverdenhilsenfibi sånn nesten før vi er ute av porten, går vi nok denne RRen og dama hans en høy gang. Er ia med, er kanskje fottøyalibiet i orden, også :D

Men det hadde tatt seg bedre ut, azz, hvis du hadde giddi å kommet med en lengre forklaring og unnskyldning for bikkjenes oppførsel når de oppførte seg sånn, lizzm. :cheerleader:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri om jeg går med Mana i høye hæler ass! Det er DØMT til å gå galt :lol: Har faktisk vurdert det fordi jeg føler meg penere med høye hæler, men når man har en vilter, ung trekkhund i enden av båndet.... Nei ikke verdt det :P Funksjon teller mest for meg altså.

Forøvrig er jeg enig i at hunder ikke er lagd av glass, og det er tilfeller jeg har sett eiere gjøre lite med oppførselen til hunden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ofte alle tre hundene mine med inn til byen, og da går jeg i høye hæler. MEN det var et lite problem når jeg det stod en kjerring med bikkje midt i veien og pratet med naboen, nektet å flytte seg OG det var speilblank is. Da skulle jeg hatt de høyhælte skoene med brodder som noen viste i AN-tråden :D

Ellers spør jeg som Ida, hadde det sett bedre ut om damen røska litt i båndet på veien og kjeftet litt for tomme ører? Det kan hende denne damen kjenner sin egen hund litt bedre enn deg skjønner du, og vet at det ikke nødvendigvis fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har TO hunder som jeg noen ganger går med i HØYE hæler. Så høye hæler at det kan være en utfordring å gå med om vinteren uten hunder. Jeg er også ellers ganske glad i klær. Definitivt den pripne dama som blir beskrevet! Jeg har også to hunder som noen ganger blir litt "aktive" ved å hause hverandre opp, og det er rett og slett ikke alltid jeg gidder å ta kampen akkurat der og da. Jeg har også to hunder som gjerne vil jage bambi og ikke snur når de er i jakt. :cheer:

Godt å høre at jeg blir dømt! ;) Jeg har jo selv fordommer mot settereieren borti gata som denger bikkja si når den kommer tilbake fra å stikke av, så det skulle vel bare mangle at det gikk andre veien og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ofte alle tre hundene mine med inn til byen, og da går jeg i høye hæler. MEN det var et lite problem når jeg det stod en kjerring med bikkje midt i veien og pratet med naboen, nektet å flytte seg OG det var speilblank is. Da skulle jeg hatt de høyhælte skoene med brodder som noen viste i AN-tråden :D

Ellers spør jeg som Ida, hadde det sett bedre ut om damen røska litt i båndet på veien og kjeftet litt for tomme ører? Det kan hende denne damen kjenner sin egen hund litt bedre enn deg skjønner du, og vet at det ikke nødvendigvis fungerer.

Jada det er sant det, ;)

Nå mener ikke jeg att alle som liker å gå i noe penere klær osv er elendige hunde eiere da, er bare det att så mange nå til dags kjøper seg hund fordi den kanskje "matcher" ett antrekk eller att de er "mote" å ha en hund, kanskje i vesken eller noe ;) (neeei tror heller ikke att alle veskehunder har det vont eller blir dårlig behandlet så det er sagt :) )

Jeg er vokst opp på gård der en hund er en hund, men aldri har det vært greit å denge en hund. Hjemme der jeg vokste opp var hunden en arbeidshjelp for faren min, han hadde med seg hunden overalt, på jobb og i fjøset. Hunden hadde/har det veldig bra han, eneste er at den blir furt hvis pappa reiser ifra han på fotball trening eller noe! :)(sporet litt av nå kansjee.... :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Caro, siden du sikter mest til denne store RR'en. Du VET jo ikke om de faktisk trener på dette, går på kurs ellers, kanskje er hunden akkurat omplassert ol?.

Jeg vet i hvertfall at jeg så slik ut for noen mnd siden (munis helene på det tidspungtet) med min grand danois, hun var en ufordragelig unghund, selvom vi trente masse ellers. Men noen ganger var det bare best å holde kjeft å prøve å passere whatever uten å lage oppstyr, bikkja gadd jo ikke høre uasett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med sonen å henge seg opp i ting om dagen a? :icon_confused:

Går det ikke an å tenke på litt generelt grunnlag selvom TS trekker frem noen eksempler (hadde hun ikke gjort det, så hadde vel det vært feil også :rolleyes2: ). Det er vel f.eks en grunn til at artikler som dette: "Duller vi for mye med hunden", dukker opp nå. Det ropes fort ut om at man er dyremishandler og man blir sett ned på om man setter på plass bikkja si, setter grenser og ikke bare godsnakker og förer på med pølser (litt satt på spissen).

At eiere går rundt i høyhelte sko er uvensentlig, men det gjør det nesten litt komisk. Så noen som føler seg litt tråkket på kanskje? :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tror sikkert at jeg er en ubrukelig hundeeier der jeg kommer med barnevogn, jålebikkje og sier ( med lys fin stemme) " det går bra Mozza, den er ikke farlig!" til jålebikkja når hun gneldrer rabiat på en passerende hund. I tillegg går jeg med lilla flexibånd OG belønner hunden med godis og søt stemme etter passeringen..

Det kan de bare få tro, det er litt morsomt :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica:

Er vel kanskje mer det at folk har lett for å henge ut andre uten å vite bakgrunden? Hva vet TS om hva folk styrer med ellers?

Jeg går rundt i perioder og har veldig lite kontroll på min veldig store hund, og har fått slengt mang en gang i trynet at jeg må disiplinere hunden min mer. Hun er ikke av glass, og vi trener ganske mye vi, men noen dager orker man rett å slett ikke å bry seg om at hunden vimser litt. For MIN del trenger ikke hunden å gå superpent, så lenge den ikke plager andre.

Ellers så satt jeg selv ting på spissen litt lenger opp altså, jeg SER humoren i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...