Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingsrase


VictorColdier
 Share

Recommended Posts

Hvorfor ønsker du en blanding hvis du har sansen for JRT?

JRT og Schäfer er jo to vidt forskjellige hunder, en blanding av disse tror jeg potensielt kunne gitt et noe mindre heldig resultat med tanke på de mentale egenskapene til rasene. Størrelsesforskjellen er et annet potensielt problem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JRT som i Jack Russel Terrier? I så fall tror jeg det vil bli vanskelig, om ikke umulig, å krysse en schæfer med det. 10kg mot 40-50kg blir litt vel problematisk uansett hvordan du vrir og vender på det :P

Umulig er det ikke.. Har hørt om blanding av rottis og dachs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet på en labrador-dachs-blanding. Den så ut som en meget kortbeint labrador med ødelagte bein. Ikke spesielt heldig.

Jeg regner nesten med at denne forespørselen er tull, jeg. Hvem vil vel ha noe sånt? :P To så potente gemytter med så sprikende fysikk må jo bare bli en helt forferdelig mislykka blanding...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig er det ikke.. Har hørt om blanding av rottis og dachs :)

Har sett to stykker. Hysterisk morsomt. En som så ut som en normal, kraftig rottis, men liksom uten bein - folk stoppa for å ta bilder. Og en som så ut som en strihåret dachs, bare på rottis-størrelse med lange bein. Syntes litt synd på førstnevnte, da. Vralt, vralt, liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...