Gå til innhold
Hundesonen.no

Backup av bilder


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg gidder ikke å redigere bilder, så her i huset er bildene som de er.

Vi har en ekstern server på et serversenter som kjører jevnlig backup mot hjemmeserveren. Men det er kanskje for litt mer avanserte it-mennesker.

Om vi ikke hadde giddet å drive det selv hadde jeg nok valgt en ekstern backup-tjeneste online.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ekstern harddisk hvor jeg lager alle bildene, både de som er redigerte og de som ikke er det. Minner meg forresten om at jeg må ta en backup nå.

Og hvor har du denne eksterne harddisken? Om den ligger på skrivebordet ved siden av maskina så er det ikke veldig nyttig ift. brann, for eksempel. Du bør også sjekke disken for feil med jevne mellomrom. Ha den i en postboks eller brannsikker safe, isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor har du denne eksterne harddisken? Om den ligger på skrivebordet ved siden av maskina så er det ikke veldig nyttig ift. brann, for eksempel. Du bør også sjekke disken for feil med jevne mellomrom. Ha den i en postboks eller brannsikker safe, isåfall.

Det var et lurt tips. Kan legge den i safen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endel på DVD og så og si alt på ekstern harddisk. Har lagret alt "rått og råde" for harddisken har så stort minne at jeg neppe får fyllt det opp. Noe er lastet opp i Picasa. Nå er det en stund siden jeg har lagt over på harddisken, så jeg burde visst tatt et skippertak. Er ikke flink til å slette bilder uten verdi. Det burde jeg ha gjort, samt laget litt mer system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sett på NAS, eller evt. bygge en ufattelig rimelig, helt OK pc med et svært rack/kabinett hvor du har plass til mange disker. Før flommen i thailand så var det meningen å gå til innkjøp av 40tb (20x2tb) for 10000kr, men da var prisen jeg fikk 500kr stket. Samme disk kostet etter flommen (som skjedde når jeg skulle gå til innkjøp - **** my life :<) flommen 2500kr (ca). Nå ligger de heldigvis på tilbud til 1495 hvor ordinærpris er 1795. Håper de kommer seg ned igjen til under tusenlappen i løpet av sommeren så jeg kan få mer disker. Har hittil måttet slette masse fra de gamle diskene (og den ene med KUN bilder røk forleden måned...) for å få plass til nye bilder.

Pass på å ha backup, folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ble jotta.no nevnt... :rofl:

Har Ubegrenset Gb lagring hos Jotta.no hvor alle bildene og dokumentene å alt jeg vil ha en kopi av, ligger...

(Å pdd har vi 105Gb bare med bilder)

Dropbox er hakket bedre en jotta, men jotta er helnorskt så dine bilder forlater ikke landet, og ikke minst så er jotta mange ganger billigere en dropbox...

500lapp for et år med ubegrenset antall Gb lagring, finnes ingen i verden som tilbyr det utenom norske jotta...

Har rundt 10Gb på dropbox som jeg bruker til alt av dokumenter og ting i forhold til jobb og hundeklubb...

Dropbox invitasjon : http://db.tt/OThOgWg

I tillegg har jeg noen eksterne harddisker som jeg bruker til ting jeg ikke har plass til lengre å ikke trenger å ha på pcn...

CD, DVD og også Blu-Ray til privat lagring er dødt...

Alt for dyrt, treigt og upraktisk til masse-lagring...

Eksterne harddisker og Online backup er dagens løsninger. :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...