Gå til innhold
Hundesonen.no

Politihund bet person i Tønsberg


Kaffe
 Share

Recommended Posts

Sist jeg sjekket så var en hund ett dyr og så lenge man jobber med dyr så kan slikt skje.

Det jeg ikke skjønner er at her har politiet faktisk gjor noe med det pga det skal ikke være slike uhell (noe som er meget lite realistisk og det vet man så lenge man jobber med dyr).

Hunden går med munnkurv, saken er meldt til Spesialenheten (det er en form for intern anmeldelse og etterforkning av hendelsen som kan gi følger for tjenestemann/kvinne), damen er tatt hånd om, fått kompansasjon og tydelivis oppfølging som jeg leser hun syns nok for henne.

Hva mer forventer dere at man skal gjøre? Skyte hunden på stedet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uheldig situasjon som ikke skal skje, men det skjedde. Man kan lure opp og ned og i mente på hva som skjedde? Hvorfor hunden bet? Men vi vil ikke få svaret der vil jeg tro... Jeg syns politiet håndterte dette på en god måte!

Spørs om politiet selv noen ganger kommer til å finne en fasit med to streker under.

Dette er høyfrekvente hunder, ikke sofaslitere. Adrenalin spiller inn. Gjorde kvinnen noen bevegelser som fikk hunden til å gå fra søksmodus til "fakke-tyven"-modus? Prøvde hun å løpe fra hunden f.eks?

Og hva var hunden trent til i ugangspunktet?

Jeg er heller ikke så interessert i å kritisere, men heller spørre hvorfor, slik at dette kan unngås (så langt som mulig) ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kanskje du kan fortelle meg hvordan det er mulig at ei som sitter stille blir bitt i rævva og bak på låret?

Hun satt på benken, hunden angrep, hun sier selv hun forsvarte seg ( naturlig nok ) og politiet sier selv at kvinnen på ingen måte kunne lastes. Jeg regner med damen reiste seg når hun ble angrepet slik alle med 2 funksjonelle ben ville gjort. Er det virkelig lettere for deg å anta at kvinnen lyver i stedetfor å akseptere at bikkja gjorde noe alvorlig galt?

Nei, politiet kan ikke gjøre så himla mye mer enn de har gjort når skaden først er skjedd, men at dette er noe man må " akseptere " fordi de koster penger å trene opp og må ha en annen mentalitet kjøper jeg ikke. Sorry. De skal ikke bite tilfeldige folk, like lite som bikkja mi skal det.

Det kunne ikke bare like gjerne vært et barn, det kunne høyest sannsynlig vært et barn , siden de oppfører seg på en måte mange hunder kan bli provosert av.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hun satt på benken, hunden angrep, hun sier selv hun forsvarte seg ( naturlig nok ) og politiet sier selv at kvinnen på ingen måte kunne lastes. Jeg regner med damen reiste seg når hun ble angrepet slik alle med 2 funksjonelle ben ville gjort. Er det virkelig lettere for deg å anta at kvinnen lyver i stedetfor å akseptere at bikkja gjorde noe alvorlig galt?

Nei, politiet kan ikke gjøre så himla mye mer enn de har gjort når skaden først er skjedd, men at dette er noe man må " akseptere " fordi de koster penger å trene opp og må ha en annen mentalitet kjøper jeg ikke. Sorry. De skal ikke bite tilfeldige folk, like lite som bikkja mi skal det.

Det kunne ikke bare like gjerne vært et barn, det kunne høyest sannsynlig vært et barn , siden de oppfører seg på en måte mange hunder kan bli provosert av.

Sier da ikke at jenta lyver, det var du som presiserte at jenta satt stille, jeg prøver bare poengte at "noe" har jo skjedd her. Noe du som jeg som ikke var tildeste har oversikt over. Ok? Jenta sier selv hu ble overrasket og så husker hun ikke.

Jeg trodde den rabisinfiserte hundegalskapen var noe lokalt i Tønsberg Blad's kommentarfelt men ser jo det er smittsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må du gjerne mene så mye du vil om men i de fleste tilfeller som patruljehund er det samme hunden som gjør begge deler. Tjenestehunder er også hunder nemlig og kan feile akkurat som hundene på sonen kan feile og ikke alltid går til 10 poeng.

Ja? Det har jeg ikke protestert mot.

Det har da ingenting med saken å gjøre at samme hund gjør flere ting? Du kan da ikke nekte for at stress og intensitet er en smule mer forhøyet i en "skarp situasjon" (vet da søtten hva det kalles) enn under et personsøk? Sistnevnte bør da ikke utløse kraftige overslagshandlinger- bortsett fra kanskje litt overdreven hilsing og slikking på søksobjktet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ja? Det har jeg ikke protestert mot.

Det har da ingenting med saken å gjøre at samme hund gjør flere ting? Du kan da ikke nekte for at stress og intensitet er en smule mer forhøyet i en "skarp situasjon" (vet da søtten hva det kalles) enn under et personsøk? Sistnevnte bør da ikke utløse kraftige overslagshandlinger- bortsett fra kanskje litt overdreven hilsing og slikking på søksobjktet.

Flott at du og har såpass oversikt over hva som skjedde og hundens handlinger. Hva tror du familien til den demente tenker om alternativene til å bli funnet frosset ihjel til våren? Vi har politivold bevisst blant idioter i enkelte operative politimiljøer men så fort en hund i ærend som offentlig tjenestemann gjør en feil skal den avlives? Reaksjonene fra politiet sin side virker for meg mer enn godt nok. Det er ingenting som tilsier noe mer sannsylighet for at denne tjenestehunden biter ett barn enn tante Olga's Fido.

Det som engasjerer meg og får meg til å gidde skrive her er at tb er min lokalavis og det har akkurat vært en annen hendelse som nå får kommentarfeltekspertene til å mene at tjenestehunden bør lide samme skjebne ( avliving ). Jeg forventet noe mer reflektert fornuft på ett engasjert hundeforum enn galskapen man leser i kommentarfeltene i lokalavisa men der tok jeg skammelig feil og bare referer til det Gråtass tidligere har poengtert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Flott at de også publiserer en litt nyansert artikkel med sunn fornuft oppi all galskapen. De har jo brukt kommentarfeltgalskapen for det den er verdt.

Tidligere i forbindelse med den forrige saken har de også røra det til skikkelig med hundeloven og fått det til å bli helårs båndtvang noe som igjen har satt sine spor blant kommentarekspertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man si, jeg kan jo hive meg på hylekoret og brøle hvisomatte det var et spedbarn som lå på den benken og den stygge, korrupte politihunden kom og bet det, så hadde jo skadene blitt mye større, barnet ville kanskje blitt drept også. Eller tenk hvis det var en pensjonist i en rullestol som kom trillende langs veien på samme tidspunkt, og nazischæferen bare hadde satt sabeltennene sine rett i hovedpulsåren på den 125-år gamle, blinde personen i rullestol som heller ikke hadde armer og ben til å forsvare seg med for øvrig, da kunne det blitt stygt da!

Selv om noen har brukt en pistol på et upassende tidspunkt mot feil person, så betyr det ikke at våpenet kasseres. Slik trenger det strengt talt ikke å være i denne saken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man si, jeg kan jo hive meg på hylekoret og brøle hvisomatte det var et spedbarn som lå på den benken og den stygge, korrupte politihunden kom og bet det, så hadde jo skadene blitt mye større, barnet ville kanskje blitt drept også. Eller tenk hvis det var en pensjonist i en rullestol som kom trillende langs veien på samme tidspunkt, og nazischæferen bare hadde satt sabeltennene sine rett i hovedpulsåren på den 125-år gamle, blinde personen i rullestol som heller ikke hadde armer og ben til å forsvare seg med for øvrig, da kunne det blitt stygt da!

Selv om noen har brukt en pistol på et upassende tidspunkt mot feil person, så betyr det ikke at våpenet kasseres. Slik trenger det strengt talt ikke å være i denne saken heller.

Hva vil du frem til egentlig? Føler du deg truffet siden det er en schæfer det er snakk om? Ingen som har snakket om rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...
Guest Kåre Lise

Hundebitt-saken ferdig etterforsket

TØNSBERG: Ingen blir straffet etter at Kristin Hagen (28) ble bitt til blods av en politihund.

Hunden har blitt testet og vurdert på nytt ved Politihøgskolen.

– Hunden er regodkjent. Den besto alle krav til politihund og er i tjenesten uten noen begrensninger, opplyser leder for operativ seksjon Asle Kåre From i Vestfold politidistrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...