Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger desperat hjelp! Plakat til teateroppsetning.


Ia
 Share

Recommended Posts

EDIT: Dette ble en veldig lang tekst. Dere trenger egentlig ikke å lese hele. Bare se på bildene, og vil at dette er såå viktig for meg! Og en hel skole! Og dere kan bli kjendiser, for jeg kommer til å reklaere noe sykt hvis dere ønsker det!

Hvert år setter hver linje på skolen min opp en stor produksjon. "Hovedproduksjon" kaller vi det. Jo høyere opp man kommer i klasse og nivå, jo større og viktigere er denne produksjonen. Alt spiller en stor rolle. Vi jobber hardt med dette nå, og i år setter vi opp Shakespears "En midtsommernattsdrøm".

I år har jeg tatt på meg mange (kanskje litt for mange?) oppgaver. Inspisient, lydsjef, dans - og koreografiansvarlig, musikalsk ansvarlig, PR ansvarlig og naturligvis: skuespiller.

Alt har gått på skinner så langt. Dansene er ferdige, musikken er klar, gruppa fungerer utmerket og vi har det fantastisk!

Men en ting var vi veldig sent ute med - å få tatt bilder til plakaten. Premieren er førstkomne mandag, og meningen er at vi skal reklamere en hel masse denne uken. For å gjøre det trenger vi naturligvis en fantastisk plakat!

For noen dager siden tok jeg og venninnen min bilder. Da jeg i går skulle laste dem inn på PC'en, var de borte. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd. De er borte. Enten har jeg gjort noe feil, eller så har noen bestet seg for ødelegge for oss, og slette dem. Jeg har mange på listen over hvem som kunne funnet på noe sånt.

Det er helt vanvittig kjipt! Vi har absolutt ikke tid til å ta nye bilder, og jeg har ikke tid noen annen dag enn i dag til å sitte og redigere. Jeg jobber 14 timer om dagen frem til premiere, og korte puste-pauser er ikke nok tid til å redigere på. Alle ble helt desperate da vi fant det ut, og jeg bare: "HERREGUD! JEG MÅ BE SONEN OM HJELP!" Så det er det jeg gjør nå..

Jeg ønsker at hovedelementet på plakaten er en hvit maske, som brukes som virkemiddel gjennom stykket.

Hvis noen kjenner historien til stykket, kjenner dere antageligvis den røde blomsten.

For dere som ikke gjør det: En av de ledende konfliktene i stykket oppstår når en hvit blomst blir truffet av Amor's pil. Denne hvite blomsten forvandles til en stor, rød blomst, med magiske krefter. Den som får noe av blomstens saft i øyet, forelsker seg i den første den ser.

Dette vil vi illustrere. Jeg ser for meg masken, blomsten og en rød dråpe/tåre på bildet. Hvordan det er kombinert er egentlig ikke så viktig, men jeg har sett det for meg litt slik:

post-807-0-00756600-1328636503.png

Haha! Fantastisk! Dette er hvorfor jeg ikke er i stand til å gjøre dette selv. Men noe som dette, da. Bare med enten dråpe eller tåre, kanskje, vi trenger vel kanskje ikke begge deler. Eller jeg vet ikke. Det som ser best ut. Vinkler og sånt er også noe dere gjerne kan få velge selv!

Masken er ganske enkel. Blomsten skal liksom være vakker, men det trenger ikke å være så komplisert. Vi trenger å skrive tittelen på stykket, samt hvor det spilles og tidene. Det tar jo litt plass. Hvor det skal stå spiller ingen rolle for meg.

Inspirasjon:

twilight-series-covers-twilight-series-1381301-956-360.jpg

Haha.

Og slik ser altså masken ut:

maskebilde.png

Åå, jeg ber, sonen! Værsåsnill å hjelpe meg. Jeg ser virkelig ingen annen utvei nå enn å be om hjelp.

Jeg vet ikke hvor ellers jeg kan få det enn her.

Dette betyr så mye for meg, gruppa og hele skolen.

Jeg skal naturligvis dele navnet til kunstneren overalt hvis det er ønskelig. Plakaten vil bli rammet inn og hengt opp på skolen min, og henge der "for alltid". Det er tradisjon etter forestilling :)

Dessverre har vi et stramt budsjett. Men om du vil ha en liten sum for arbeidet, skal vi sikkert kunne klare å ordne det. Det viktigste nå er at vi får oss en plakat!

Å, nå krysser jeg alt! Hjertet mitt dunker hardt her nå. Det hadde vært en enorm lettelse å få orden på dette. Hjelpe Ia og kunsten hennes? :heart:

EDIT:

Glemte kanskje å nevne at blomsten er en rose. En stor, rød rose. Kanskje jeg nevnte det. Stressa! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo her vi treffes om dagen, så da så *furte*

Googla: "White mask" og fikk opp en haug :icon_redface:

:lol:

Lei for det, mamma :heart: Vi får masse tid til hverandre i vinterferien, da! Også ser du meg jo på scenen på mandag :D

Og det gjør INGEN ting om dere velger å bruke et bilde fra google og redigere på en blomst og sånt. Men det må være god nok kvalitet til å kunne skrive ut i A3-størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet Aymee her inne er flink til å tegne ting raskt, det er jo ikke verre enn at man bruker bildene fra google som inspirasjon og tegner etter dem. Meeen det krever jo at man klarer å gjøre det raskt om du trenger det i løpet av ett døgn (dvs. jeg er nok ikke den rette til å gjøre det, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke si a, men ikke B..

Altså, ingen mamma i hele verden er noe annet enn lykkelig over at ungdommen er oppegående og lovlydige. Når jeg tøyser med noe annet, trenger jeg ikke å bli oppdratt :lol: Litt morsomt er det. jo :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet Aymee her inne er flink til å tegne ting raskt, det er jo ikke verre enn at man bruker bildene fra google som inspirasjon og tegner etter dem. Meeen det krever jo at man klarer å gjøre det raskt om du trenger det i løpet av ett døgn (dvs. jeg er nok ikke den rette til å gjøre det, hehe).

Kunne trengt en Aymee.... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da kunne finnes en sonis som kan hjelpe Ia? Er jo så mange som er flink på photoshop her inne!

Dette er så mye som jeg kan få til i paint.net med bilder fra google :icon_redface: , så det må da være noen som kan klare noe med et skikkelig program?

ialol.jpg

Edit: Følte at den dråpen var vel malplassert da men :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, takk, gode Powers!

Og ikke minst tusen takk til verdens beste mamma som vil bidra! Tenk så heldig jeg er, som har en mor som bryr seg så mye om hobbyen (/livsstilen) min.

Da er det altså slik. Kan tilby 200 kroner og veldig mye kjærlighet. Jeg har en forferdelig vond klump i magen nå. Klarer ikke dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...