Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er farlig undervekt hos hund?


Bombini
 Share

Recommended Posts

Det skumleste for hunder som er undervektige (siden overskrift i tråden er hva som er farlig) Er at imunforsvaret blir kraftig nedsatt. Det gjør hunden utsatt for infeksjoner av ymse slag, som lett får fatale følger hos hund. Alle hunder har også larver av mark i seg (som ikke ormekurene tar) Disse utvikler seg først om hunden har nedsatt imunforsvar, samt hos valper som får dette via morsmelka. Så det er for hunder i slik kondisjon at markkur er viktig.

Ta en tur til vet. og få en helsesjekk og resept på markkur:) Er alt ellers i orden, bør i hvertfall hunden få langt mer fett i kostholdet sitt. Litt spekk eller vom kan du vel lure inn i maten dens? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det går faktisk mye bedre nå Kjærsten min og jeg har satt en frist til 1.april hvor vi vil ringe RSPCA om ikke hunden får minst to timer tur om dagen og diettendring, og jammen santen har dem ikke be

Rapporter inn. Nuh. Ikke bare er bikkja utmagret, den har også blitt slått og eier m.fl. morer seg med å være kjipe med den. Det er ikke greit, noe av det, på noe som helst vis!

Vi har faktisk hatt et stort, stort gjennombrudd nå, da Kjærsten min og jeg stjal bikkja for en to-timerstur og kom tilbake til eiers kjæreste som sa at hun ikke vil være mellom-mann, men hun syns de

Takk, Teserere. Det er faktisk ganske vanskelig.. Men mye mindre når jeg har et helt forum som er enige med meg :)

Han er siberian husky, men jeg tror de samme greiene gjelder uansett. Muskelmangel er nok fort grunnet mosjonsmangel, men det er arbeid på gang her. Matlysta hans er helt rå når jeg bløter fôret med varmt vann og olivenolje, og han ser ut til å like det litt lunka. Jeg innbiller meg at jegeren i ham finner det naturlig med mat på omkring 37 grader :P

Han kaster seg over pølser og annet ekte kjøtt, men har generelt veldig dårlig matlyst før klokka 1-2. Jeg ville fôret han med bløta kvalitetsfôr en gang om dagen på kveldstid. Avhengig om apetitten stiger med mosjonsnivå og bedre fôr ville jeg nok gitt han en liten frokost også. Hundene jeg passet som liten fikk en liten skive med leverpostei. Tror jeg ville gitt han en kyllingbit eller noe annet reint kjøtt. Det skal sies at han har mild separasjonsangst og at eier, kjærsten hans og en tredje romkamerat har for stygg uvane å snike seg innpå han når han sover for å skremme han osv. Dette er på lista over ting jeg skal ta opp (har prøvd en del med han romkameraten og noe har gått inn). Forholdene tatt i betraktning er hunden utrolig trygg og rolig, men jeg tror ikke akkurat at det stresset han har gjør saken bedre. Det er mange faktorer her, men jeg tror de tre viktigste er: mulighet for markinvasjon, elendig kvalitet på fôret og mangel på mosjon. Sånn jeg leser hunden er han helt rolig mentalt så sant ingen herjer med ham. Han er en helt utrolig hund som er så snill og rolig med denne livsstilen! Ikke hopper han opp med mindre du ber om det, ikke er han mataggressiv, han er helt rolig inne så lenge han har selskap osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var veldig tynn!

Det skal sies at han har mild separasjonsangst og at eier, kjærsten hans og en tredje romkamerat har for stygg uvane å snike seg innpå han når han sover for å skremme han osv.

:blink: For noen idioter.

Jeg vet ikke hva slags dyrevern man har i England jeg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og hadde samtale med eiers kjærste nå, men det går veldig tregt. "Hunden er jo hans så han må få velge selv, vi har prøvd masse forskjellige fôr blabla". Og så kom eieren ned og da holder jeg bare kjeft for jeg kan ikke gå rett på ham. Ikke ennå.

Hun sa at de har vært hos vet. mange ganger, at vet. sa finn et fôr som funker og bli på det (de mener dette funker fordi hunden spiser det og fordi han ikke har konstant rennamage), og at han har fått minst tre markkurer på det året de har hatt ham (hvor ofte skal man gi?). Dette er utrolig frustrerende!

De har prøvd mye, men de har ikke prøvd alt. Jeg ville prøvd råfôr. Hun sier de har prøvd å lage fôr selv og koke ris osv, men jeg veit ikke helt hva hun mener med det, av typen hva slags mat de egentlig lagde.

Dessuten, hvis apetitten er aktivitetsavhengig hos disse rasene mer enn hos andre forklarer det veldig mye. Min egen kjærste spiser ingenting hvis ikke han er aktiv. Han går faktisk opp i vekt av å trene, og det tror jeg jammen gjelder hunden her også! Men jeg får vondt inni meg hver gang han spiser det dere fôret med cereals som førsteingrediens, påfølgende meat derivatives (hva slags kjøtt da? Og biprodukt!), vegetable derivatives (igjen, hva slags grønnsaker da? Og biprodukt igjen), masse sukker, fargestoffer og konserveringsmidler. Dette fôret krysser av på alle punktene om hva man ikke vil ha i fôr og ingen av de punktene om hva man vil ha.

Å gi han det føles værre enn å se barn på McDonalds... Nesten værre enn å se barn drikke alkohol! Sikkert fordi det er jeg som gir han det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa at de har vært hos vet. mange ganger, at vet. sa finn et fôr som funker og bli på det (de mener dette funker fordi hunden spiser det og fordi han ikke har konstant rennamage), og at han har fått minst tre markkurer på det året de har hatt ham (hvor ofte skal man gi?). Dette er utrolig frustrerende!

Hvis dette stemmer, er de tydeligvis klar over at bikkja er tynn og skranten?

Råfôring vil selvsagt være det lureste å prøve, evt bare tilskudd av vom/fett/kjøtt. Men en mer grundig sjekk hos vet. vil nok være lurt (allergier, evt annet) Siden den ikke tåler stort av fôr..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer, er de tydeligvis klar over at bikkja er tynn og skranten?

Råfôring vil selvsagt være det lureste å prøve, evt bare tilskudd av vom/fett/kjøtt. Men en mer grundig sjekk hos vet. vil nok være lurt (allergier, evt annet) Siden den ikke tåler stort av fôr..

Du kom meg i forkjøpet, hadde også tenkt å nevne dette med råforing.

Se om du finner noe fullkost råfor i england, kanskje med benevningen BARF (de kaller gjerne råforing for barf = Biologically Appropriate Raw Food).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det blir for mye å forlange at en uenagasjert/uansvarlig hundeeier skal begynne å råfore bikkja...iverfall pray foring...Det krever jo en del mer engasjement enn å bare fylle matskåla med kuler... Jeg tror ikke eier kommer til å gidde å gjøre det, selv om det er best for bikkja...

JEg ville heller funnet et bedre tørrfor til hunden, kanskje Eukanuba og RC, eller helst Orijen; taste of the wild osv...det er mer sannsynlig at eier godtar det, tenker jeg.

Også må noen sette seg ned å forklare eieren viktigheten at en arbeidshund får brukt seg! Ivertfall et par turer om dagen bør være et minimum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte råfor med tanke på "ferdig pakka og delt" for. De har slikt i Stockholm vet jeg, og vom og hunde mat 0,5kg pølsene er jo hverken dyre eller mye pes å gi hunden. Om så i bare en overgansperiode for å få kjøtt på beina, appetitten opp og ganske skånsom kost siden hunden har problemer med magen. Jeg har personlig god erfaring med råforing på følsom mage hos katt, med stor suksess.

Egne hunder går forøvrig på ca 50/50 med rått og høykvalitets tørrfor (Eukanba og Royal Canin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flere her på sonen som bor i England?

kanskje de har noen tips om produktnavn?

Edit: Kjekt med kattevenner fra UK. Fikk svar raskt ang. ferdig "råmat"

There is one called Prize Choice that can be bought frozen from Pets At Home.

There are others too, that may be better but they are always too far from me to deliver so that is the only one I know

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille vofsen :( Og stakkars deg som må stå og se på :( Med tanke på at det er han som er eier, er det begrenset hva du kan gjøre uten samtykke. Men du får vel sneket han med til vet. når eier er på jobb :) Vel, du viser ansvar og tar del i det. :) Du har kanskje engasjert seg mest i denne mnd, enn hva eieren har gjort det siste året. Skjønner godt at det ikke kan være lett å få banket et par fornuftige ord i denne dumskallen, når "han veit best". Håper du får noen kloke ord av vet. og kanskje noe skriftlig som sier at hunden er undervektig. Bare for å ha det på papiret, hvis han skulle forstå det bedre da, enn å ta en titt på bikkja. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere! Både for råd og støtte. Kjærsten hans sa at de har prøvd noe frossne kanin-greier eller noe sånt, men jeg skal grave litt mer. Om jeg ikke får noe gehør framover kjøper jeg en sekk med Burns hundefôr (hypoallergenisk tørrfôr, verdt å se på og prøve å få til Norge) og har på rommet mitt så jeg kan fôre når eier ikke er hjemme. Om det går uten at hunden får rennamage og han legger på seg kommer jeg til å 'komme ut av skapet' sånn at de MÅ se at det funker. Skulle gjerne fôra rått i smug, men vi deler fryser så det kan bli vrient :P Skal allikevel sjekke ut price choice!

Det er en case med veterinær siden de jeg mailet tidligere ikke kan hjelpe når hunden ikke er min, men jeg skal lete litt til. Mulig jeg ringer RSPCA og hører om de kan hjelpe til også. De vil jo ikke ta inn hunder hvis de kan unngå det så jeg håper de heller kan samarbeide.

Eiers kjærste er helt klar over vekta, men mener at det ikke er så viktig fordi de har vært igjennom masse ang. diaré. Eier mener han er fin og sa at han ikke er 'den store typen husky' - altså Alaskan Malamute. Han tror seriøst at jeg som kommer fra Norge hvor begge de rasene er ganske vanlige ikke kan se forskjell på dem!? Han sa også at han kan fôre hunden mer sånn at han blir overvektig, men at det ikke vil gjøre saken bedre. Hva skjedde med balanse...?

Når det gjelder alle veterinærbesøkene har jeg mine tvil om de har funnet sted og/eller om eier har fulgt med når vet har snakket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet bilder opp på picasa, men får dem ikke inn her. Funker denne linken? https://picasaweb.go...117/ScarpaVekt#

Definitivt alt for tynn hund ja :(

Når det gjelder alle veterinærbesøkene har jeg mine tvil om de har funnet sted og/eller om eier har fulgt med når vet har snakket..

Jeg ville nok også stilt spørsmål ved sannhetsgehalten i det de sier om at hunden har vært hos veterinær... Enten har de ikke vært der, ellers så har de valgt å ikke høre på hva veterinæren sier, eller ikke forstått hva han sier - evt har de kommet med en masse bortforklaringer om hvorfor hunden er som de er, og har fått bekreftet fra veterinær at jada, det kan selvsagt være en årsak til utmagringen.

Jeg synes det er beundringsverdig at du legger ned så mye engasjement i denne hunden altså :). Ellers har du jo fått masse gode råd og innspill - og jeg håper det etterhvert løser seg for hunden sin del :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Har snakket med flere veterinærer og de kan ikke gjøre noe så lenge jeg ikke eier hunden. Samtalen i går førte ingen vei bortsett fra at jeg fikk en melding av eier i dag om at jeg må slutte å bløte fôret fordi hunden har vært dårlig i magen i det siste. Syns det er litt pussig iom at jeg var den siste som så en fersk bæsj fra den kanten, og den var relativt fin for han å være.&nbsp;</p>

<p>Det er tydelig at eier plukker opp at noe skjer, og jeg tror han vil at jeg skal slutte å blande meg. Jeg forstår at det er skikkelig kjipt å få en hund som er såppas sensitiv i magen, men man kan da ikke si at man har nådd målet når man gir et fôr som holder hunden diaréfri men som på den annen side tydeligvis ikke gir hunden nok næring? Det er som å slutte å røyke, men begynne å spise altfor mye potetgull istedenfor - det blir helseproblemer uansett!</p>

<p>Kanskje det er bare mosjonsnivået som er for lavt, men jeg syns det er pussig at denne hunden har gått rundt med altfor lav vekt veldig lenge uten at eier har begravd seg selv i undersøkelser om tilstanden. Jeg ser det som natulig å undersøke til man finner løsningen, jeg. Vi skylder dem det når vi tvinger dem til å bo med oss!</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Uansett. Gikk innom et RSPCA-kontor i dag og forhørte meg. Eneste alternativet jeg har er å rapportere dem.. De vil jo selvfølgelig ikke ta hunden med én gang, men jeg frykter at eier ikke vil gjøre det han blir bedt om og at de tar hunden til slutt. Men sånn det er nå kan ikke jeg få gjort så mye mer. Han kommer ikke til å høre på meg uansett. Kanskje hvis RSPCA sier at noe må skje NÅ, kanskje han da kommer og spør om hjelp, men jeg tror han er for stolt for det.&nbsp;</p>

<p>Jeg må drøfte litt med mamma og kjærsten min, samt et par sterke engelske damer som veit hva de snakker om. Men det kan fort tenkes vi får besøk i nær framtid...&nbsp;</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;">&nbsp;</div>

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk hatt et stort, stort gjennombrudd nå, da :D Kjærsten min og jeg stjal bikkja for en to-timerstur og kom tilbake til eiers kjæreste som sa at hun ikke vil være mellom-mann, men hun syns det jeg sa og skreiv i går var noen veldig gode poenger så hun skal snakke med ham og arrangere et husmøte (jeg og min kjærste er veldig engasjert i dette, og han tredje som bor her vil gjerne ha hele sko..). Hun syns ikke vi skal ta opp det med volden fordi det er allerede i ferd med å synke inn og han er veldig touchy på det. Jeg syns det virker som at han begynner å innse at han har gjort noe forferdelig galt og er i en krise med dårlig samvittighet og uten verktøy til å gjøre det anderledes. Ennå. Når han er klar for det skal jeg bombardere han med info om positiv trening og klikkertrening! Forhåpentligvis veldig snart.

Møtet vårt vil handle om fôring, hva som fôres og hvordan (eiers kjæreste er enig i at fôret må endres og hun er positiv til både Burns og BARF. Jeg la litt ut om at BARF har transformert mange hunders helse og da virket hun veldig interessert). Per nå får hunden ris for å få kontroll på rennamagen :D

Vi kommer også til å ta opp aktivitet og inntil videre mest sannsynlig legge opp en ukeplan hvor alle som bor her tar noen dager hver sånn at han får løpetur med tredje leieboer, ridetur med meg, sykkeltur med eiers kjærste, rusletur med kjærsten min eller langtur med eieren hver dag.

Det vil også bli snakk om separasjonsangst og trening med tanke på det.

Så skal det sies at eier nettopp kom hjem i skikkelig dårlig humør mens jeg sitter her og skriver, og sa at det med ris er tull fordi det ikke har funka før.. Den gode nyheten er altså at vi har eiers kjærste med på laget, den dårlige kan være at det kan bli heller utfordrende å overbevise ham.

Jeg måtte spise kull en gang jeg hadde løs mage, og jeg har fôret det til hesten min i flere måneder nå på grunn av mageproblemer som gir ham rennamage og myke høver. Kan kull være noe å prøve på hund eller er det en av de tingene som ikke er noe bra? Jeg har bestilt en tønne på 60 liter så jeg kan nok avse litt til hundbert om nødvendig :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gi kull til hunden om det er krise, du kan også gi imodium til hunden for å stoppe diareen. Dette vil ikke være en kur, men kan hjelpe tarmene til å få litt hvile, noe som kan ha en positiv langtidseffekt (har erfaring fra katt, og kan ikke se at hund skal være noe annerledes akkurat på dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille vofsen :( (+ alt det andre)

Definitivt alt for tynn hund ja :(

Jeg ville nok også stilt spørsmål ved sannhetsgehalten i det de sier om at hunden har vært hos veterinær...

Jeg synes det er beundringsverdig at du legger ned så mye engasjement i denne hunden altså :) (+alt det andre)

Rapporter inn. Nuh. Ikke bare er bikkja utmagret, den har også blitt slått og eier m.fl. morer seg med å være kjipe med den. Det er ikke greit, noe av det, på noe som helst vis!

De har allerede Skrevet alt jeg kunne tenkt meg å skrive i dette tilfellet.

Jeg reagerer kraftig på at hunden er så tynn over nyrene (innhult foran hoftene), dette er et av de siste stedene hunden blir hul fordi nyrene normalt rommer mye der og ligger veldig på "overflaten" på friske hunder.. Mitt hjerte gråter for denne hunden :cry:

Edit: Hurra for ditt siste innlegg Bombini, x-fingre for at det siger inn til eier at dere ikke overfaller han men bare vil gjøre det beste for hunden. Supert at dere alle er villige til å ta del i hundens daglige turer :D

Endret av Gullulven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte råfor med tanke på "ferdig pakka og delt" for. De har slikt i Stockholm vet jeg, og vom og hunde mat 0,5kg pølsene er jo hverken dyre eller mye pes å gi hunden. Om så i bare en overgansperiode for å få kjøtt på beina, appetitten opp og ganske skånsom kost siden hunden har problemer med magen. Jeg har personlig god erfaring med råforing på følsom mage hos katt, med stor suksess.

Egne hunder går forøvrig på ca 50/50 med rått og høykvalitets tørrfor (Eukanba og Royal Canin).

:) Jeg skjønner det! Jeg råforer mine hunder selv jeg, ikke noe kuler :)

Jeg tenkte bare at hvis hundens eier er imot å "dulle" med hunden, og bare gir den dritt mat, og helst vil at hunden ikke skal være noe ekstra jobb..så var råforing et litt stort steg i førsteomgang :)

det var min tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, det med nyrene skremmer meg. Jeg visste ikke at det var sånn.. Men som sagt, ballen har begynt å rulle. Om den stopper helt opp kommer jeg til å si at vi kan snakke med RSPCA fordi hvis han virkelig ikke mener at det er et problem så bør det jo ikke gjøre noe at de kommer en tur. Om alt er bra så går de bare igjen. Og om ikke alt er bra vil de faktisk heller hjelpe til med å få det bra enn å ta hunden. Det er siste, siste utvei fordi kennelene deres er stappfulle allerede.

Forhåpentligvis slipper vi det, da. Jeg tror eiers kjæreste skjønte alvoret av at jeg fortalte henne om en hund jeg kjente da jeg var liten som døde av nyresvikt mest sannsynlig som følge av for dårlig fôr, samt den hvite løgnen min om politiet som stoppet meg og mente jeg burde melde fra (jeg gikk bort til dem og spurte hva de syns... Potatoe, tomatoe ;) ).

Når det gjelder å ta ansvar for hunden må jeg øve nå som jeg får egen hund til høsten! Jeg har funnet et sted jeg kan få tak i blod så da kan jeg legge blodspor sånn som vi gjorde på hundeleir. Beitet hesten min går på er kjempestort så jeg har et sted å gjøre det også :) Trenger også å friske opp lydighetsferdighetene mine så om jeg finner noen som kan veilede meg litt skal jeg se hvor lydig huskybassen kan bli (med en rusten fører..). Basically er tips til aktiviteter hjertelig velkommen! Jeg håper å sikre meg minst to-tre dager i uka og lurer på om jeg får lurt til meg ansvar for morgen- og/eller kveldstur :) Bare at jeg ikke må ta en for stor del av kaka så ikke jeg ender med å gjøre dem en bjørnetjeneste. Noe av det eier trenger å kjenne på er hvor viktig aktivitet er for hunden og han må gjøre mye av det selv fordi noen ting kun læres av erfaring..

Jeg ser på det som naturlig at 15-30 minutters tur på morgenen, omtrent 1 time + tur etter jobb (dette er aktivitetsturen med enten fysisk eller mentalt hardkjør tilpasset hunden) og 15-30 min tur på kvelden er et minimum for vanlige, friske hunder. Selvfølgelig med unntak på veldig travle dager og/eller ved sykdom. Er det galskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg gikk bort til dem og spurte hva de syns... Potatoe, tomatoe ;) )

Når det gjelder å ta ansvar for hunden må jeg øve nå som jeg får egen hund til høsten! Jeg har funnet et sted jeg kan få tak i blod

Jeg ser på det som naturlig at 15-30 minutters tur på morgenen, omtrent 1 time + tur etter jobb (dette er aktivitetsturen med enten fysisk eller mentalt hardkjør tilpasset hunden) og 15-30 min tur på kvelden er et minimum for vanlige, friske hunder. Selvfølgelig med unntak på veldig travle dager og/eller ved sykdom. Er det galskap?

:teehe:

Synes aktivitetstiden din er veldig fin, og turen etter jobb kommer nok til å variere mye ettersom dere er flere om denne og det er bra, masse hjernetrim bare det å gå med forskjellige handlere :)

Vår hverdag er ca.20-25minutter morgen, tisserunde rett etter jobb (5-10min) 1-2 timer tur etter at jeg har fått i meg mat, evn. 1 time tur + 15-20 min lydighetstrening eller 10-15 min nesearbeid, så er det forskjellig aktivsering utover kvelden innendørs (han sover minst 1 time etter at han har fått mat), vi reiser på besøk eller fellestrening med andre hunder (1-2 dager uken), også er går vi en runde før vi tar natt (varierer etter hva annet vi har gjort den dagen, men 1,2km til 3,2km, har 2 faste områder vi går om kvelden). Helger og fridager når det er fint vær kan vi være ute hele dagen, det skal vi i morgen (tenne bål og grille pølser) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke møte med eier fordi han ikke vil, men hunden skal til veterinær i slutten av måneden for å snakke om allergier, eiers kjæreste er interessert i Burns hundefôr og det kan tilogmed tenkes at de vil gå tilbake til råfôr (som de faktisk har prøvd. Jaggu! Tror det var Price Choice. Det funka kjempebra for bikkja, men ikke for dem.. Atte... Hvis hunden er frisk på det som gir eier mer jobb, og tydelig ikke er frisk på det som er lettvint - ja, da veit jeg hva jeg ville valgt iallefall!).

Akkurat det blir spennende å se og jeg følger med som en hauk. Blir telefon hvis ikke noe skjer...

Når det gjelder aktivitet blir det å legge opp ukeplan gjort på en sluere måte enn gjennom møte. Jeg skal si til eier at jeg har den og den dagen fri, kan jeg få ha hunden da. Samme kommer kjærsten min, tredje leieboer og kjærsten til eieren til å gjøre :P Og så har jeg bombardert eiers kjærste med linker til sporkurs i området fordi eier har uttrykt ønske om å drive med dette, pluss at jeg er på jakt etter billige rulleskøyter så eier kan snørekjøre med bikkja.

Det skjer altså så mye i kulissene som eier ikke veit om, men som forhåpentligvis endrer hele hans hundehold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk mye bedre nå :) Kjærsten min og jeg har satt en frist til 1.april hvor vi vil ringe RSPCA om ikke hunden får minst to timer tur om dagen og diettendring, og jammen santen har dem ikke begynt med begge to allerede. Når forandringen blir synlig skal jeg få lagt ut noen bilder igjen.

Neste mål er å overbevise eier om at en eller annen form for hobby med hunden (spor, agility, snørekjøring med rulleskøyter etc) er tingen fordi de da vil bygge opp et sterkt forhold (per nå kommer hunden løpende når jeg kommer hjem, men ligger i sofaen og underkaster seg når eieren kommer...) og sjansen for at mosjoneringen opprettholdes blir mye høyere ;)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...